דיוני סדרות לסוף השבוע

מסכים


הפרק עשוי מעולה ועם משחק מעולה.
אבל כן ה"מסר" הוא משהו די שחוק. באופן כללי היה נראה לי די צפוי שבאמת כל הכוונה של כריסטופר זה לומר דברים לבילי ואז לשחרר את הבן ערובה שלו.
&nbsp
מה שהיה אולי קצת יותר מעניין זה שחברת המדיה חברתית עשתה עבודת פרופיילינג הרבה יותר מהר מאשר המשטרה. אחרי הכל זה אמור להיות מה שהחברות האלו עושות מעולה, להבין בני אדם (כדי לדעת כיצד למכור להם).
&nbsp
עוד משהו - בתחילת הפרק עם האישה הזאת שמנסה כל יום להכנס לחשבון מייל של הבת שלה, היה לי בררו שיחזרו לזה איכשהו. אבל עד שזה קרה כבר הספקתי לשכוח מזה.
זה כן היה נחמד שעם כל הבלאגן הזה שהיה בסופו של דבר די חסר תכלית - לפחות האישה הזאת קיבלה את מה שהיא רוצה. אם כי ייתכן שקבלת תשובות יהיה לה קשה יותר.
 

Lhuna1

New member
אני גם באמת ציפית יותר שהעיקר יהיה


היעילות של "פייסבוק" מול רשויות החוק, כי זה היה שם וזה היה הרבה יותר מעניין והרבה יותר נושא ראוי למראה שחורה, שאפשר היה לעשות איתו יותר, ויתכן אפילו שזו באמת היתה כוונת היוצרים בתור הנושא של הפרק,
אבל אז הסיפור האישי של הבחור מרוב שהוא היה חזק רגשית (ובאמת עשוי מצוין) האפיל על זה, וזה קצת התפספס (לדעתי).
&nbsp
&nbsp
 

Lhuna1

New member
מראה שחורה עונה 5 פרק 3


meh כזה.
אין לי משהו מיוחד לכתוב עליו אפילו, חוץ מזה שהשחקניות של האחיות ממש חמודות.
אבל לא סיפור ברמה שאני מצפה ממראה שחורה.
&nbsp
&nbsp
 
דווקא די נהניתי


בעיקר כי הציפיות שלי היו מאוד נמוכות אחרי ששמעתי דברים רעים על הפרק לפני.
&nbsp
זה פשוט סיפור לא מאוד מתוחכם.
מצד אחד סיפור על תאוות בצע שהובילה את הדודה למעשים נוראיים.
מצד שני סיפור על נערה בודדה שמוצאת נחמה בהערצה של דמות שהיא בערך בדיונית אפילו שהיא אמורה להיות אמיתית.
ברגע שראו שהאבא מתעסק במשהו עם מוח היה לי ברור שזה יתקשר לרובוט איכשהו. וזה נעשה באופן מוזר. גם שג'ק לא ידעה שום דבר על המחשב אבל הצליחה לעשות את זה. גם שזה היה כל כך קל למחוק את מה שעשו שהגביל את המוח. (האם הגיוני שלא ינסו לאבטח את המידע שהם שמים במכשירים שלהם?)
זה כאילו שילוב של טכנולוגיה מאוד גבוהה עם טכנולוגיה מאוד נמוכה.
&nbsp
זה גם חבל שהנבלים של הפרק היו נבלים ברמה של סרט מצויר, בלי שום גוונים של אפור שיש בדרך כלל במשהו בוגר.
&nbsp
חוץ מזה כמה פעמים חשבי לקראת הסוף שהבנות לא יצליחו ונגלה שבסוף אשלי תחיה רק בתור רובוט, או שאפילו זה לא, או שהיא כן תצליח להתחמק אבל הגרסה הדיגיטלית שלה תהיה פופולרית יותר (ולא יהיו הוכחות נגד הדודה שלה).
אבל לא באמת האמנתי שזה מה שיקרה. כי אומנם הסדרה בעונות הראשונות שלה נטתה ללכת לכיוון סיום עצוב שמרגיש ריאליסטי יותר, בעונות האחרונות לרוב הולכים על סיום שמח.
 

kordilia snake

New member
סיפורה של שפחה 3X01

הפרק היה בעיקר נורא אומנותי, כול שוט נראה מושקע להחריד.

ככה לא הרבה קרה בפרק כי הוא היה פרק פתיחת עונה קלאסי, הוא הציב את כול הדמויות במקומות חדשים והרגעים הכי טובים היו דווקא עם אמילי ופחות מה שקרה בגלעד.

הקטע הכי טוב? סרינה שורפת את הבית על רקע השיר DON'T LIKE MONDAY.

זהו חוץ מזה הפרק היה בסדר כזה, יפה ויזואלית, בלי הרבה עלילה ובלי זוועות בכלל.
 
מסכים


אם כי אותי קצת עיצבן יותר זה לא הייתה כמעט עלילה.
&nbsp
גם היו דברים שהיו לי מאוד לא מובנים.
קודם כל זה שווטרפורד הרי הוחזק באיום אקדח על ידי ניק. אבל אחר כך ניק חוזר להיות העובד שלו בלי שזה כאילו בעיה לאף אחד מהם. אני מבין שווטרפורד לא רוצה לעורר שום חשד שמישהו מהבית שלו מעורב בחטיפה של התינוקת, אבל איך הוא יכול לסמוך עליו שוב?
זה פשוט מוזר שאין לזה אפילו התייחסות.
שלא כמו עם המעשה של סרינה שגורר הרבה התייחסות גם מצד ווטרפורד וגם מצידה (זה שהיא שורפת את הבית)
&nbsp
גם לא ברור אם ג'ון הובאה חזרה הביתה אחרי מה שקרה עם משפחת מקנזי, למה דווקא אחרי שסרינה שרפה את הבית היא נלקחה לעונש על מה שקרה.
בעצם רק עכשיו קלטתי שהסיבה שהיא לא הוחזרה למשפחת ווטרפורד היא פשוט כי היא הייתה שם בתור אם מניקה לתינוקת, שעכשיו כבר לא שם.
&nbsp
השיר הזה ברקע השריפה היה מעולה. אני מת עליו. והיה כיף לראות את המשרד של ווטרפורד נשרף.
הקטע עם השוטים האמנותיים של העשן באוויר הבית הרגיש לי מוגזם בשלב מסוים.
&nbsp
בהחלט החלקים הכי טובים היו עם אמילי.
*רק רציתי לצעוק עליה להוריד את הכובע הלבן הזה כשהיא בורחת, זה הרי צבע שקל לראות.
לא הבנתי מה הקטע עם התמונה בדואר. כלומר אם אמילי באה אל לוק בעצמה, אז למה היא לא הביאה אליו בעצמה את התמונה? זאת הרי אני מניח התמונה שג'ון נתנה לאמילי (אלא אם כן לא הבנתי נכון).
אני מקווה שגם נראה את אמילי מתאחדת עם האישה והבן שלה.
 

kordilia snake

New member

כ"כ! הבית פאקינג נשרף זה לא הזמן להתפעל מהעשן וללטף לפרידה את הקירות!
&nbsp
אני חושבת שהם החזירו אותה לבית כי הם לא ידעו עדיין שהתינוקת איננה, אם התינוקת הייתה צריכה לאכול זה היה חייב לקרות במיידי בזמן שלהעניש את ג'ון אפשר לעשות בזמן אחר.
&nbsp
ד"א, אני שמחה שראו רק את הרגליים שלה אח"כ וחסכו מאיתנו את ההכאה עצמה.
&nbsp
ופרד היה יותר מידי בסדר עם כול הסיפור הזה של ג'ון שהולכת לברוח(שוב!!) עם התינוקת וניק וסרינה שאומרת כאילו זה הכי נורמלי שבעולם ש"הם יתנו לה עוד כמה זמן עד שהיא תצליח לברוח" ואז בסוף הוא ניגש אומר שזו אשמתו?
&nbsp
והבקבוק של האלכוהול נורא הצחיק אותי בהתחלה, עד שקלטתי שזה גם מפגר לגמרי ועצוב.
 

מיכל203

New member
ספויילרים ל- 3 הפרקים הראשונים

ניק לא בדיוק חזר להיות העובד של פרד.
הוא הגיע להפרד מג'ון – מסתבר שהוא הפך למפקד ונשלח לחזית.
לא ברור אם זה סוג של "בעיטה למעלה" / עונש מפרד / דרך להוציא אותו כרגע מהסדרה.

סרינה לא שרפה את הבית.
היא שרפה את המיטה שיושבת לה על כמה נקודות מאוד כואבות. כי עם כל הכבוד לגלעד ולחוקים, קנאה וסצינות הזויות שהתרחשו מול העיניים שלה לא מוחקים במלמול של פסוקים דתיים.
הבית היה רק תוצאת לוואי.

לדעתי ג'ון הוחזרה אליהם הבייתה כי באופן רשמי היא לא הייתה אשמה בכלום.
ע"פ הגירסה הרשמית שהמציא פרד, אמילי גנבה את התינוקת וסרינה וג'ון ניסו לעצור בעדה, ללא הצלחה. והוא המציא את הגירסה הזאת לא בגלל שהוא כ"כ דואג לג'ון, אלא משום שאם היו מספרים את האמת (שכוללת את המעורבות של סרינה), אז כולם, גם הווטרפורדים, היו נתלים על החומה.

פרד וסרינה היו יכולים כמובן לתאם גרסאות ולהאשים את ג'ון, בלי להזכיר את המעורבות של סרינה, אבל פרד הבין שבמצב הנפשי הנוכחי של סרינה זה לא יקרה ושעדיף לו להרגיע את הלהבות ככל האפשר ולא לעשות צעדים קיצוניים נגד אף אחד.
הוא הבין שבנקודת הזמן הזאת, בעיני סרינה הוא יותר אוייב מאשר ג'ון!
ושאם הוא יזרוק את ג'ון לכלבים סרינה עוד עלולה לפעול נגדו וגם לפגוע בו פיזית.

ולכן אני גם לא קונה את דברי החלקות והמריחות שלו לסרינה על זה שיש לו חלק באשמה, ואיזה מדהימה היא, ואיך שהכל ישתנה מעכשיו ויהיה בסדר ובלה בלה בלה...

אצל פרד הכל בסדר כל עוד לא מעצבנים אותו. הזוי לראות איך הוא "דואג" לסרינה אחרי שהוא דאג לזה שיכרתו לה אצבע, והוא עוד ממשיך בהצגה הזאת של האכפתיות גם כששניהם לבד כאילו שהוא לא אחראי על מה שקרה לה!
 

kordilia snake

New member
סיפורה של שפחה 3X02-3

אני חושבת שפרק שלוש היה הכי אהוב עליי מבין כול השלושה.

קודם כול, כול השבועות בקולוניות וכול החרא שהיא עברה בגלעד והבעיה היחידה של אמילי זה כולסטרול?! אחרי שראינו שהתחילו לנשור לה שיניים? זה לא הגיוני! ובסוף לפחות היא דיברה עם אישתה, וזה היה חמוד האוטו הירוק עם כול המכוניות השחורות מסביב.

לוק חושב שניקול של פרד, נכון? אני יכולה להבין את ההסתייגות שלו מהתינוקת, אבל הוא קולט (לפחות מבחינת כולם כי לא נראה לי שלג'ון הייתה הזדמנות לספר למישהו שהילדה של ניק) שהיא תוצר של אונס?

אני לא חושבת שאני אצליח אי פעם לחבב את סרינה או להיות סימפטית כלפיה, ודודה לידיה בחיים ובפוסט טראומה?

הלורנס הזה הוא חתיכת שמוק, אין דרך אחרת לתאר את זה. והקטע עם הנשים בכלובים והבחירה של ג'ון את מי להשאיר בחיים הייתה שואתית משהו.

הקטע עם השוטים האומנותיים והקלוזאפים על ידיים/עיניים/דברים רנדומליים, התחיל לעייף בשלב מסויים. הם מנסים למצוא חן בעיני האקדמיה או משהו כזה? באמת שאין הצדקה לכול זה מלבד "תראו אנחנו דרמה איכותית!!!!!!!!!!!!!"

אז הקטע של העונה הזאת היא נשים נגד גברים? זה מרגיש לי קצת לא נכון כי זה הרבה מעבר לזה. כי כדי להביס את גלעד לא צריך רק נשים, גם צריך שהגברים יעמדו לצדן. לא כי הן לא יכולות לעשות את זה בעצמן אלא כי זה מאבק על איך כול האנושות או לפחות החברה האמריקאית תראה וכי זה הדבר הנכון והצודק ואחרי הכול אלו האימהות/אחיות/נשים/בנות שלהם שמדוכאות בצורה הכי נוראית שאפשר.
 

Lhuna1

New member
אני קוראת ולא מבינה איך אתם מסוגלים

(ובעיקר איך אתן מסוגלות) לצפות בזה.
רע לי על הנשמה רק מהתיאורים. (אולי אני צריכה גם להפסיק לקרוא)
 

dory38

New member
כל אחד נמשך למשהו אחר

גם לי לא חלפה המחשבה לראות את יומנה של שפחה ואת משחקי הכס. לא לי כולם רואים את זה ואני עושה דווקא, הנושאים לא מספיק מעניינים אותי. לפי אותה מידה, להרוג את איב ובארי האהובים עליי כוללים בספוילרים תאורים של רציחות ויש אנשים שעבורם זה הרבה. בשבילם, מתאים רק "פרחים ופרפרים" (לפני הרבה שנים, אבא שלי נתקל בזוג שלא אהב סרטי אקשן והתבטא כך לגבי התכנים שירצה לראות, בסרטים שהוקרנו במטוס).
 

kordilia snake

New member
הדרך הכי טובה לתאר את הסדרה

שזה כמו לראות תאונת דרכים, את רוצה להפסיק להסתכל אבל אי אפשר. מעבר לזה שחוץ מהזוועות זו סדרה טובה למרות שיש נפילה בין העונה הראשונה לשנייה ברמה העלילתית כול השאר: משחק, בימוי וכול מיני דברים כמו עיצוב, מוזיקה, צילום וכול מיני דברים כאלו שלרוב לא שמים לב אליהם כ"כ, פשוט מעולים בסדרה הזאת שלמרות הזוועות והאווירה הדכאונית שווה לראות אותה.
&nbsp
היא לא סדרה שרואים בשביל הנאה, אבל חשוב לראות אותה והנושאים שהיא עוסקת בהם מעניינים ורלוונטיים.
 

snier 1991

New member
תאונת דרכים שהנהגים בה סכיזופרנים עם זכרון קצר

כי אין דרך אחרת להצדיק את השינויי התנהגות הקיצוניים והיחס לדמויות שמתרחשים בכל פרק ופרק.
הלוואי היו מתמקדים יותר בעולם ופחות בדמויות כי הם ממש חלשים בזה.
 

Lhuna1

New member
כנראה שאני יוצאת דופן בכך שהייתי כן מסיטה את המבט מתאונת

דרכים, כמו שאני מסיטה מבט מכל דבר שמזעזע ומפחיד אותי.
אבל לצפות בנשים נאנסות ומוכאות ונכלאות (או לא יודעת מה עושים שם) בעידוד החוק והמדינה... זה הרבה יותר גרוע בעיני.
&nbsp
 

kordilia snake

New member
אני לא מסוגלת ואף פעם לא ראיתי

סרטי/סדרות אימה.
&nbsp
וכן, פה זה שונה במיוחד שהסופרת טוענת שכול מה שמתואר בספר קרה בצורה זו או אחרת במציאות ככה שבמובן מסוים זה אפילו מפחיד הרבה יותר. אני זוכרת ששלושת הפרקים הראשונים בעונה הראשונה שוחררו בהתחלה מאוד היססתי לגביה ואז שהתחלתי לראות לא יכולתי להפסיק כי כול מה שקורה מסביב מפצה על הזוועות ואפילו יש שם רגעים של אופטימיות שבכלל מפצים על כול האונס והרצח וגורמים להבין שזה לא הנושא המרכזי בסדרה.
 
זה נכון גם לגבי משחקי הכס, פארגו, אוז, הסמויה

בכולן יש הרבה מעשי רצח ואונס. אני גם חושב שזה ברוב המקרים מיותר אבל כמעט שאין אלטרנטיבות.
 
האם זה רק אני?


חצי מהזמן בשני פרקים האלו לא יכלתי בקושי לראות מה קורה על המסך כי היה חשוך מידי. הצלחתי להבין רק לפי דיבורים ולפעמים רק מה שנאמר לאחר מכן. זה דבר שממש מעצבן אותי כשנעשה יותר מידי בסדרות.
&nbsp
פרקים טובים, לא מהממים.
לורנס הוא חתיכת שמוק, אבל אני ממש ממש מתעניין במה הקטע שלו.
כן חלק מהדברים שהוא עושה הם נוראיים, אבל אי אפשר לשכוח שהוא הציל את אמילי והתינוקת וגם שהוא נותן למרת'ות שלו לפעול למען המחתרת. ושני הדברים האלו מהווים סכנה אמיתית כלפיו.
בהתחלה חשבתי שהוא אדם שבעבר האמין שצדקת הדרך של גלעד ואז הבין שמה שהוא עשה זה נוראי ומנסה לכפר על זה.
אבל עכשיו רואים שזה משהו מורכב יותר. הוא כן מאמין שהוא יוצר עולם טוב יותר בשביל העתיד. וכנראה שכמו שג'ון אמרה הוא עוזר לפעמים לנשים כדי להרגיש טוב יותר לגבי זה.
&nbsp
אני מבין את הבעיה שאת מציינת בכך שעושים את זה "נשים נגד הגברים". אבל יש משהו חזק בזה שרואים שהן עושות את זה בשביל עצמן בחברה שבה שוללים כל כך את קיומן. כי בעונה שעברה היה אפשר לראות את זה כאילו רוב מה שהן השיגו היה בזכות הגברים: ניק ולורנס.
&nbsp
אני הייתי צריך להזכיר לעצמי עד כמה נוראית סרינה הייתה בעבר כדי לא לרחם עליה.
אבל נראה לי שאין מקום בשביל ג'ון לשמור טינה כלפיה כשיש סיכוי שהיא תוכל לעזור.
&nbsp
לא נראה לי שנאמר שהבעיה היחידה של אמילי זה כולסטרול. זה פשוט הדבר האחרון שהרופאה דיברה עליו. אבל ברור שיש עוד הרבה דברים. בין היתר צוין על כך שהיא כמובן צריכה ללכת לפסיכיאטר ושהיא יכולה ללכת לשיקום של הקליטוריס.
&nbsp
אני מקווה שנראה יותר ממנה ואישתה.
במהלך הפרק נזכרתי גם שהיא הייתה במערכת יחסים עם מרת'ה שהוציאו להורג בעונה 1. זה גם משהו שאולי תרם לכך שהיה לה קשה ליצור איתה קשר.
&nbsp
אני חושב שגם אם לוק היה יודע שניקול היא תוצר של אדם אחר ולא של מעשה אונס (בערך...) היה לו קשה איתה. במידה מסויימת אולי אפילו קשה יותר אם הוא היה יודע שבעצם לג'ון היו רגשות עבור האבא הביולוגי של ניקול.
תחשבי איזה הזוי יהיה לצפות מאדם לגדל לבדו את הבת של אשתו לשעבר מגבר אחר.
 

kordilia snake

New member

גם אני הרגשתי ככה, שלפעמים הכול כהה מידי.
&nbsp
אני חושבת שחלק מהבעיה זה שאף אחד בהתחלה שרק ייסדו את גלעד, לא האמין שהם ילכו רחוק כ"כ. כי חלק מהדברים כמו זה שאסור לנשים לקרוא בהתחלה נשמע קטנוני, אבל אז קולטים כמה זה הגיוני. והרבה מהם כמו סרינה ולורנס התעוררו פשוט מאוחר מידי.
&nbsp
אני גם מבינה, וכן יש בזה משהו חזק בכול הכוח הנשי הזה וברור שזה היה חייב להתחיל איתן, אבל הן חייבות לפחות את התמיכה של הגברים לא כאישור או משהו כזה. אלא רק שייקחו חלק במאבק שירגישו שזה לא רק מאבק נשי אלא מאבק של כול מי שלא גבר מסוג מסוים מאוד(כי יש רק נצרות, וגם הומואים נרדפים וכ'ו).
&nbsp
אני חושבת שהנישואין של לוק וג'ון בוטלו רק במסגרת גלעד ובכול מקום אחר הם נשואים לכול דבר ולוק וכולם עדיין מתייחסים אליה כעל אשתו. העובדה שניקול של ניק ולא של פרד מסבכת את העניין כי חוץ מבפעם הראשונה הם שכבו מרצונם החופשי(כולל בפרק שלוש), אבל אני לא חושבת שאפשר ממש לשפוט את ג'ון כמו שאי אפשר לשפוט את אמילי על הרומן שלה עם המרת'ה ההיא בעונה אחת.
זה נראה כאילו ניק נשלח בינתיים למשימה בכיוון אחד בשיקגו וגם עם שלושתם ישרדו את זה, אני לא חושבת שניק או מישהו משניהם חושב שיש להם איזה שהוא עתיד יחד בעולם של פוסט-גלעד.
 
לי ברור שהבחירה בבראדלי ויטפורד לגלם אותו לא מקרית


והיא סיגנל חזק מאוד שהוא "טוב". מאז הבית הלבן ויטפורד לא מצליח במיוחד וכל התפקידים הטלוויזיוניים המשמעותיים שלו היו בקומדיות. אני חושב שהיוצרים מנסים קצת לבלבל אותנו בנוגע אליו ואל אשתו, אבל כשבוחנים את המעשים שלו ברור שהוא בצד של "הטובים", מה שהופך אותו לדמות קצת פחות מעניינת. היו לי תקוות שדווקא לידיה תתגלה כדמות המורכבת המעניינת העונה אבל זה כנראה לא יקרה כך שאנחנו נשארים עם סדרה מאוד יפה ומרשימה אבל יש בה בעיקר שחור ולבן.
 
למעלה