דודו, איך קוראים לאלבום הזה עוד פעם

fugitive

New member
דודו, איך קוראים לאלבום הזה עוד פעם

זה שפתח את "אלבומי השבוע"? כי הוא נשמע כמו משהו שהסולסיק שלי היה רוצה להוריד.
 
../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif

תפוס לא מרשים לדבר בפורומים שלהם על הורדות לא חוקיות של שירים (או על כל פעילות לא חוקית אחרת). אם אתמוכרחים - אז רק במסרים!
 

G4rfi3ld

New member
תעשו לי טובה

נדבר גם נדבר על זה, זה חלק בלתי נפרד מעולם המוזיקה של ימינו. תפוז משדרים פורנו בבלוג טי.וי אבל *לדבר* על שיתוף קבצים באינטרנט אי אפשר? פפפףףף.
 

shellyland

New member
אגב,

אין לי ספק קל שבקלים שגם למוטי ולקול ישראל ישנה מדיניות שלא מאפשרת עידוד של הפצה לא חוקית של קובצי מוזיקה. עד כמה שידיוע לי, ברדיו ירושלים, למשל, ישנו איסור חד משמעי לשדר קבצים שכאלה.
 
ואני מציעה להפסיק לחשוב שאתה גבר

ולדבר על דברים שלא כדאי לך לדבר עליהם בפורום מ-מ-ל-כ-ת-י (אעלק, מקשיבים לרדיו שלכם בדיוק מאזין וחצי. וזה רק בגלל שהחבר שלי ממש רוצה שאני אקשיב). אתה רוצה להחסם? שים מחסום לפה/האצבעות הדביקות שלך!
 

davecom

New member
tapes n tapes - the loon

תיארתי לעצמי שתאהב את זה. זה שוכב אצלי יחד עם הווקמנים ב MP4 player ולגבי סולסיק. אולי נפסיק את הויכוח הזה?
 

fugitive

New member
שלי, לא בפעם הראשונה...

כבר כתבתי את זה בקומונה בהקשר הזה. הבנתי מדודו שמתישהו בקרוב תהיה הרצאה של שלמה ישראלי, שמלמד אצלנו סדנה של עריכת מוסיקה לרדיו. אז אמנם הייתי בסדנה הזו בשנה א' של התואר הראשון, אבל דברים חשובים שהוא לימד אותי אני עדיין זוכר. לא יודע מה המדיניות הפנימית בתחנות רדיו אחרות, במדינת ישראל מותר להשמיע כל קטע מוסיקלי שיש בידיך, בתנאי שאת יודעת לדווח עליו כמו שצריך בטופס ר"ש. יש מדינות שבהן זה אסור בתכלית האיסור כמו גרמניה. אבל בארץ, החוק מגלה נאורות מפתיעה. אם תחשבי על זה עוד טיפה, תראי כמה שזה הגיוני. אם את עורכת מוסיקלית, יש בידיים שלך כוח להשמיע מוסיקה, ובתנאי שתדווחי עליה לאקו"ם כמו שצריך, היוצר ירוויח על זה תמלוגים. את התמלוגים הוא יקבל במקרה זה (בו דיווחת כמו שצריך) בין אם קנית את הדיסק בתו השמיני, ובין אם שדדת אותו מילד קטן ברחוב. בתור עורכים מוסיקליים, לדעתי זו חובתנו להגיע לכמה שיותר מוסיקה, ויודע כל מי שמתעסק עם זה: יש המון דברים שלא מגיעים לארץ כלל. נכון שזה לא חינוכי להטיף להורדת מוסיקה, כי יש עוד אסכולה שטוענת שזה שקול לגניבה. אבל, אני מזמין אותך להיכנס לכל האתרים שעוסקים באהבת מוסיקה בארץ (ל-כ-ו-ל-ם) ולבדוק מה המדיניות שם של הגולשים. רובם מורידים מוסיקה ואז קונים אם הם אהבו את הדיסק. קודם כל, זו צרכנות חכמה לשמה. שנית, רוב המוסיקאים הלא-מקובעים כבר יודעים ששיתוף קבצים רק מקדם אותם. ותסלחו לי אם אני מערב פה את דעתי האישית: חברות התקליטים הגדולות בישראל לא ביצעו החתמה אחת מעניינת או שווה אפילו יריקה מאז ששלומי שבן חתם לפני איזה 7 שנים. הן רצות ומחתימות מתמודדים בכוכב נולד ומוסיקאים שמרדימים אותך לפני האקורד הראשון. אלבום הבכורה של נינט מכר 20 אלף עותקים עוד לפני שיצא רשמית. חברות התקליטים מתפרנסות יופי (שלא לדבר על זה שבארץ הן שייכות למשפחות האצולה מוזס ונמרודי) מהתרבות הרדודה פה. בתוכנית "דואט ישראלי" אמר נתן כהן, מוסיקאי ותיק, איש הנשמות הטהורות, שהוא מציע את השירים החדשים שלו (מישהו ידע שיש כאלה? או שיונתן שפירא השתלט על כל חלקה טובה ברדיו המסחרי?) להורדה חינם כי בעידן בו אנו חיים הוא צריך להודות למאזינים שמתעניינים בו ולא להיפך. ואפרופו העידן בו אנו חיים, אנחנו בפורום באינטרנט למיטב ידיעתי, ואפילו פעילות חתרנית כשיתוף קבצים בתוכנת סולסיק יכול לעלות פה ולחלוף בשקט. תודה דודו.
 

davecom

New member
להוסיף על החשיפה

אני מסכים עם כל מילה, בועז (גם בלי קשר לשורה האחרונה). אני בכלל חושב שיש איזושהי אמת שחבויה מתחת לפני השטח לגבי תעשית המוסיקה ועוד צריכה להחקר יותר. יכול להיות שיש כבר יותר מידע לגבי זה, אבל דברים בשטח מאוד משתנים בשנים האחרונות. מדובר על משהו רחב הרבה יותר מאשר מישהו בודד שסתם בא לו להוריד מוסיקה בחינם. בזכות האינטרנט יש היום אפשרות למעבר חופשי של מוסיקה באופן שאף חברת תקליטים לא יכלה ותוכל לאפשר, כולל העלויות העצומות רק בפרסום של אומן חדש שחומר שלו כן מוצע למכירה דרך הרשת. ברור שחופש כזה מלחיץ גורמים ששנים עשו כסף על גבם של אומנים רבים. זה לא שחברות תקליטים לא קידמו את תרבות המוסיקה, להיפך. העולם היה נראה אחרת אם לא היו גורמים שידאגו שיקודמו אומנים מסויימים, כולל הימורים על אומני שוליים שלפעמים צלחו ולפעמים גרמו הפסדים לחברות תקליטים. עדיין - תלכו לכל בנייני הנהלה של חברות תקליטים גדולות (גם בארץ אגב) ותבינו כמה כסף חברות כאלה הרוויחו ממכירת מוסיקה ומוצרים נלווים. יחד עם זאת ההיסטוריה מספרת שוב ושוב (ויש לי חומר כתוב על זה) על הפטנט שחברות תקליטים מצאו כדי להפוך אומנים מוצלחים למקור הכנסה נוח. קוראים לזה זכויות יוצרים ובעלות על חומרי הגלם. זה ידוע שחברות תקליטים היו מוכנות ללכת רחוק מאוד לקראת אומנים רק כדי לשמור לעצמן את הבעלות על ההקלטה, מה ששמר אצלן את היכולת להרוויח שוב ושוב ע"י השיטה המוכרת לנו המאפשרת שיכפול המוני של היצירות האלה ושיווקן. זה מה שאנחנו מכירים בעיקר כדיסקים של ימינו. האומנים, לרוב, שמחו לקבל סכום כסף נאה ושמן בזמן ההקלטות, אבל רבים גילו שבזמן שמישהו אחר ממשיך להרוויח על היצירה החד פעמית שהם ביצעו, הם נאלצים להמשיך וליצור כדי לספק עוד חומר ואולי גם לקוות להרוויח ממנו כך בעצמם. אני מדבר בעיקר על אומני בלוז ורוקנרול הראשונים שצמחו במערב, רובם שחורים. לקח זמן עד שהתקבעו כללים שונים ושיוויונים יותר. אני לא יודע איפה זה עומד היום, אבל הנושא של חופש העברה של מוסיקה נראה לי חיוני. אם נפלה לידי הקלטה של מישהו, אני לא מבין מה רע בכך שאני אשדר אותה ואשלם לאקו"ם על כך. אני חושב שברמה הכללית אומן רק משווע לכך שישמיעו אותו, ואם הצלחתי להשמיע בישראל הקטנה אומן מעיירה נידחת מאמצע שום מקום בארה"ב, שאפילו בניו יורק לא גילו, לא נראה לי שהוא יכעס על כך. יתרה מזאת, וכאן אני כמובן מגזים אבל עדיין, החופש הזה כן יכול לחזור אל האומן עצמו כלכלית. החופש הזה יכול לאפשר גם לתחנות יותר משמעותיות מאיתנו, כמו גלגל"צ או 88, להשמיע אומנים שלא מקודמים ע"י חברת תקליטים גדולה. נניח בצורה מאוד היפותטית שדחיפה מגמתית כזאת יכולה להביא אומן כזה לישראל ולאפשר לו לחשוף את היצירה שלו לקהל פה וגם להרוויח מזה כסף, יש פה קשר קהל-אומן חזק ואישי הרבה יותר מאשר הקשר הסטנדרטי שעובר דרך חברת תקליטים בהכרח. זאת הסיבה שאני משדר ברדיו, בעיני זה המדיום הכי קרוב ללהיות ממש מוסיקאי, בגלל זה אני פה. כל הנושא הוא בעיני ויכוח פשוט על חופש של מידע, לא משנה כמה מיסוכים ישימו על זה. אני גם מסכים עם בועז לגבי מדיניות ההחתמה של חברות תקליטים בארץ. רוב האומנים הטובים שאני מכיר בארץ פועלים עצמאית ולא באים לידי ביטוי דרך התעשייה הממוסדת. זה בעיני בעיקר הפסד של הממסד. ההחתמות הגדולות באמת נועדו פשוט להביא עוד כסף, ואני לא מוצא שם הרבה אומנות, רוב הזמן.
 
למעלה