דיון בעקבות הסקר

OrEl74

Well-known member
מנהל
דיון בעקבות הסקר

אז מה בעצם הקטע של הבלייזרס? למה לדעתכם הם כל כך מצליחים העונה ולמה בכל זאת התחושה היא שכל דבר שהוא מעבר לסיבוב ראשון בפלייאוף יחשב כהפתעה? האם בעונה הבאה כשגרג אודן יחזור לשחק (חמסה חמסה מלח מים) ניתן יהיה לצפות מהם להילחם על האליפות? ושני אלה שהצביעו שפורטלנד לוקחים אליפות העונה מתבקשים לחשוף את עצמם
 

לאוס

New member
קודם כל, הם קבוצה

משחק קבוצתי זה הלהיט התורן עכשיו ב NBA (גם בכדורסל יש רטרו) והבלייזרס הצליחו להפתיע הרבה קבוצות העונה בתלכיד הקבוצתי שלהם. הם מאוזנים לא רע בעמדות, כשהמחסור בכוכב אחד שממש בולט מעל כולם מקשה דווקא על היריבות. רוי עושה קולות של סופרסטאר בהתהוות, אבל יש עוד לא מעט נעליים לשחוק עד שיגיע לשם. העניין של הסיבוב הראשון מתבסס בעיקר על העומס במערב ועל גילם הצעיר. קבוצות ותיקות שרצות כבר כמה שנים כמו פיניקס, ס"א, דאלאס ואפילו ניו אורלינס וגולדן סטייט (למרות שהחיזוק המשמעותי שלה הגיע באמצע השנה שעברה), צפויות לקחת אותם בסדרה של הטוב מ- 7 ואפילו מ- 5, בשל התלכיד הקבוצתי, החוזק הפסיכולוגי (אפשר להוציא את דאלאס מהמשוואה כאן) והעמידה בעומס ציפיות (ואולי גם את פיניקס...). אודן זה עניין אחר. לי, אישית, נראה שייקח לו לפחות את כל שנה הבאה להתאפס על עצמו, לחזור לאימונים, כושר, כושר הרתעה (עניין חשוב לסנטר), לעמוד בציפיות ו... להתחבר לקבוצה שרצה לא רע עכשיו. בלעדיו. למרות כל זה, אני מאוד אשמח לראות אותם רצים לאליפות למען יראו וילמדו איך בונים קבוצה אחרי שנים פיננסיות. אגב, באיזה סקר מדובר?
 

chaiel

New member
צודק!

לא לגמרי אבל אין לי כח גם לכתוב דיעה משלי
לדעתי ד"א זה שאודן נפצע יכול רק (ברור שלא רק) לעשות לו טוב, אבל לא בהכרח...
 

SHNIK

New member
אני מתוודא

שאני היחיד עד כה שהצביע שהבלייזרס יקרסו בהמשך ולא יכנסו לפלייאוף ושלא תבינו אותי לא נכון, אני מאוד אוהב את הקבוצה הזו, התלכיד הצעיר הזה בהחלט גורם להרבה סימפטיה, אבל הבושר לדאבוני יתן אותותיו לקראת תום העונה. מה שכן, אני בהחלט מאמין שהקבוצה הזו תהפוך לכח רציני מאוד במערב תוך שנתיים (ותופתעו, מאמין גם בגרג אודן) ובהחלט אשמח להתבדות גם העונה. שניק.
 

tal901

New member
אני מודה, מודה, מודה-- [בסיגנון עזאם עזאם].

זו לא מחשבה רציונלית אלה מישאלת לב.
 
נייט מקמילן

אני חושב ששתי המילים האלה מסכמות את ההצלחה של הקבוצה הזו השנה. הוא בנה שם תלכיד קבוצתי מדהים, ועשה להם את מה שהוא עשה לסיאטל לפני כמה שנים, כשעם סגל חלש הגיעו למקום השלישי במערב. בכל זאת בפלייאוף הנסיון מדבר, ובמערב החזק אני לא רואה אותם עוברים את הסיבוב הראשון. לא ברור לי למה אומרים שאין להם סופרסטאר, ברנדון רוי אולי עדיין לא סופרסטאר, אבל הוא משחק כמו אחד כזה לכל דבר ועניין. הוא מוביל אותם, הוא לוקח זריקות חשובות, הוא משנה מומנטום, ולדעתי הוא יתפתח לאחד הגארדים הטובים בNBA. לגבי אודן אי אפשר לדעת. קבוצה שמצליחה בזכות כימיה קבוצתית, כשמכניסים משהו חדש, זה יכול להיות בעייתי, בציוחד כשזה חלק שאמור להיות מרכזי. ובל נשכח שאודן עדיין לא עשה כלום בNBA. לדעתי יקח להם שנה להתחבר, עוד שנתיים לצבור נסיון פלייאוף ברמות של גמרים איזוריים, ועוד 4 שנים הם יהיו מועמדים לאליפות.
 
זה מה שהכי יפה

בעוד שנתיים יורדים להם מהתקציב החוזים של פרנסיס, ולה פרנץ (29 מליון), ואז הם ישארו עם חוזים מובטחים בשווי 19 מליון דולר. בדרך הם צריכים להחתים את וובסטר, ובלייק, אבל לא נראה לי שמדובר בסכומים ענקיים. זה יאפשר להם להביא עוד תותח על, ואפילו שניים, לפני שהם מחתימים את רוי אלדריג' ואודן על חוזי מקסימום. כמובן שזה תלוי אם הבעלים יסכים לחרוג ממס המותרות, אבל מכיוון שמדובר באחד האנשים העשירים בעולם, לא נראה לי שתהיה בעיה.
 

chaiel

New member
פרנסיס?!

אחי הם עשו לו ביי-אאוט, וחוצמזה הוא עכשיו אצל הרוקטס, למקרה שלא שמת לב.
 

QuickSilverAviv

New member
בייאאוט אומר שהם משלמים לו את שארית החוזה

בעונה האחרונה, ולכן הוא נחשב כחלק מקצבת השכר.
 

chaiel

New member
אבל הוא כתב בעוד שנתיים...

אא"כ לה-פרנץ זה לעוד שנתיים?! אם כן אז מצטער יצאתי דפוק...
 
לפי חוקי הליגה

גם אם עושים ביי אאוט לחוזה, החוזה המקורי הוא זה שנחשב לחישוב עבור גג המשכורות ומס המותרות. זאת אומרת שלמרות שפורטלנד עשו ביי אאוט לפראנסיס, החוזה המקורי שהיה לו ימשיך להיחשב להם במשכורות הליגה. החוזה המקורי הוא לעונה הנוכחית ועוד אחת, ולכן בעוד שנתיים הוא ירד מהגג.
 
אני לא מתלהב ממקמילן

הוא מזכיר לי את צביקה שרף - מוטיבטור ענק, אבל לא מחדש יותר מדי במשחק. לא ראיתי יותר מדי משחקים של פורטלנד השנה, אבל ממה שכן ראיתי ההתקפה של פורטלנד די שבלונית, לא מגיבה לשינויים במשחק ולא הולכים על האיש החם לדוגמה. הוא צריך שם מאמן התקפה יצירתי כי שנה הבאה יש לו סגל מעולה להתקפה שתהיה מבוססת על הרבה תנועה מסביב לאודן.
 
עם תוצאות לא מתווכחים

אני לא מתלהב מפיל ג'קסון, אבל לא נראה לי שזה מזיז לו את הקצה של הזרת היחידה שאין עליה טבעת אליפות. הבחור לקח בסיאטל קבוצה שבלעדיו אפילו בלוטרי היא הפסידה, והביא אותה למקום השלישי במערב. השנה הוא לוקח קבוצה שצפו לה בחירת דראפט גבוהה מעל קבוצות כמו דנבר ויוטה. אל תתלהב, אבל תדע לתת קרדיט.
 
שלא תבין לא נכון

הוא מאמן מעולה ואני נותן לו הרבה מאוד קרדיט. אני חושב שגם בסיאטל וגם השנה הוא נותן עבודה יפה מאוד. אהבתי אותו גם בתור שחקן וגם עכשיו - אותה רוח קרב מפורסמת :) הנקודה שלי היא שהוא מאמן טוב לקבוצות ללא שאיפות, אבל חסר לו "את הגרוש ללירה", בעיקר בהתקפה, כדי להעמיד קבוצה שיכולה להתמודד על משהו.
 
למעלה