האם אני זכאי לדמי אבטלה??

הנדסאי

New member
האם אני זכאי לדמי אבטלה??

למדתי שנתים הנדסאים הוצאתי תעודת הנדסאי כרגע אין לי עבודה ולא עבדתי גם לפני כן האם אני זכאי לדמי אבטלה למרות שלא עבדתי אף פעם שמעתי שכן האם זה נכון? תודה רבה
 
לא, זה לא נכון.

כדי להיות זכאי לדמי אבטלה, צריך לעבוד תקופה מסויימת הנקראית תקופת אכשרה. רק אם עבדת ועברת את מספר ימי האכשרה הקבועים בחוק הביטוח הלאומי, תהיה זכאי לדמי אבטלה.
 
שמא ענת טועה?

נדמה לי שענת טועה. פנה ללשכת שירות התעסוקה וברר מה זכויותיך. אגב, יש סכנה שאולי תקבל עבודה במקצועך (רחמנא ליצלן...). למיטב זכרוני, גם חיילים משוחררים שלא עבדו כלל זכאים לדמי אבטלה, אם הם פונים לשירות התעסוקה ולא מוצעת להם עבודה.
 

1110

New member
אז איך אני יתפרנס

יש לי זכאות למשהו כל הזמן המדינה לוקחת ממני האם יש אפשרות שאני יקבל ממנה משהו?
 
פרנסה

א. לך ללשכת שירות התעסוקה וברר את זכויותיך ב. פתח מדור דרושים בעיתון ופנה למעסיקים פוטנציאליים. ג. תפסיק ליילל ולשאול מה המדינה עושה בשבילך, ונסה לדאוג לעצמך!!! ד. ואם בכל זאת לא תסתדר - פנה לביטוח הלאומי לקבלת הבטחת הכנסה.
 
ענת לא טועה.

חייל משוחרר יכול להיות זכאית לדמי אבטלה, אבל רק בשנה הראשונה שלאחר שחרורו (עד מקסימום 70 ימי אבטלה). השואל למד כבר שנתיים, אז הוא לא בשנה הראשונה לאחר השחרור ולכן הוא לא זכאי לדמי אבטלה. ג`וני קשישי, לפני שאתה מפקפק בצדקתה של ענת - עדיף שתבדוק, הרי אתם עמיתים לאותו משרד, לא? (לפחות לפי כינויה של ענת בפורום המקביל).
 
מה קרה?

כבר בנושא הבעתי תהייה זהירה. לא קבעתי מסמרות אלא תהיתי שמא הדרים הם כפי שתיארתי. אני נודה לחבריי המכובדים על כך שבתהייתי הבאתי אותם לפשפש בהוראות החוק ולהביאן. נדמה לי שהתשובה לשואל היא בכל זאת בהודעתי הקודמת, המוכתרת בנושא ``פרנסה``
 
ושוב העובדות האלה...

ג`ון קייג`! השואל לא אמר שהוא חייל משוחרר בכלל. אפילו אם היה חייל משוחרר, לפי סעיף 159 לחוק הביטוח הלאומי, התקופה שחייל משוחרר יכול להיות מבוטח לצורך קבלת דמי אבטלה היא עד שנה מיום השחרור. השואל אמר שהוא למד הנדסאות ומעולם לא עבד בשום עבודה לפני כן. לפי חוק הביטוח הלאומי, דמי אבטלה ישולמו למבוטח שהוא מובטל שהשלים תקופת אכשרה. השואל לא השלים תקופת אכשרה כי לא עבד לפני כן מעולם.
 
למעלה