דיוני סדרות לאמצע שבוע

twisted nerve1

New member
שמחה שאני עוזרת לך
+ תגובה לשיר


דווקא מסתבר שהזיכרון שלי לא מדוייק לגמרי בקשר לביצ'ר וטובי (שלא לדבר על עלילות אחרות שאני בכלל לא זוכרת). אני כן זוכרת שלביצ'ר היו הרבה זיגזגים בין רצון להיות מוסרי וטוב לבין להפוך בעצמו למפלצת בין שאר המפלצות בכלא. ואני זוכרת שהסיפורים עם הילדים התחיל כמשהו חיובי מבחינתו (לנסות לעשות טוב לשילינג'ר עם הילדים) ואז זה התהפך עליו והוא כל הזמן חזר בין לנסות להיות מוסרי לבין לנסות לנקום בשילינגר על מה שהוא עשה לו.
שיר, ראיתי שכתבת לי בערך מה היו השתלשלות האירועים, אבל האמת זה לא כזה משנה לי, כי אני פשוט זוכרת בגדול מה היה (וכן אני זוכרת שקלר היה הרבה פעמים נגד הנסיונות של ביצ'ר להיות מוסרי ושזה גרם לריבים בניהם), וזה לא כזה דחוף לי כרגע לזכור בדיוק איך זה התרחש כי אני גם ככה לא אזכור את זה בדיוק מחר. (אולי מתישהו אני אעביר סבב נוסף על הסדרה).
&nbsp
בגדול אני חושבת שהגישה שלי לביצ'ר וקלר שונה משלך שיר. ביצ'ר לא פועל "חכם" על הנייר. אבל זה בדיוק הפואנטה בעיני. ביצ'ר הוא האסיר היחיד עם מצפון בכלא הזה (כאילו זה לא מדוייק במאה אחוז כי יש עוד כל מיני מקרים עם אסירים שמפתחים מצפון לזמן קצר, אבל הוא הכי מתמודד עם השאלות של מצפון). אני חושבת שזה הופך אותו לדמות מרתקת. והזיגזגים שהוא עובר גם מרתקים. אפשר להשוות אותו אפילו לאיוב לפעמים (בעיקר הקטע שהוא ניסה באמת לעזור לשילינגר ושיליגר חטף את הילדים שלו בתגובה לזה).
למעשה הסיבה הדיי מרכזית שהתחלתי לראות אוז זה היה אחרי שראיתי שובר שורות ודיברתי עם ידיד שלי עליה, ואמרתי לו- "וואו, בחיים לא ראיתי סדרה שלקחה דמות מקיצון אחד ומשכה אותו לקיצון השני". ואז הוא אמר לי- תראי אוז- כי אוז עשתה את זה- וזה ממש סיקרן אותי ויום אחר כך התחלתי לראות. והיא בערך עשתה את זה. המהפכים שביצ'ר עובר מרתקים בעיני. רק שבעיני אם שובר שורות רוצה לחקור את טבע האדם כביכול אדם שיש לו ברירות אבל הוא בוחר ברע כי זה משהו בתוכו, באוז (כמו בסמויה, והדמיון בניהם לא מקרי, כי היוצרים של שניהם חברים וגם עשו פעם סדרה ביחד)- הסדרה מעוניינת לחקור איך המוסר של האדם מתפקד תחת מערכת שגומלת לו שוב ושוב ברוע על התנהגות מוסרית. כלומר אוז הרבה יותר חוקר את המערכת ואת המכשולים שהיא מציבה בפני באדם, בעוד ששובר שורות ניסה לחקור את טבע האדם עצמו.
ביצ'ר הוא אחד הדמויות האהובות עלי בסדרה ואני חושבת שהרצון שלו כל הזמן כן למצוא את המוסר בתוך המערכת הזאת שנראה שבלתי אפשרי למצוא את המוסר או את האפשרות לעשות את הדבר הנכון. וזה הרבה יותר מעניין בעיני.
נכון שקלר כנראה פועל יותר בחכמה, אבל זה פחות מעניין, כי כל הדמויות בסדרה הזאת הם חסרי מצפון ולכן מתנהגים כביכול בחכמה בכך שמה שמעסיק אותם זה רק לשרוד ולא מוסר. אבל במובן הזה אז קלר הוא לא שונה מאחרים. ודווקא קלר הכי עושה לי את זה כשיש לו את התכונה האחת שהופכת אותו ל-redeemable זה האהבה שלו לביצ'ר, כי מדי פעם היא מוציאה את המוסר ממנו גם (לא תמיד).
אני פשוט לא מתנחת את המעשים של קלר/ביצ'ר בקטע של מי עושה את הדבר היותר חכם. זה ברור שנגיד שקלר הוא כזה. אבל ביצ'ר לא עושה דברים כדי לצאת חכם. הוא עושה דברים כי הוא רוצה משמעות מעבר ללשרוד. הוא רוצה להיות בן אדם טוב. ואז כמובן זה מתהפך עליו והוא הופך למפלצת שרוצה לנקום והוא כל הזמן מנסה לחזור שוב לבחור בטוב. זה מרתק. ובעיני זה הרבה יותר מעורר הזדהות עבור הצופה הממוצע מאשר התנהגות של אנשים כמו קלר, ריילי, או כמעט כל אסיר אחר שם.
זה בסדר שיר, אם את רואה את העלילה הזאת בצורה שונה. אבל כך אני רואה אותה וזו הסיבה שיש לי המון אמפתיה לבחירות שביצ'ר עושה גם אם הם לא החכמות ביותר.
 

1Shir

New member
תגובה מעניינת
אני אגיב לפי הסדר

זה לא מדויק שנושא הילדים התחיל כמשהו חיובי מבחינת ביצ'ר.
מה שהיה זה ככה:
שילינגר וקלר גרמו לטובי להתאהב בקלר, ואז שברו אותו נפשית ופיזית (סוף עונה 2).
לאחר המעשה קלר מתחרט, ומנקודה זו ואילך הדבר היחיד שמעסיק אותו זה לזכות מחדש באהבתו ואמונו של ביצ'ר.
ביצ'ר לעומת זאת חוזר מהמרפאה חדור נקמה. הוא גורם לקלר להודות במה שעשה לו ודורש שילשין גם על הסוהר מצגר ועל שילינגר, מה שמעמיד את חייו של קלר בסכנה ממשית. למרות זאת טובי מסרב לסמוך על קלר. הוא תוקף אותו וגורם לו לפציעה חמורה (חיסול חשבונות). קלר חושב שזה היה שילינגר אך טובי מעמיד אותו על טעותו. כעת מתפנה טובי לנקום בשילינגר. טובי מאושר שבדיוק בנקודת הזמן הזאת נכנס לאגף אנדרו, הבן הצעיר של שילינגר. טובי הוגה תוכנית שתביא למותו של אנדרו (כריס וריאן עוזרים לו בביצוע התוכנית), והתוכנית שלו מצליחה.
לאחר מותו של אנדרו, ביצ'ר נתקף רגשות אשמה.
הוא מנסה להשלים עם שילינגר ומציע לו שיחפש עבורו את בנו השני, האנק. שילינגר בתגובה מנסה להרוג אותו. כריס מציל אותו. זה מה שגורם לטובי להשלים עם כריס וסוף סוף לנשק אותו בערב השנה החדשה (סוף עונה 3).
טובי עדיין חולם על שלום עולמי ופועל למצוא את האנק ומשלם לו כדי שיצור קשר עם אביו, למרות התנגדותו של כריס. פירטתי למעלה איך טובי הרביץ לו והשתולל ולא הקשיב. זוועה של חוסר מודעות. את קראת לזה מצפון. אני לא מרגישה או חושבת שאני מחפשת מי הכי חכם. אני חושבת שההגדרה שלי למצפון שונה משלך. מצפון ומוסר הם דברים שאני מאוד מכבדת (למשל אני דווקא אוהבת את קארים סעיד) אבל בעיניי הם חייבים להיות גם מחוברים למציאות. לדעתי מוסר הוא חסר ערך כאשר הוא מתעלם מהמציאות, כי הוא לא יביא לתוצאות הרצויות, ויפגע בהמשך הישרדותו של האדם הפועל לפיו.
אגב, כאמור, לאחר מכן קורה לטובי בדיוק אותו דבר עם הבן השני של שילינגר, עם האנק, הוא משלם לפנקאמו אלפיים דולר כדי להרוג אותו, ומיד אח"כ מתחרט, אבל כבר מאוחר מדי ופנקאמו כבר ביצע את העבודה.
אני לא מסכימה שביצ'ר הוא היחיד עם מצפון. אני חושבת שגם אנשים שעושים לפעמים מעשים רעים הם לא אנשים רעים ולא חסרי מצפון. הם משלבים מצפון עם הישרדות וזה גורם לי להרגיש הרבה יותר הזדהות מאשר מישהו כמו ביצ'ר שמתנהל בכאוס ונע מקיצוניות אחת לשניה במהירות הבזק.
אני מבינה את מה שכתבת וכתבת יפה
אבל רגשית אני פחות מזדהה עם זה.
כנראה שכל אחד חווה רגשית דברים בהתאם למבנה הנפשי שלו ולניסיון החיים שלו ולדברים שעבר וכו'.
את צודקת במה שכתבת לגבי אוז וזה כמובן ידוע ומדובר כל הזמן שברוב המקרים בתי כלא הם בראש ובראשונה חממה לגידול פושעים. לא מפסיקים לנסות להילחם בזה והדוגמא של מקמנוס וקני וונגלר למשל היא מראה מדויקת של המציאות בנקודה הזאת. אין לי פיתרון לזה, לך יש?
אגב, איזו סדרה עשו היוצרים של ש"ש והסמויה?
לסיכום, נראה לי שזה דווקא נחמד להתדיין למרות שרואים דברים מנקודות מבט שונות, כי אין כאן נכון ולא נכון, יש כאן רק פרשנויות שונות לאותו דבר. לא? :)
 

twisted nerve1

New member
תודה על הסדר


אני זכרתי באופן דומה. כלומר ששילינגר זמם עם כריס לגרום לביצ'ר להתאהב בו ואז הם ועוד סוהר (שמו מצגר) ערבו לביצ'ר ושברו לו את הידיים והרגליים. זכרתי גם שביצ'ר יותר מבית החולים כבן אדם חדור נקמה. הוא גם אומר לקלר להסגיר את עצמו וגם את שילינגר ואת מצגר (מה שאומר ששילינגר ומצגר יבואו לנקום גם בקלר) וקלר בכל זאת מסכים וביצ'ר עדיין לא שולח לו. את כל זה זכרתי. ואז ביצ'ר הרג את מצגר עם הציפורניים ולא חזר לקלר. בעיני גם מה שהוא אמר לקלר לעשות וגם העובדה שלמרות זאת הוא לא סלח לו גם בסדר בעיני כי מה שקלר עשה לו זה כ"כ נורא שהוא צריך לעבוד קשה לזכות באמון שלו שוב, וגם אני במקום ביצ'ר לא הייתי סומכת עליו בנקודה הזאת.
את הקטע עם זה שהוא התחיל דווקא עם ההריגה של הילד של שיליגר כנקמה ורק אחר כך החליט לעשות משהו טוב בגלל רגשות אשם ולמצוא את הילד השני של שילינגר- לא זכרתי שזה קרה בסדר הזה. אבל זה נשמע לי הגיוני.
אין לי מה להוסיף למה שכתבתי, אני רואה את כל ההתנהלות של ביצ'ר שונה ממך (ואגב, אם את חושב שסעיד פועל גם בצורה מוסרית וגם נבונה, אז זה לא סעיד שבעצם יעץ לביצ'ר למצוא את הילד השני של קלר כדי לעזור לו ולא לספר את זה לשיליגר? כי אני דיי בטוחה שסעיד ייעץ לו את זה.
לגבי שאר ההשתלשלויות אז באמת עשית לי קצת סדר, אם כי זכרתי את רוב הדברים אבל לא הייתי בטוחה בסדר.
כן, כמובן שנחמד להתדיין גם אם יש נקודות מבט שונות.
&nbsp
נראה לי לא כתבתי כמו שצריך. לא התכוונתי שהיוצר של ש"ש ושל הסמויה עשו סדרה ביחד (הם לא, ככל הידוע לי), אלא שהיוצר של הסמויה והיוצר של אוז עשו סדרה ביחד שנקראה "רצח מאדום לשחור" (באנגלית "Homicide: Life on the street") בעצם זה לא מדוייק שהם עשו את הסדרה ביחד. השואוראנר של הסדרה (רצח) היה מישהו אחר אבל היוצרים של אוז (טום פונטנה) ושל הסמויה (דייוויד סיימון) כתבו חלק מהפרקים של הסדרה, והיא גם מבוססת על ספר של דייוויד סיימון.
אני זוכרת שפעם ראינו ראיון ממש ארוך עם טום ודייוויד ודיברו איתם גם על העבודה בסדרה הזאת ועל העבודה של טום באוז ושל דייוויד על הסמויה. הראיון היה ארוך כך שאני לא זוכרת הכל, אבל נוצר לי הרושם שהם חברים והתמות שהסדרות שלהם עסוקות בהם דומות. באוז בעצם יש ביקורת עצומה כלפי מערכת בתי הכלא והעובדה שגם אם מישהו רוצה להשתקם או אפילו לנסות להיות מוסרי במינימום זה קשה מאוד כי אין אף אחד שאוכף את החוקים. דייוויד סיימון עסק בסמויה גם במערכת השונות שמדכאות את הפרט ולא נותנות לו הזדמנות לנצל את היכולות האמיתיות שלו (המשטרה, איזור המגורים שלך, בתי הספר). אני לא זוכרת אם ראית הסמויה.
 

1Shir

New member
סעיד
לא כתבתי

שסעיד תמיד פועל בחכמה. סעיד תמיד פועל בצורה מוסרית ואני אוהבת אותו למרות זאת (כי לפעמים אני לא מסכימה איתו).
נתתי את זה כדוגמא לכך שאני דווקא כן מעריכה מוסר.
את צודקת בהחלט, גם סעיד וגם הכומר מוקדה יעצו לביצ'ר למצוא את הילד השני של שילינגר, וסעיד בכלל גם נגד הקשר של ביצ'ר עם קלר, וגם נגד יחסים אינטימיים חד-מיניים.

העיקר שנחמד להתדיין


לא ראיתי הסמויה. סליחה על הבלבול שם לגבי הסדרות, התבלבלתי לרגע מרוב סדרות
 

1Shir

New member
אגב, זוכרת ששמת כאן סרטון של סיינפלד? אז בפרק שבו בוסמאליס

מקבל מכתב ממיס סאלי שהיא באה לבקר באוז, אוגוסטוס אומר לו משהו כמו וואו מיס סאלי, תכף נקבל מכתב מסיינפלד שהוא בא לבקר...
 

twisted nerve1

New member
עכשיו בא לי


לראות את קו העלילה של ביצ'ר וקלר ואני רואה שמישהו העלה את זה ליוטיוב, אז אני כנראה אעשה את זה
ועוד כשיש לי סדרות אחרות לראות... טוב לא נורא. זה לא יקח הרבה זמן.
 

1Shir

New member
לא ניתן לחשוד בי שאני עשיתי את זה כי אין לי מושג איך
אבל

אני יודעת לעשות צילומי מסך


 

didalf

Well-known member


ושיר - הסדרה הבאה שלך זה הסמויה. עכשיו צריך לחשוב איך לגרום לך לראות אותה בטעות מאמצע
 

1Shir

New member
אוז
כל הסדרה - בעיקר

משהו לא ברור לי - לפני שטובי יצא להלוויה של הבן שלו, הוא שאל את כריס אם היו לו רגשות כאלה כלפי גבר בעבר, וכאשר כריס ענה שלא, טובי אמר לו שהוא משקר. לא ברור לי למה, והאם הוא שיקר (לא יודעת, לא נראה לי), או שזה רק בא להראות שלטובי אין אמון בו, כי אחרי זה הוא יבחר להאמין שכריס הרג לו את הילד וסוכן ה-FBI הנלהב מעודד אותו במשפט שלצערי שמעתי את טובי אומר בקטע האחרון של כריס בסדרה שאותו ראיתי מזמן ביוטיוב
you kill for sport זוכרת את המשפט הזה וזה מה שסוכן ה-FBI אמר לביצ'ר על כריס ולדעתי בצפייה הראשונה הייתי דרוכה מדי לראות מה יקרה ומה ביצ'ר יעשה ולא עשיתי את הקישור הזה.
 
חתונה ממבט ראשון הסוף


טוב אז לאחר כמה פרקים, והרבה מריחות הגענו לסוף שבו הזוגות אומרים את ההחלטה. האמת היה מאוד צפוי. לא היו הפתעות בכלל. זוגות, שזה למעשה רק שניים מבין השש, שהצליחו להתחבר בכל הרמות הן המילולית והן תחושתית המשיכו הלאה. האחרים ממש לא.
מיקאלה ואלי, היא ממש לא נתנה סיכוי לקשר הזה. העליבה והקניטה אותו. דרשה ממנו הרבה ולא נתנה כלום. ואלי באמת בחור חם ואוהב נתקע במערכת יחסים שבאמת לא התקדמה לשום מקום.
כנ"ל רלי ואלעד. שוב אותו סיפור. אלעד ניפח את השכל בלהבין איך הוא מרגיש בתוך העניין ופשוט דחק בתהליך המאוד ארוך שלו עם עצמו את רלי לצד. פלא שבסוף היא החליטה שנמאס לה והיא לא רוצה יותר? כמה בן אדם יכול להכיל ולקבל את העובדה שהוא דחוי? אז נכון שבסוף שהוא סיים את התהליך והגיע לתובנה שרלי זאת האחת, היא כבר הייתה במקום אחר עייפה משיחות אין סופיות ולא נגמרות עליו ועל איך שהוא מרגיש, ורק מחכה שכבר הניסוי הזה יסתיים ולא תצטרך לראות אותו יותר.
שלא לדבר על תומר ועדי, שם ההתאמה הייתה כל כך הזויה ולא נכונה, שאפילו 42 יום היה הרבה מידי לקשר הצולע הזה והוא נגדע באיבו בטונים צורמים.
יוצאים מהכלל שממש לא מעידים על הכלל זה יעל וחיים וטל ואחווה. שם באמת היה קשר זוגי כמו שהוא אמור להיות על כל האספקטים שלו ולכן הם גם ממשיכים.
על טל ואחווה היה יותר זרקורים כי הם אנשים פתוחים יותר ומשתפים יותר. יעל וחיים אנשים פרטיים, סגורים ששיתפו מעט מאוד פחות נראה העניין בדיבור, אך בהחלט נראה העניין מעשים ובחיבור שלהם זה לזו.
הניסוי הנועז הראשון הוכח ככישלון גדול. וכל המילים הגדלות שהשתמשו קצת מצחיק אותי, כולה תוכנית ריאלטי ששוב מנסה לצאת מהגבולות ולחדש במקום שכמעט עשו הכל. תוכנית מיובאת מחו"ל, לא משהו חדשני, ובחייאת תחליפו את עידו רוזבלום במנחה קצת יותר קליל, לא מישהו כל כך כבד שנראה כאילו הגיע להלוויה בטון הרציני והמילים הכבדות והרציניות.
וה"מומחים" ממש לא יודעים מה הם עושים. בפוקוס הצליח להם פעמיים. ותהיה איפה כל הבנים והבנות שראינו תמונות שלהם על השולחן הגדול?
 

עדגיל

Well-known member
אותי מעניין מתי צולם הגמר הזה שצפינו בו אתמול כי:

הזוגות התחתנו בחודש מאי 2017. ה-42 יום היו כבר באמצע יולי. ז.א. שמה שצפינו בו אתמול היה ביולי. מה קרה מחודש יולי עד היום? מי יודע? יחד? עזבו? נפרדו? אני כבר קראתי באיזה מקום שראו את יעל יחד עם תומר באיזו הפגנה בתל אביב...
 
אקס פקטור


הביצוע המצטייין של הערב הוא של אלירז ללא ספק. אשכרה ריחמתי עליו שהוא רוקד לבד. הוא פשוט הצליח להעביר לי את כל התחושות של השיר הזה. זה היה מדהים ומהפנט ונהדר וממש נהניתי מכל רגע.
גם עדן הביאה ביצוע לפנים עם השיר בוגי. כולל השיער. נהדר. נהניתי ורקדתי ואהבתי.
מסכימה עם סאב לגבי גיא. הכל בערך נשמע אותו דבר, אבל במובן הרע של המילה. אני חושבת שלא צריך להפציץ ולחדש כל פעם, וזה בסדר להישאר באותו קו, אבל פה כל השירים נשמעים מאותו פס יצור. מצד שני הוא עבר ראשון, אז כנראה שאחרים שומעים מה שאני לא שומעת.
האחים שרו מזוויע ולכן הם גם הודחו. עידן נראה לי צרח את נשמתו בשיר ולי זה נשמע רע.
את לין והתדר שלה אני פחות אוהבת, אבל השיר של אייל גולן שכתב שלמה ארצי אחד האהובים עליי והיא באמת הגישה אותו בצורה יפה. לא לטעמי, כי אני לא מתחברת לקול שלה, אבל לגמרי זה עניין של טעם.
מעניין מי יודח ביום חמישי. אני משערת שחוני
 
איזה כייף שאת סיכמת :)

איזה כייף שעדן חזרה....שני הלייבים שלה היו מעולים...הלייב הראשון היה מהפנט לדעתי...
גם אני אהבתי את הביצוע של אלירז.
ריחמתי על האחים אבל הם באמת היו הכי פחות טובים...
&nbsp
בר מעצבנת אותי אבל לפחות הפעם השמלה שלה היתה יפהוהיא נראתה טוב..אבל היא מדברת ומברברת (כמה שזה מתאים לה חח)
אני ממש לא אוהבת את תמנע ואת הקול שלה ואני לא מבינה מי מלביש אותה ככה או שאולי זאת הבחירה שלה...אבל היא ממש חמודה..
והביצוע של חוני היה לא טוב לדעתי..חשבתי שהוא יודח...
 
תודה

כן, הוא זייף שם שחבל
והשמלות של תמנע מזעזעות. חבל, השיר היה ממש גרוע ובניגוד לאלירז שהבין על מה הוא שר וגם התנהג והלבש בהתאם עם עניבת הפרפר הפתוחה לא נראה לי שהיה לה מושג על מה היא שרה. בעיניי זה היה פשוט לא. כמו שהשופטים חשבו. חשבתי לאורך השיר איפה הקיבצוניקית הנלהבת ששרה כל כך מקסים באודישן ההר הירוק כל השנה ושבתה אותי בביצוע שלה.
 
דעתי על המתמודדים-

האחים- אחד מהם ממש זייף וצרח, וזה צרם לי באוזן.
רעות- גם היא נשמעה צורם (התחלתי לתהות אם הבעיה אצלי), ובחירה די תמוהה של שיר.
אוריאן- שוב לא ממש התחברתי, ואני מתגעגע לאיך שהיא הייתה באודישנים.
חוני- לא השאיר חותם מיוחד עם השיר הזה...
לין- בחירה דווקא טובה של שיר, וסה"כ ביצוע לא רע
אלירז- ואז הגיע אלירז! קודם כל בחירה מצוינת של שיר, וביצוע מעולה ומרגש- הילד פשוט נסיך! ומשבוע לשבוע אני רק אוהב אותו יותר ויותר וממש בא לי שיגיע כמה שיותר רחוק.
תמנע- שרה שיר שאני אוהב, אבל לא התלהבתי מהעיבוד והיא גם לא נשמעה כ"כ טוב ונראתה כמו אחת הזמרות מלהקת אבבא
עדן- שוב היא שרה שיר ישן... כיוון בהחלט מגניב, מקפיץ ומשמח אבל היה חסר לי קצת המשהו הנוסף.
הברינקס- יציאה מגניבה, אבל מבחינה קולית זה לא היה טוב והם זייפו.
גיא- ביצוע די סתמי ופרווה.
ים- בחירה מגניבה בסה"כ והשיר היה אמור להחמיא לו, אבל במבחן התוצאה הוא לא צלח את זה מבחינה קולית וחבל.
&nbsp
התוצאות-
נפרדים מהאחים ובצדק לדעתי.
וביום חמישי רעות תתמודד מול חוני ואחד מהם יודח. אמנם שניהם נתנו ביצועים לא משהו
הפעם, אבל בכלליות הגיע להם להמשיך וחבל שכבר נפרדים מאחד מהם...
 
נראה לי

שלא נשאר כסף להפקה כי אחר כל איך אפשר להסביר את זוגות-זוגות הודחו מאקס פקטור.
וגם במפתיע כל מי שעלה לנאמבר ראשון גם הודח. ביום ראשון דניאל ואתמול האחים
 
זה לא מפתיע

בהרבה תוכניות מהסוג הזה מי שמקבל את ההופעה האחרונה
שגם נקראת- פימפ ספוט, זו ההופעה שהכי "שווה" כי לרוב האנשים יש זיכרון קצר
ולכן ככל שאתה מופיע בסוף הסיכויים שתודח פוחתים.
כנגזרת מכך, המופיעים הראשונים לרוב ימצאו את עצמם בחוץ (וזה ככה גם בארה"ב ובעוד מדינות).
לכן גם בדר"כ מי שיהיה אחרון יהיה גם יקיר ההפקה או אחד מהמובילים לזכות,
ויש לכך באמת אינספור דוגמאות...
 
למעלה