דיוני סדרות לאמצע השבוע

1983 - סיכום עונה


אז בשעה טובה סיימתי את העונה של 1983 - הסדרה הפולנית של נטפליקס.

מדובר בסדרה של מציאות חלופית - בעקבות פיצוצים סימולטניים שאירעו במספר ערים בפולין, ב-12 למרס 1983, הגוש הקומוניסטי לא נפל, אלא התחזק, כאשר פולין מהווה מוקד כוח, והמפלגה הקומוניסטית, על מוסדותיה (המפלגה, המשטרה החשאית, המיליציה - המשטרה ה"אזרחית", והצבא), מהווה את מרכז החיים בפולין.
הסדרה מתרחשת בשנת 2003 - 20 שנים לאחר הפיצוצים ששינו את ההיסטוריה של פולין, ומתמקדת בשתי דמויות: אנטול - בלש בכיר במיליציה, שחוקר מקרה של התאבדות בחור צעיר. מקרה שנראה ברור מאוד - הבחור התאבד, אולם אנטול חושד שהדברים הם לא בדיוק מה שהם נראים. וקייטאן - סטודנט למשפטים, שהוריו נהרגו בפיצוצים, ומהווים "גיבורי אומה", שמקורב מאוד להנהגת המדינה (חברה שלו היא בת של שר בכיר מאוד. סבתא שלו היא חברת מפלגה נאמנה), שמקבל מהפרופסור האהוב שלו תמונת חתונה וסיפור על הרשאה כוזבת שהפרופסור הרשיע במקרה רצח ישן.
שני הסיפורים, הכביכול לא קשורים, מתחברים אחד לשני, כשאנחנו נחשפים לקשרים בין הרצח, המתאבד, התמונה, והמחתרת המתנגדת לשלטון.
לאט לאט נחשפות מערכות הכוח, מזימות שררה, חברויות ישנות, ונקמות.
הסיפור מזגזג בין 1982-1983 לשנת 2003 ומראה לנו את הרקע של הדמויות ואת האירועים שהביאו למצב ה"נוכחי".

הסדרה מאוד אפלה - גם בסיפור, גם בעיצוב - אפור, אפלולי, צבעים כהים.
השפה הפולנית קשה להבנה ולא קלה גם לשמיעה (במיוחד לאזון המורגלת בסדרות באנגלית), אבל כשניסיתי לשמוע בדיבוב אנגלי זה ממש הפחית מהחוויה.
מבחינתי זו לא הייתה סדרה לבינג' אלא כל פרק בנפרד, עם קצת זמן בין פרק לפרק למחשבה וניתוח אירועים.






הסוף היה פולני לגמרי (ברמת הסטיגמה המוכרת על האמא הפולנית היהודיה):
המשפט הראשון שהיא אומרת לו אחרי 20 שנים - "אתה מאחר!"
אותי זה הצחיק!

מחכה לעונה השניה
 

limors2

Active member
בהמשך לדיון מחלקת גנים ונוף-

לא ממש דיון, אבל יוטיוב הציעו לי לצפות ב25 דקות של הבלופרים של איימי במהלך העונות. אחרי חצי סרטון כבר בכיתי (עם דמעות!) מצחוק כמה פעמים:
https://www.youtube.com/watch?v=cOYklfjVMPg
&nbsp
עכשיו עוד יותר בא לי לצפות מחדש!
 

didalf

Well-known member
אחרי שסיימתי את הסדרה והייתי עדיין באובססיה


ראיתי את כלל הפספוסים של כל העונות ולגמרי בכיתי מצחוק.
 

נמרוד2016

New member
טרוצקי, סיום סדרה

אז טרוצקי היה קטר בסדרה בכל מובן שהוא, דמות מאוד מרכזית במהפכה הקומוניסטית, הסדרה מסבירה הרבה עליו, למעשה ביוגרפיה, צפייה מהנה
 

נמרוד2016

New member
זה פשוט מאוד:

תכתבי נטפליקס בגוגל, את צריכה כרטיס אשראי כדי להרשם, המחירים זולים מאוד ולבחירתך יש כמה אופציות לצפייה מאוד נוח.
 

גליגלי6

New member
יודעת שצריך כרטיס אשראי

אבל צריכה הדרכה איך לחבר לטלויזיה. לא בטוח שהיא חכמה. היא מאוד זולה (לא אוהבת לצפות במחשב) רוצה לדעת מהם התכנים והאם יש את הערוצים הישראלים: 1, 12, 13, 14? צריכה את מספר הטלפון שלהם
&nbsp
בכל מקרה אני מאוד מודה לך..
 

נמרוד2016

New member
האיש במצודה הרמה, לקראת סיום העונה השלישית


נשארו לי עוד שני פרקים, העלילה מתקרבת יותר למדע בדיוני.. זה היה די צפוי עם כל מה שקרה עד עכשיו והעלילה תופסת מהירות וכיוון שאני די מקווה שיתחדד בהמשך.
האיחוד בין ג'וליאנה ופרנק משמח ואופטימי, וככה גם סיום הפרק, לזה התכוונתי ביתחדד..
 

limors2

Active member
דוקטור הו- ספיישל השנה החדשה 2019


זה הפרק שראיתי הכי מאוחר העונה- רק עכשיו. לא מבחירה, מעייפות. תודה לשותפים למשרד שעוד לא הגיעו ולא הרסו לי את הצפייה!
מי שכן טיפה הרסו לי היו הדף הרשמי בפייסבוק, שישר כשהפרק הסתיים ושכחתי שמסוכן שם (בפייסבוק) פרסמו תמונה של דאלק. נכון שעלינו על זה די מהר, אבל הייתי מעדיפה לגלות במהלך הצפייה ולא לפני

&nbsp
אז כן, דאלק! אחרי עונה שלמה בלי הרעים הרגילים קיבלנו את THE רע הרגיל, אבל נהניתי ממנו. לפעמים הם מרגישים לי מאוסים ומעצבנים, אבל הפעם זה עבד. לא יודעת אם זה פשוט כי לא ראינו אותם הרבה זמן או בגלל הדרך שבה הוא התחיל (בתור תמנון מגעיל שהשתלט על ברברה המסכנה מCall the Midwife), אבל ממש נהניתי ממנו ומהעימותים שלו עם הדוקטור.
מה שפחות נהניתי ממנו הייתה עלילת הריאן+אבא שלו. מהאבא לא סבלתי במיוחד, השיחה שלו עם גראהם הייתה מוצלחת, אבל שיחת הסולו עם ריאן הרגישה לי ארוכה מדי ולא מעניינת/מרגשת במיוחד. אולי כי ריאן תמיד היה המלווה שפחות התחברתי אליו. בקטע הסיום שעשה לי פלאשבקים ל10 ורוז (מינוס הפחד שהוא ישאב החוצה וימות, כי זה בכלזאת ספיישל חגיגי אז ברור שהוא ישרוד) דווקא כן התעניינתי בהם יותר, אבל את השיחה בקפה היה אפשר לקצר.
&nbsp
לסיכום- ספיישל מוצלח מאד שסיים עונה מוצלחת מאד. אם הם ירצו לוותר על ריאן לעונה הבאה אני לא אתנגד, אבל גם אם הFAM ישארו בפורמט מורחב אני ממש בסדר עם זה.
&nbsp
עכשיו מחכים ל2020
 
למעלה