דרושה עצה לגבי ממתקים בימי הולדת

בלונד23

New member
את אמיצה :)

מה שכתבת בגדול נכון. אבל, אנחנו עוזבים את השכונה באוגוסט ולכן אין לי מה להוביל פה שינויים, עוברים דירה.
אני לא אבוא למסיבה של חברים ואוציא פיתה, זה מעליב אני חוששת... אני אנסה במקום זה לתת לה לאכול לפני המסיבה. להוציא פיתות זה לומר למארח שהמסיבה שלו לוקה בחסר... שאין שם אוכל (מה שנכון אבל לא ממקומי לעשות כזה דבר).
לגבי האלרגיה, זה נבדק בטסטים שהעלו כלום, לא אובחנה האלרגיה, אז לא ברור כעת אם אלרגי או לא. כל מדע הרפואה הזה לא ברור - במתן במבה הוא פורח אבל טסט בוטנים לא מראה כלום. מוזר, לא?
עכשיו כפי שפרסמתי בפוסט חדש יש לי בעיה עם התינוק שהוא לא אוכל, בדיוק הפוך מאחותו. כל אחד שונה אצלי לכיוונים אחרים. אתגר גדול.
כתבת כה יפה שבא לי להיות חברה שלך :)))
 

koryz

New member
לכתוב קל יותר מלבצע :)

אני חושבת ש"מעליב" זו תחושה הקשורה יותר לפרשנות אישית, אם תודיעי לאמא מראש ש"לבת שלי יש ירידה באנרגיה ללא אכילה בשעות הערב והתנפלות על ממתקים וסוכרים כשהיא רעבה ולמען בריאותה וכדי שלא תצעק ותהרוס את יום ההולדת אביא לה פיתה (ואם את תרצי על הדרך אביא עוד כמה פיתות שיהיה אם גם אחרים ירצו ואת תוכלי להכין פחות עוגות או סוכריות וכו'").
זה מעליב רק אם את חושבת שזה מעליב.
לפגוע בבריאות הנפשית שלך ושל הבת שלך זה לא פחות חשוב מ"מה יגידו". מי שזה לא מקובל עליה - את יכולה לוותר על ההגעה לביתה. יהיו הרבה ימי הולדת את לא מוכרחה להגיע לכולם ואיש לא יחשוד בסיבה, כדאי רק שתגידי שאם היא תסרב לא תסכימי להגיע ולפגוע בבריאותה של הבת (את יכולה לשתף את האמא של בעל יום ההולדת שהיא קיבלה תפריט של דיאטנית ומדובר בבריאות לא סתם בהתפנקות מצידך או מצידה).
ואם היא לא תרצה ("מה פתאום שתביאי פיתות לכולם?? יהי פשטידות ועוגות לא צריך") תוכלי לענות - בסדר אז אביא בפיתה לבת שלי ואם תהיה רעבה אגש איתה הצידה לכמה דקות או החוצה שתאכל.
את לא אומרת שהמסיבה לוקה בחסר אלא שהבת שלך זקוקה ליותר.
גם אם באוגוסט תעברו- יהיו עוד ימי הולדת , ואת והבת שלך לא צריכות לסבול אפילו לא באחד!
אגב, במקומך הייתי שוקלת ללכת לבדיקת אלגיות (לפי הכתבה הזו ניתן לבצע בדיקה כזו בכל גיל).
 

danakama10

New member
את קצת מגזימה

לילדה יש דחף לממתקים, ובמקום להציב מגבלות ולפקח צריך להביא לה אוכל מהבית? הרי היו ביום ההולדת גם פיצות, פשטידות, ירקות, פירות, וגם חטיפים מלוחים. אז עכשיו צריך ללכת עם הילדה עם פיתה וחומוס לכל מקום, רק כדי שלא תאכל ממתקים?
הילדה אכלה ב- 2 צהריים, ואם ב- 4 היא זוללת ממתקים ולא מוכנה לאכול שום דבר מהאוכל האחר, הפתרון הוא לא להביא לה פיתה בחומוס אלא לא להרשות לה יותר ממתק אחד.
צריך ללמד את הילדה לבחור אוכל בצורה נכונה ולא לגרום לה להרגיש שהיא שונה עם בעיות אכילה שצריכה להביא אוכל מהבית.
אומרים: קודם תאכלי מהפירות, אחרי זה פשטידה או פיצה עם קצת ירקות. לאחר הפעילות תאכלי לקחת גם עוגה.
 

danakama10

New member
היתה גם פיצה

שזה אולי לא מאכל בריא במיוחד, אבל בהחלט משביע.
הטעות שעושים בארץ היא ש"פותחים שולחן". כל האוכל, כולל הממתקים, מונח על השולחן.
ימי ההולדת הסטנדרטים כאן כוללים פיצה, לעיתים מוגש גם מגש פירות, וכשכולם מסיימים מחלקים לכל אחד עוגה בצלחת. זהו. אין עוד ממתקים וחטיפים.
 

danakama10

New member
את עומדת שם איתה

לילדה כבר יש חור בשן, ואת רק אומרת לה ש"לא כדאי לה" סוכריה? להזכירך, את המבוגר האחראי. את זו שאמורה לקבוע עבורה שאסור סוכריות כי יש לה כבר חור ואת רוצה לראות אם אפשר להמנע מסתימה. היא היתה אמורה לקבל את ההסבר על הקשר בין סוכריות לחורים עוד ממזמן, ולא בכעס. אני גם לא מבינה מדוע את שנה לא באה איתה למעקב כשלפני שנה גילו חור קטן. אם החור גדל, אפשר לפתור הכל בסתימה, זה לא סוף העולם. כשמחכים ומחכים, הטיפול מסתבך. מדוע לעולל לה את זה?

אני חושבת שאת דבר ראשון צריכה להסביר לה את הקשר בין ממתקים לבעיות בשיניים, וגם לבעיות בריאות.
דבר שני את צריכה לקחת אותה לרופא שיניים.
דבר שלישי, את אמורה להגביל אותה בממתקים. ביום הולדת, מותר נניח רק עוגה ועוד ממתק קטן לקחת הביתה. ברור שלא עוגה, וארטיק ועוד ממתק. זה המון המון המון סוכר לילדה כל כך קטנה (וגם למבוגר)! ובוודאי שלאסור לחלוטין סוכריות בשלב זה.
אם הילדה מייללת אומרים שהולכים הביתה.

כפי שכתבתי, את המבוגר האחראי. ההתנהגות של הילדה מעלה אותה במסלול ישיר לבעיות השמנה, סכרת ובעיות שיניים. התפקיד שלך הוא לעשות כל מה שביכולתך כדי למנוע את הבעיות האלו, גם אם הילדה לא מרוצה מכך. לבחור בחיים קלים, כלומר, לתת לילדה לעשות מה שהיא רוצה תוך כדי שאת מקטרת על זה, זה לעשות לילדה עוול.
 
למעלה