האם גם אתם ברוח הניאו-קפיטליזם

סיגלית 2014

New member
מנהל
קשקוש לגבי החלבונים?

את סותרת עובדה מדעית?
את סותרת פרופסור לכימיה?
מותר לך.
מותר לך לחשוב מה שאת רוצה ושהכל גם בזבוז זמן, למרות שאת עדיין כאן.

אני לא מצפה להוכיח לך שיש אלוהים או שתוכיחי את אחרת.
היה יכול להיות יותר מעניין, אבל ממה שקראתי בכל ההודעות שלך, לא הייתה אף תשובה מדעית אחת לשאלות שלי, לא מאמר, לא הרצאה (חוץ מטענות שאף אחד לא מבין במדע חוץ ממך). את סובבת סביב אותן נקודות שבנויות מספקולציות ודעותייך האישיות בלי שום ביסוס מדעי כאשר את מבקשת מאחרים לבסס את הטענות שלהם על המדע הווה אומר מחקרים ומאמרים.

זה בסדר. אני מבינה ונעצור כאן.
כאשר יהיו לך תשובות ויהיה לך זמן, אשמח לשמוע ממך.

חג שמח
 
החלבונים לא סותרים שום חוק של כימיה,

ואני לא יודעת מה הפרופסור קשקש שם (כאמור, לא הקשבתי - אולי לא הבנת) - בכל מקרה ההרצאה שלו היא לא מאמר מדעי, וזו לא הפעם הראשונה שאת מאמינה לאנשים כי הם "סמכות" (רופאים, פרופסורים לכימיה, וכו') - שוב, חשיבה שהולכת יד ביד עם אמונה באלוהים, ומסוכנת מאוד לדמוקרטיה. חשיבה ביקורתית היא מאוד חשובה, וחבל שלא רכשת אותה מתישהו בדרך.
אין תשובה מדעית, כי, כמו שכבר אמרתי - זו לא שאלה מדעית! אבל בחשיבה המיסטית שלך את מתעלמת ממה שאני אומרת...

אגב, כן קראתי מה שכתוב בצד ההרצאה. למה את מקבלת את ה"סמכות" שלו לגבי זה שיש אלוהים, אבל לא מקבלת אותה לגבי זה שהתנ"ך נכון? סמכות או לא סמכות? מדען או לא מדען? את סותרת פרופסור לכימיה?!??!?
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
תהליכי בנייה ויצירה אכן סותרים חוקי יסוד

חומר לא נוצר יש מאין ואם כן תהליך כזה סותר את חוק שימור החומר.
הטענה שחומרים נוצרו במקריות ומשם כתוצאה מתהליכים ספונטיים נוצרו גם יוצרים חיים סותרת את החוק השני של התרמודיניקה (ואם אני מבינה נכון גם את החוק הראשון של התרמודינמיקה).
סתרנו כבר שני חוקי יסוד?
לגבי הפרופסור לכימיה, אחד שלמדתי אצלו עוד קורס. ומעניין שמרצים אחרים לא סתרו את הטענה שלו (שאגב מאד מקובלת בעולם המדע) שחומר לא יכול להיווצר יש שאין.
רק בהוקוס פוקוס.

לא מתאים לך האבסורד באמונה שהכל נוצר מכלום. את לא מעוניינת להתמודד עם השאלה הזו ולכן את מעדיפה לתרץ ולנסות להקטין אחרים. חבל. גם אני לא יודעת את כל התשובות. זה לא בושה לומר:"אני לא יודע" לא חייבים לדעת הכל.

זו לא הייתה הפעם הראשונה....? מתי הייתה הפעם הראשונה?

אני לא מקבלת את הסמכות של אף אחד. כתבתי שלדעתי הוא יכול להסביר מבחינה מדעית יותר טוב ממני מסיבה פשוטה, יש לו ידע מדעי יותר ממני וברור עתה שלא יותר ממך.
בכל אופן אני שמחה שלפחות זה עניין אותך וקראת מה שכתוב בצד. ביקשתי להתעלם ממונחים דתיים שהוא מזכיר כדי שלא יטענו שאני מנסה להחזיר בתשובה. גם אני לא אדם דתי. הדיון כאן הוא לא על התנך ולא על סמכות אלא על שאלות בסיסיות במדע בלבד וממך לא קיבלתי אף תשובה אחת חוץ מהתחמקויות.

זה בסדר. את יכולה לוותר
 
בואי נסכם, כי החשיבה המבולבלת שלך

מקשה לענות לך כך שיהיה ברור למה מתייחסים.
אני לא טוענת לרגע שהמדע סגור ואין שאלות - אחרת לא היה צורך לעבוד בו אלא רק ליישם.
המדע לא יודע איך הכל נוצר - אבל אין לו בעייה מיוחדת לקבל שינוי בחוקים/סינגולריות. כלומר, יתכן שהייתה נקודה בזמן שנוצר חומר, ומאז לא נוצר, ואנחנו עובדים על מה שקרה מאז. זו לא ממש בעייה או סתירה, אבל זו דווקא כן שאלה שמעניינת את המדע (למשל כי אולי אנחנו טועים וחומר כן יכול להיווצר גם היום), אם כי יכול להיות שאין לו כלים לענות עליה. המעבר ל"אלוהים" בכל פעם שלא יודעים משהו היא בדיוק הנטייה של ילדים/אנשים פרימיטיביים והיא הה-פ-ך ממדע. פעם אלוהים מייצר את מזג האוויר ופעם את החומר - זה לא משנה מה. ברגע שלא מבינים משהו (בין אם כי לא מסוגלים לחקור אותו ובין אם לא) - אלוהים.

העניין הזה של יצירת החומר ל-א ק-ש-ו-ר בשום צורה לשאלה איך נוצר האדם או איך נוצרו החיים, או לעניין של אינטליגנציה שהייתה דרושה לכך - מה שבו התחלנו את הדיון. היווצרות החיים היא דווקא כן שאלה שנראה לא בלתי סביר שהמדע יהיה מסוגל לענות עליה, לפחות במובן של להיות מסוגל ליצור בעצמו חיים. אין שום דבר שסותר את חוקי הכימיה בחיים, ואין שום צורך להכניס אינטליגנציה כלשהי לעניין (ופה נכנסת אבקת המלאכים - למשל בהפחת החיים בכל אדם, וכו'). וכאמור, אם הטיעון הוא לאינטליגנציה כי המכונה הזאת כל כך מופלאה - זה טיעון גרוע כי המנגנון דפוק ומאפשר זוועות ש"לא מהעולם הזה", שלא סביר שכוח עליון כל יכול היה מעוניין בהן, ול-א מ-ע-י-ד על אינטליגנציה גבוהה. אם זה היוצר הכל יכול, הייתי מעדיפה שהוא יתרחק ממני כמה שיותר, ולא מקדישה את חיי לעבודת האל כמו הדתיים שמאמינים בו (כנראה לא בגלל היכולות ה"מופלאות" שלו, גם אם זו רציונליזציה שאת אוהבת להיאחז בה). אני אשאר עם המדע המוגבל, בלי להסתפק אפילו לרגע ב"תשובה" "זה ככה כי אלוהים עשה את זה ככה".
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
בואי נסכם שהנימוקים שלך

לא מבוססים מדעית.
"ייתכן שהייתה נקודה בזמן שנוצר חומר...." נו? חזרנו לאותה שאלה...

זו אכן ממש לא בעיה. יש לכך הסבר הגיוני. כבר הזכרנו אותו: הוקוס פוקוס. הטבע הוא קוסם אחד גדול, אבל בעיניך הוא קוסם מאד מאד גרוע. פעם הטבע היה מסוגל לייצר חומרים ועתה לא. פעם, לפני שנים רבות, נוצרו מאה ומשהו יסודות. אבל הטבע דפוק כי אי אפשר לייצר אותם. התשובה של הטבע הדפוק היא מחזוריות. איזה פספוס.
בנוסף, יצורים חיים, הבנויים מחומרים אורגניים, לא קשורים בכלל לשאלה כיצד נוצרו חומרים וגם לא לעניין ה"אנטליגנציה" הדרושה לכך. הטבע יצר חומר פשוט אחד קטן וע"י תהליכים ספונטנים לחלוטין, ממש במקרה, חומרים התאגדו לתאים, נוצרו אברונים בתאים המסוגלים לבצע את כל פעולות החיים. האנרגיה הדרושה לתהליכים הללו גם נוצרה פתאום, או שכבר הייתה בקשרים בתוך החומרים שנוצרו מכלום.
כל האינפורמציה הגנטית, הכרומוזומים וכל תהליכי הבקרה גם הם פשוט.. התפתחו סתם ככה. כך גם כל ההתאמות בין מבנה לתפקיד של כל איבר ואיבר ביצורים היותר מפותחים. התשובה לכך היא בהכרח אך ורק מוטציות.
אבל חוץ מזה הכל דפוק. וכל מי שחושב אחרת הוא דפוק.
עכשו הבנתי.
מעבר לכך, כל מה שכתבת על העדפות שלך לגבי דת ועבודת האל מיותר, כי אין כל קשר לנושא שהתייחסת, למדע המדויק.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
את יכולה לגחך


תודה על ההבהרה שמדובר בצום ולא בהתייבשות. המפשט הנכתב לגבי רופאים נכתב על התביישות, הווה אומר מחסור בנוזלים.
אני לא חושבת שרופאים הם אלוהים והם ממש לא יודעים הכל, אבל הם יודעים יותר ממני.
לא קראתי את הלינקים שצירפת ואם השאלה ואם השאלה היא האם מועיל או מזיק, ניתן להעזר בהחלט באמצעות מחקרים אבל לא הייתי שוללת ניסיון אישי.
אם אני חווה פעם אחר פעם חולי או כל הרגשה רעה אחרת לאחר צום, סביר להניח שאפסיק לצום.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
זו הייתה טעות בהקלדה

ותיקנתי אותה
. הוספתי את המילה "לא" ועתה יש יותר הגיון
 

חביף

New member
אני חושב שאת מתה להוכיח שאת צודקת

מרוב התלהבות שכחת שמדובר על 24 שעות פעם בשנהה ללא שתייה וללא אכילה, ולא בצומות בהשגחה רפואית או חלק מתכנון ארוך של דיאטה, ריפוי וכו'
זהו צום בלתי מבוקר, בלתי נשלט במצוות אלוהים.
אבל יש לך מחקרים, הרבה מחקרים, רק מה ל'שות כמות המתייבשים והמיובשים שמפונים לבתי חולים ביום כיפור מצביעים על בעיה, אבל חו"ח, שהמציאות תסתור את המאמרים, שרבה בהם מילת ההסתייגות "MAY" ושמבוססים על פיקוח.
אז תגיבי נשמה או אל תגיבי, אם כי את חייבת להגיב, גם אם אין סיבה ממשית.
צ'יוווווווו, וחשבתי שאני אוהב מאמבקי כוח.
 
צודקת לגבי מה?

מה הטענה שלי? הטענה שלי היא שאני לא יודעת אם זה מזיק או מועיל, ולמי, ושצריך לחקור את העניין כדי לדעת. האמת, נראה לי שקשה באמת לחלוק על זה שאני לא יודעת.
אתה חושב שלאלה שמפונים לבתי החולים זה מזיק? אולי. ואולי לא. שוב, עניין למחקר. אני מסכימה לגמרי שלאלה שמתים מזה זה מזיק - רק שלא שמעתי על כאלה שמתו. בכל מקרה, לאורך הדיון הדגשתי שצריך גם לחקור את ה"מי" - כלומר למי זה מזיק ולמי זה מועיל. אולי זה מועיל לכולם (גם אלה שמפונים). אולי זה מזיק לכולם. אולי זה מועיל לחלק ומזיק לחלק. אבל להחליט בלי לחקור את העניין זה חסר כל הגיון וטעם. זה כמו שתגיד שמסוכן לעשות פעילות גופנית כי זה גורם לקשיי נשימה. זה ללא ספק גורם לקשיי נשימה - אבל האם זה אומר שזה לא משפיע על הבריאות לטובה? אם היו אומרים לך, נניח, שצום של 24 שעות (כולל המנעות משתייה) פעם בשנה מוריד את הסיכון של סרטן הוושט ב-80% - ואם מתאשפזים באמצע הצום בגלל התייבשות, אז ב-60% - היית אומר שצום זה מזיק?

ובכלל אין לי הרבה מחקרים. יש לי מעט מחקרים - ואני מניחה שגם רוב אלה שמופיעים בקישור לא מדברים על צום בלי שתיית מים. לכן, אם יש לך מחקרים בנושא - אנא, הבאם לכאן. אם לא, אז מה המטרה שלך בעצם? למה להתעקש על משהו שאין לך מושג בו?
 
לא יודעת מה היה בפעם הקודמת, וזה גם לא רלוונטי.

עכשיו אתה באמת מדבר מהאוויר, ולכן הדיון נגמר, מבחינתי. אם תביא מידע כלשהו בנושא, אשמח להמשיך בדיון.
 

חביף

New member
טצה טצה טצה 2

אין על מה לשוחח כי הכל כבר נאמר. אגב אם את צמה בגלל "בריאות" יש עוד כמה ימי צום בלוח היהודי. תהני לך.
 
אני מאחלת "גמר חתימה טובה". ומי אמר שצום פוגע בגוף?

זה בכלל לא בטוח. אפילו הביטוי הוא שמענים את הנפש לא את הגוף. ואת זה עושים גם בדיאטה בריאה ומועילה לחלוטין... יכול להיות משהו שבריא לגוף אבל עדיין מענה את הנפש...
(אין לראות בכתוב לעיל טענה שה"נפש" היא חסרת מימוש בגוף).
 

חביף

New member
איסור אכילת דם ביהדות נובע

רק חזק לבלתי אכל הדם כי הדם הוא הנפש ולא תאכל הנפש עם הבשר דברים, יב' כג
ואזכיר ברמיזה שנפשהיתה בימי הביניים מילה מכלילה- טרמין - של כל תפקודי הגוף הנמוכים, שלכאורה אינם "בשר"[ החושים].
יוצא מכאן, שהפרשנות שלך מתוקה, אבל לא מבוססת עד הסוף.
צום מזיק לגוף, בהחלט.
 
למעלה