האדם שייך לעולם החי . האמנם ?

רקתבונה

New member
בוודאי

אם פלאנתולוגים ימצאו מאובן של ארנב בשכבות קרקע מתקופת הקמבריון כל תורת האבולוציה תבוטל כליל.
 

pozetiv

New member
ממש לא.

יש תיאוריה שכולם מאמינים בנכונותה והיא גורמת לאנשים לעשות שטויות שהם סובלים מהם בסוף . אני לא נואש .
 

Hameln

New member
”Deus Creavit, Linnaeus Disposuit”

קארל פון לינה (הבריאתן) היה הראשון שמיין את בני האדם לסדרת הפרימטים. (אין טעם להמשיך לשאר הנקודות כשנקודת המוצא שגויה)
 

pozetiv

New member
נו, אז מה ? הוא טעה.

זו בדיוק הנקודה. הוא לא לקח בחשבון שבני אדם מובחנים ביכולת שלהם לגדל בעצמם מזון.
אני חושב שהסיבה לכך היא שהמיון לסדרת הפרימיטים לא כלל את כל התכונות וההשוואה הייתה על בסיס מאוד מסוים, אולי זה נכון לפי כמה פרמטרים אבל זה לא מה שאנחנו מחפשים.
אתה לא חושב שחייבת להיות הגדרה יותר מדוייקת למיון של בני אדם שכוללת יותר פרמטרים ? חשבתי שמדענים הם יסודיים .
 

Hameln

New member
לא. אתה טעית

"הוא לא לקח בחשבון שבני אדם מובחנים ביכולת שלהם לגדל בעצמם מזון" - באמת? זאת הסיבה שליניאוס מיין את האדם לסדרת הפירמטים? תביא סימוכין.
 

pozetiv

New member
מאז התפתחה הביולוגיה והגנטיקה

באיזה שיעור נרדמת ?
 

Hameln

New member
אין חולק על כך

ובכל זאת, לא אני טענתי שליניאוס "לא לקח בחשבון שבני אדם מובחנים ביכולת שלהם לגדל בעצמם מזון" אלא אתה (טענה שלא גיבית) ולא אני טענתי ש"התיאוריה של האבולוציה" מניחה שבני אדם הם חלק מממלכת החי אלא אתה (טענה שגויה משום שההנחה הזאת קדמה ל"תיאוריה של האבולוציה"). מה לעשות...
 

pozetiv

New member
אני לא טוען שום דבר - קצת סדר בדברים.

התרגלת לנתח משפטים בצורה מאוד אנליטית שמתאימה יותר לעורך ספרי פילוסופיה ולא לפורום .
תנסה להסתכל על הרעיון בגדול, ככה, כל מה שכתבתי אלו דברים ידועים, מה שרוב האנשים וחלק נכבד של המדענים יודעים , מה שאני הכנסתי לתמונה זה את הגורם של גידול המזון וגם פה לא חידשתי כלום, רק שמתי את הרעיון הזה בהמשך לתיאוריית האבולוציה (ד.א. גידול חיות מבוייתות הוא חלק מזה) .
כשאתה מנסה להשוות את המסקנות של תיאוריית האבולוציה כמו שכמה אנשים חושבים שהאדם הוא חיה, יחד עם היכולת המוכחת של גידול מזון, הפרספקטיבה שלך משתנה מראיה ביולוגית לראיה יותר רחבה .
זה נכון שהאדם הוא יצור חי אבל ליכולת של גידול מזון יש השלכות על יכולות אחרות בחברה וזה מה שעושה את כל ההבדל .
אתה יכול להמשיך לחפש שגיאות בטענות מה שנקרא כשלים לוגיים אבל זה לא יוביל אותך לגלות את האמת ואפילו אם נגיד שמצאת, זה עדיין לא הורס את כל המבנה של ההסבר שלי .
 

Hameln

New member
בתגובתי הראשונה אליך (באשכול הזה)

פירטתי בסוגריים מדוע אני מתייחס רק לנקודה הראשונה שלך ובכלל לא ממשיך לשאר הנקודות (שלעניות דעתי לא מתגבשות לטיעון קוהרנטי).
 

pozetiv

New member
אלוהים ברא לינאוס עשה סדר.

הוא לא עשה סדר , סדר עושים בפסח.
 

pozetiv

New member
זה התרגום למשפט שכתבת -

קצת יומרני להגיד משפט כזה , נכון ?
ליאנוס לא עשה סדר הוא נתן שמות שאפשרו סיווג נוח וארגון של כמה שידוע בטבע ותו לא .
אני לא אספר לך איך הוא הגיע לזה, אבל מה שבטוח זה שההכללה שלו את מין האדם בתוך מין החי מה שנקרא הומוספיאנס באה הרבה לאחר מכן בעקבות גילוי עצמות או יותר נכון עצמות גולגולת בעמק ת'אל בגרמניה בשנת 1956. אבל הוא חי מאה שנים קודם לכן אז יש בעיה, איך הוא כלל את מין האדם וקרא לו הומו ספיאנס /ניידרטאל על שם אותו העמק 100 שנה לפני שנמצא ??? את זה קשה לי להבין כי הסטוריה אף פעם לא היתה הצד החזק שלי .
 

Hameln

New member
1. זה תרגום צולע

2. יש לך בעיה בהבנת הנקרא. את המשפט שאליו התייחסת אני כתבתי בין מרכאות (משום שזה ציטוט).

3. השילוב של 1 ו-2 עשוי להוביל ליומרנות (אין ספק).

4. "אני לא אספר לך איך הוא הגיע לזה, אבל מה שבטוח זה שההכללה שלו את מין האדם בתוך מין החי מה שנקרא הומוספיאנס באה הרבה לאחר מכן בעקבות גילוי עצמות או יותר נכון עצמות גולגולת בעמק ת'אל בגרמניה בשנת 1956" - א.
אל תספר לי.
ב. מה זה "מין החי"?
ג. טוב... אם זה בטוח אז לא אמורה להיות בעיה להביא או לאזכר לכך סימוכין. נכון? (אני אמתין).
ד. אתה כנראה מתכוון לעמק 'ניאנדר' (
לכתוב "עמק ת'אל" זה כמו לכתוב "עמק עמק" משום שהמילה 'ת'אל' פירושה בגרמנית 'עמק').
ה. אתה כנראה מתכוון לשנת 1856 ולא לשנת 1956.
מה יהיה?


6."אבל הוא חי מאה שנים קודם לכן אז יש בעיה, איך הוא כלל את מין האדם וקרא לו הומו ספיאנס /ניידרטאל על שם אותו העמק 100 שנה לפני שנמצא ???" - מי טען שליניאוס טבע את השם 'הומו ניאנדרתלנסיס'? רמז: לא אני. אני לגמרי בעד שמי ששרבב את הטענה הזאת לדבריו גם יגבה אותה (לשם שינוי).
 

BravoMan

Active member
אתה מסוגל לגדל לעמך מזון?

אם אני אזרוק אותך על אי בודד עם קומץ זרעים ביד, תוכל לשרוד?
 

דייהטסו

New member
האדם שייך לעולם החי

היכולת הספציפית לזרוע זרעים כדי לקצור את היבול מיוחדת לאדם - אבל התנהגויות דומות של צפייה ותכנון העתיד קיימות בבעלי חיים רבים. אגב, קיום תכונה שמייחדת את האדם משאר בעלי חיים אינה מוציאה אותו מעולם החי. גם לחיות אחרות תכונות ייחודיות להן.
הטיעון שלך כנגד צמחונים/טבעונים כל-כך לא לוגי שקשה להתווכח איתו. עצם זה שמישהו עושה פעולה מוסרית בעיניו שאינה מקובלת עליך הופך אותו לחריג ולכן לההיפך ממוסרי? לא טענת לפני רגע שלהיות חריג זה נהדר?
 

pozetiv

New member
לא רק היכולת הספציפית הזו

סתם שאלה רטורית מבלי לפגוע באינטליגנציה שלך -
בעלי חיים מגדלים חיות מבוייתות ?

מי שבעיניו נראה לו שהוא יותר טוב מאחרים מכל סיבה שהיא, אין בו שום מוסריות ולא חסרות דוגמאות, תפתח את העיניים שלך.
 
למעלה