האוסף הקטן שלי - בולים מוניציפליים, בולי תרומה, כופר היישוב

יש לך מספיק נקודות טובות שהיית מקבלת אותו כבר בנ'

הראשון של הנדנוד

דפדפתי בכרך הראשון ב"גלגל" ולא מצאתי איזכור למפעל הזה.
מוזר, אני משוכנע שנתקלתי בלוגו הזה, אולי בגליונות "דבר" ?
המפעל הזה פעל רק בזמן הבריגדה? באיזה שנים? היו ערכים נוספים?
אין לי כמעט ספרי קריאה משנות ה40 כי אני לא מוצא בהם עניין (אני מתעניין רק בעיון) וכשמגיעים אלי כאלו אינני שומר אותם ומעביר הלאה.
עברתי על כ10 שמצאתי בארון בחוץ, ללא פרי.
 
נדמה לי שכבר העליתי פעם בפורום את הבול הזה. אולי משם זכור לך

לשאלתך אם יש ערכים נוספים - אין לי תשובה. בהתחלה מצאתי אחד, אחריו עוד אחד והשלישי עם לוגו שונה. אולי מחר אמצא עוד ערך...אין קטלוג לפריטים אלה. יש קטלוג נדיר לתוויות מיסוי של מישהו בשם וולרשטיין אך אינני בטוחה שהתוויות הללו מופיעות בו כי אלו תרומות ולא מס.
אגב, לאחר חיפושים נרחבים אחר קטלוג וולרשטיין הצלחתי למצוא אחד בארה"ב. רכשתי אותו בשמחה ובששון ובדי הרבה כסף ולאחר שהגיע אלי העוזרת זרקה אותו בטעות עם ערימת עיתונים....

ולגבי הוועד למען החייל היהודי. קצת היסטוריה בקצרה.

הוועד הארצי למען החייל היהודי הוקם ב-1942 ע"י יוסף ברץ איש דגניה, ופעל מטעם הסוכנות היהודית. הועד הוקם על מנת לעזור לחיילים הארצישראליים שהצטרפו לשורות הבריטים ופעל בשני מישורים; האחד, למען החיילים הלוחמים, פעילות שהתבטאה בשליחת ידיעות ועדכונים מהארץ, שליחת ציוד באופן שוטף כמו גרביים, סוודרים ושמיכות, תשמישי קדושה, מכונות כתיבה על מנת שהחיילים יוכלו לכתוב לקרוביהם, ארגון אירועי תרבות, ספריות ועוד. המישור השני בו פעל הועד הוא בעזרה למשפחות החיילים שנשארו בארץ. אותן משפחות סבלו מפגיעה קשה בפרנסה וקושי בגידול הילדים. לאור כך פתח הועד מעונות לילדים, אסף כסף למען המשפחות, דאג לפטור ממיסים, סייע בעניינים רפואיים ועוד. לימים, עם הקמת המדינה זה הפך לוועד למען החייל שפועל מאז ועד היום.
השימוש במושג בריגדה אינו מדויק והינו טעות נפוצה. בתחילת הגיוס ולאורך מספר שנים החיילים הארצישראליים פעלו במסגרת המפקדות השונות בצבא הבריטי במצרים. רק עם ההתארגנות לקראת שחרור אירופה, ב-קיץ 44, הוקמה הבריגדה היהודית. ראה:
https://he.wikipedia.org/wiki/הבריגדה_היהודית
 

כ חיים

New member
תודה על הצגת האוסף

אוסף עם ערך מוסף המאפשר לנו הצצה לפרקים בתולדות הישוב המשתמעים מתוך תוויות אלו.
 

גרשונוב

New member
תודה על התמונות. יפה מאוד.

נראה שמעניין לא פחות למצוא תוויות כאלה מודבקות, כי זה נותן הקשר לאופן השימוש.
 

menashehacohen

New member
הרבה רספקט לרות. נכנסה לכל התחום במהירות ובמקצועיות

מרשימים ביותר. עוזרת לאחרים לממש אוספים במהירות ובמקצועיות, נותנת מזמנה וממרצה - גם כשלא תמיד קל, ורכשה במהירות ובמקצועיות את נפש האספן - ויש כזה דבר. זכיתי לראות את האוסף להתפעל ולהשתאות, ומן השמים זיכוני שכמה בולים ספורים יגיעו אליה - להחזיר לה טובה קטנה מול כל הטובות הגדולות והחסדים שהיא עושה. לותיקי הפורום זכורים הרבה ימים ואנשים כאלה בעבר. הפורום נזרק לשוליים וכמה מטובי החברים זנחוה לאנחות, אחדים הלכו לעולמם. רות החזירה לפורום אור וצבע אספני ואישי.

מותר להגיד מילה טובה על פינת תרבות קטנה ויפה מבלי ש"ההיא איתתא" ממרכז הליכוד תתערב - וגם אם היא צודקת, ואני נאלץ להגיד שיש צדק בדבריה - הרי יכולת לעשות הכל יותר בשקט... זקו יתרום לנו הסבר טוב על הניב הזה ומקורו התרבותי.
 

כ חיים

New member
מסכים עם כל מה שאמרת לגבי רותי

אבל הייתי נמנע מלהכניס לכאן רמזים ונימות פוליטיות. הפורום הזה כמו שהוא מייצג כאן מגוון של אוספים ואספנים כך המשתתפים בו מייצגים את כל הזרמים וההשקפות של כלל תושבי המדינה ואם מישהו רוצה ומעוניין להתוכח ולדון בנושאים פוליטיים רצוי שימצא לו פורומים מתאימים לכך ויניח לנ ו לדון בכאן בנושאים שלשמם התכנסנו כאן.
 
מנשה, הבולים שהחלפתי עם שכנך

היו כמה עשרות, לא ספורים, ובמקרה של האוסף שלי, למצוא עשרות בולי קק"ל שחסרים לי במכה אחת, זה די נדיר. אוסף קק"ל שלי מונה אלפי בולים ואלה שחסרים לי, בדרך כלל צצים להם למכירה פעם ביובל. והנה, בזכותך, השלמתי המון.
המון תודות על ה'שידוך'.
 

ז ק ו

New member
ההיא איתתא, זו כמדומני אשה כלשהי. אבל תראה משהו מענין

ליד אחד האזכורים של "ההיא איתתא" -ממש באותה שורה, מסתתרת היטב אשה מיוחדת בקנה מידה עולמי, בעלת השגים נדירים: שני פרס נובל.
אמנם כתוב במקור "מרי כירי", אבל רשי מסביר שבעצם הכוונה ל"קירי".
אפשר לראות זאת בבירור בצילום המצורף.

 

ז ק ו

New member
נראה שלא סיפרו לך, שכל מה שאנו רואים

וחווים היום כבר נרמז בתורה.
 

ז ק ו

New member
פשוט מאוד

בחילופי דברים בין שתי נשים - שהיוו למעשה דו שיח של חרשים, אמרה אחת "מרי כירי" שמשמעו, אדוני [הבוס שלי]עבד. אז רשי מסביר שהיא התכונה לומר "מרי קירי [בקוף] שמשמעו הבוס שלי אדון.
 
למעלה