האם אפשר לחבר מסך למחשב בצורה אלחוטית..

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
..במקום כבל פיזי HDMI ?
מאיפה זה בא לך? לשם מה זה טוב? כלומר: מדוע אתה זקוק דווקא לזה? והכי חשוב... כמה תהיה מוכן להשקיע בזה?
ככל שזכור לי, לא ראיתי מסך (במובן פאנל), שמתחבר למקור ללא כבל. בלפטופ יש כבל שטוח בין היחידות ואפילו LG, שייצרו פאנל OLED "הכי שטוח שיש", שנתלה על הקיר באמצעות מגנטים דקיקים, מתחבר באמצעות כבל שטוח לקופסת ה"פיקוד" שמספקת לו את מידע התמונה.
כן קיימת תקשורת רשת WI FI שבאמצעותה ניתן להעביר מידע (שיתורגם לתמונה ולשמע) באמצעות הרשת האלחוטית, אבל זה מקובל בטלוויזיות ולא בהעברת מידע "רק" למסך. ומעבר לזה, המסכים גם זקוקים למתח שיפעיל את התאורה שלהם, כך שבכל מקרה, תצטרך לחבר את המסך לפחות למקור חשמלי כלשהו, שיזין גם את התאורה וגם את מעגלי פיענוח ה-WI FI.
אז למה אתה מתכוון בעצם? לפאנל עצמו (מה שלא נראה לי הגיוני), או למכשיר השלם שנקרא "מסך מחשב"? כי אם תחליף את המונח "מסך מחשב" ל"טלוויזיה", הדבר הוא כנראה בר ביצוע ועובדה: בטלוויזיות זה קיים וזה אפשרי.
ואם אתה רוצה להרוויח "מרחק"? אז כן. ישנה אפשרות להמיר HDMI למידע שעובר בכבל רשת למרחק של עד 50 מ'. אבל לשם כך אתה זקוק לכבל רשת מקשר ול-2 יחידות המרה.
 

palmony1951

Well-known member
מאיפה זה בא לך? לשם מה זה טוב? כלומר: מדוע אתה זקוק דווקא לזה? והכי חשוב... כמה תהיה מוכן להשקיע בזה?
ככל שזכור לי, לא ראיתי מסך שמתחבר למקור ללא כבל. בלפטופ יש כבל שטוח בין היחידות ואפילו LG, שייצרו מסך OLED "הכי שטוח שיש", שנתלה על הקיר באמצעות מגנטים דקיקים, מתחבר באמצעות כבל שטוח לקופסת ה"פיקוד" שמספקת לו את מידע התמונה.
כן קיימת תקשורת רשת WI FI שבאמצעותה ניתן להעביר מידע (שיתורגם לתמונה ולשמע) ברשת האלחוטית,
וכן ישנה אפשרות להמיר HDMI למידע שעובר בכבל רשת למרחק של עד 50 מ'. אבל לשם כך אתה זקוק לכבל מקשר ול-2 יחידות המרה.
1.כמה זה עולה? 2.האם זה מתאים גם למסך מחשב ללא רמקולים? 3.אם אני מצטרף להוט-האם זה עוזר לביצוע הנ"ל?
4.לסיום, המטרה שיהיו כמה פחות כבלים בבית-זה מחרפן אותי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
1.כמה זה עולה? 2.האם זה מתאים גם למסך מחשב ללא רמקולים? 3.אם אני מצטרף להוט-האם זה עוזר לביצוע הנ"ל?
4.לסיום, המטרה שיהיו כמה פחות כבלים בבית-זה מחרפן אותי
קודם כל, שים לב שערכתי את תשובתי וכעת היא מקיפה יותר. ולשאלותיך..
1. אין לי מושג. מעולם לא התעניינתי במחירים וכמובן שיש גם אפשרות לרכוש ציודים כאלה מעלי הזריז במחירים שלא משתווים למחירים בארץ.
2. אני ממש לא בטוח שמסכי מחשב שנועדו למחשב בחיבור קווי תומכים בפיענוח מידע ב-WI FI, אלא אם אתה מדבר על מחשב נייד ולא נייח. בניידים זה כנראה אפשרי ואפשר כמובן להפעילם רק באמצעות הסוללה הפנימית, כך שלמשך זמן מוגדר, אתה יכול להפעיל לפטופ ללא חיווט כלל ויחד עם זה, תוכל גם להתנייד איתו.
אבל אם נפשך חושקת בחיבור מסך ללא חיווט? קנה טלוויזיה חכמה ואז תוכל גם לרכוש טלוויזיה בגודל שונה מגודלו של מסך מחשב "רגיל". כך תזכה במסך אחד, שישרת אותך גם כמסך מחשב וגם כטלוויזיה. מה רע? רק שבמקרה כזה, אתה תזדקק כנראה לציוד המרה, שימיר את אותות המחשב ל-WI FI. איני מכיר ציוד כזה, אבל אני מניח שקיים.
אה. ואתה יכול לעשות עוד תרגיל... אם תשיג "ממיר" שיהפוך את ה-HDMI מהמחשב ל-WI FI, תוכל גם לרכוש סטרימר של שאיומי, שיתחבר לכניסת ה-HDMI של המסך, ואז מסך המחשב יעשה את תפקידו הן כמסך מחשב והן כטלוויזיה, מבלי שתזדקק לכבלים ומבלי שתרכוש טלוויזיה חכמה. אבל זו רק "חצי עבודה", כי השאיומי הזה זקוק לספק מתח (עוד כבל), ובעצם מה הרווחת? הפכת את כבל ה-HDMI לכבל דק יותר, אבל עדיין כבל? אז בעצם לא חסכת כלום... אז כן. מה לעשות... תמיד פינת הטלוויזיה ופינת המחשב מרושתות בהמון ציוד והרבה כבלים... זה מה יש*.
מה שכן, לפחות חב' יס מספקת היום את השירות שלה גם באינטרנט, כך שבעזרת הסטרימר של שאיומי (או בעזרת טלוויזיה חכמה אנדרואידית כמו זו שסוני משווקת), אתה יכול לחסוך מעצמך ממיר ודי הרבה כבלים שלא תזדקק להם עם סטרימר רשת או עם טלוויזית אנדרואיד.
3. הוט או בזק משרתים אותך בעזרת ציוד שמשדר WI FI, וכיום יש גם אינטרנט באמצעות סיבים אופטיים (בחלק מאזורי הארץ), שאותו מספקות גם חברות הסלולאר (ראה את הפרסומות האחרונות של סטטיק בנושא זה: PARTNER). כמובן שכל אלה מספקות בשורה התחתונה גם WI FI וגם חיבור קווי. בני, שגר במוצקין, מקבל אופטי מסלקום, ומגיע למהירות גלישה שמתקרבת ל-1 ג'יגה. ובקיצור: את מה שאתה צריך תקבל הן מבזק, הן מהוט והן מחברות הסלולר, בתנאי שאתה נמצא באזור שבו מגיעים הסיבים האופטיים. אבל גם המהירויות הנמוכות יותר שמקובלות היום בשוק יספיקו.
לגבי מה שהוט מסוגלת לתת (בשירותי הטלוויזיה בכבלים שלה), נדמה לי שהם עוד לא הגיעו למצב שהם מעבירים מידע במרשתת, כך שעבור הוט אתה תזדקק לממיר בכל מקרה, ככל שתרצה לראות טלוויזיה.
4. ככל שאתה רוצה לחסוך בכבלים, כתבתי כבר: מירב הכבלים נמצאים באזור הטלוויזיה ופחות באזור המחשב. עבור מחשב יש פתרון של מחשב נישא, ועבור הטלוויזיה, יש טלוויזיות חכמות אנדרואידיות ויש סטרימרים של שאיומי. כמובן שקיימים גם סטרימרים אחרים, אבל הם יקרים יותר ולכן לא הזכרתי.

* אצלי בסלון יש טלוויזיה LG, ובטלוויזיות LG אין "אנדרואיד" אלא יש WEB.O.S, שזו תכנה פחות ידידותית ויש בה פחות אפשרויות.
אז נאלצתי להוסיף שם את הסטרימר של שאיומי, שאותו הדבקתי עם דו"צ לגב המסך, ככה שלא רואים אותו גם אם הוא מתחבר לספק המתח וגם אם יש לו חיבור רשת (בעזרת אביזר נוסף, כי החולירות האלה לא יצרו במכשיר חיבור רשת אלא רק חיבור USB). משמעות הדבר היא, שאתה זקוק לממיר חיבור רשת ל-USB. הבנת את זה ברוך?
ואגב, לבן שלי יש טלוויזיה סוני אנדרואיד, ולכן הוא לא זקוק הן לממיר והן לסטרימר של שאיומי, כי הוא צרכן של יס אינטרנטי. אז אצלו.... הכל עובד עם מינימום של כבלים. והוא יכול גם לשבת בפינת הישיבה עם הלפטופ שלו, ולשדר איתו ישירות לסוני ללא כבל. אז הנה יש לך עוד פתרון. ואצלו הראוטר נמצא בארונית שמתחת לטלוויזיה, ככה שאין לו גם צורך בכבל רשת, שיתווך בין הראוטר למסך.
 
למעלה