דיון. האם הימנונים מאמינים באלוהים?

aaa123

Member
לא צריך להיות יהודי כדי להאמין באלוהים

גם המוסלמים והנוצרים מאמינים באלוהים.
&nbsp
לא מאמינים בתורתנו הקדושה לא גורר לא מאמינים באלוהים.
 

ai21

New member
מעבר לכך: לא צריך להיות יהודי כדי להיות צדיק

לעומת דתות אחרות,
היהדות קבעה סטנדרט כניסה אחיד לגן עדן, לכל אדם שרוצה להיות צדיק,
ורף גבוה יותר לבני העם הנבחר.
 
ואם ישאל כבודו את הימנים החילונים

מיהו הנשר הגדול. הידעו המה?
שהרי יחשבו שמדבר על נשר גדול העף בשמיים והוא בעל חיים

שהרי בורים המה ועמי ארצות .
 

קצה

New member
אם לא ידעו זה בגלל מערכת החינוך שאינה מלמדת יהדות

 

ai21

New member
תמימותם.

סיפרו להם שגם שם לומדים תורה ואפילו תושב"ע,
ושמשקיעים יותר כדי שהילדים ישיגו עבודה טובה,
ולא סיפרו להם שמדובר בקרדום לחפור בו - כדי לעוקרם מאמונתם ומידותיהם הטובות.
 

ai21

New member
יש לתקן את השגיאות והשיבושים, ולהוסיף בהם לימוד תורה כראוי

הרי יהודים מאמינים בתיקון,
לא בהשמדה (אלא אם כתבתם דברי תורה מזוייפים במטרה לשבש ולהדיח, והצורך להשמידם הוא כדי שלא ימצא מישהו אותם בגניזה ויחשוב שזה נוסח תקין).
&nbsp
אפילו על רשעים גמורים, אנחנו מתפלל שיקרה נס ותחזרו בתשובה,
ולא מתפללים שתמותו,
כי למרות שאתם מצערים אותנו מאוד,
אתם אחינו.
 

ספי111

New member
תשאירו את התורה במקומות שמתאימים לה.

יהודים מאמינים בכל דבר גם אם יש כאלה שמאמינים בתיקון,יהיה זה מה שיהיה.
 

ai21

New member
כמו שאמר יוסף: "את אחי אני מבקש. הגידה נא לי

איפה הם רעים?"
 
איננו אחים שלכם ולא נהיה כי לא היינו

כמו שכתבתי בעבר:
אין אח דומה לאחיו שכל האחים נולדו אחים אלא משנתבגרו הלכו לדרכם.
כמו שאמר קין ,השומר אחי אנוכי?
ולא שמר אלא רצח ומכאן שעבר על עבירת לא תרצח
 

ai21

New member
צריך ללמוד מטעותו של יוסף הצדיק, שהרי מי ששקוע בחטא

מועד להזיק.
אבל בזכות תמימותו וצדיקותו המדהימה, "את אחי אני מבקש",
לבסוף הוא הצליח להחזירם בתשובה.
שזה דבר, שאפילו יצחק ויעקב לא הצליחו לעשות.
 
שגם יוסף הצדיק חוטא הוא


ואף שעשה מעשי צדקה אין אומרין שלא חטא מעודו
אלא שצדיקותו עולה על חטאיו
שכך אומרין.
אמר רבי נחשון. האם היה קים היה יוסף הצדיק בכלל? שהרי אין זו אלא אמונה
אמרו לו שכך אנו מאמינים ולא תזיזנו כחוט השערה
ומכאן שגם הם צדיקים היו!
 

ai21

New member
היות ושכר מצווה: עוד מצווה, ושכר עבירה: עוד עבירה

קל לראות איך הרשעים שוקעים עוד ועוד בעבירותיהם, מסתאבים והולכים עד שהציבור קץ בהם,
בעוד הצדיקים הולכים ומזדככים.
&nbsp
ולעניין זה:
לאחר שנים בהם בעקבות מעשיהם נכפה עליו לחיות בין רשעים,
כשבאה לו הזדמנות להתנקם באחיו על שעשו לו,
הוא אמנם ציער אותם מעט, כדי לעורר בהם דאגה לבנימין הקטן, ובכך לאהבת-אחים שחסרה להם, ושהוא ביקש,
אבל לא נקם בהם כלל.
ואף הרעיף עליהם מתנות ושפע.
 

ai21

New member
יש לי בשבילך, סיפור עם מסר לכבוד החג

שני קבצנים, יהודי ונוצרי קיבצו נדבות על ספסל בפארק. כשהתקרב חג הפסח הזמינו יהודים טובים את הקבצן היהודי להתארח אצלם בערב החג.
אמר היהודי לחברו הנוצרי: “בוא אלמד אותך קצת ממנהגי הפסח, ובערב החג תוכל להצטרף גם אתה לשולחן הסדר”.
והוא לימד אותו איך עושים קידוש ואיך נוטלים ידיים וכו’ וכו’.
כשהגיע ערב החג התארח כל אחד מהם בבית אחר.
רעב מאוד הסב הנוצרי לשולחן הסדר וציפה לארוחה עשירה של בשר ודגים ומיני מטעמים.
אך במקום זאת קראו איזה סיפור שלא נגמר, ונתנו לו כרפס במי מלח, חסה ומצה יבשה… ואם כל זה לא מספיק, כשביטנו עדיין מקרקרת מרעב, נתנו לו מרור שכשהכניס אותו לפיו חשב שיתעלף מהטעם המר.
בכעס גדול קם מן השולחן ויצא מן הבית כשהוא צועק ומקלל את היהודים ש”לזה הם קוראים ארוחת חג!”.
הוא חזר רעב ומר נפש אל הספסל שבפארק ומצא אותו ריק.
חברו עדיין לא הגיע. בחצות הלילה הופיע היהודי, שבע וטוב לב.
“איך היה הסדר?” שאל אותו היהודי בשמחה.
סיפר לו הנוצרי בכעס גדול על תלאותיו ועל עוגמת הנפש שנגרמה לו.
אמר לו היהודי: “שוטה אתה, אם היית נשאר רק עוד קצת היית אוכל טוב כל כך”!
לפעמים בחיים עלינו לאכול קצת מרור כדי לזכות בסעודה הגדולה. סבלנות… (הסיפור מאת רבי נחמן)
 
למעלה