גם אצלכם זינקו היום מהמיטה בצהלות שמחה "יש! חוזרים

יש הרבה ילדים שכותבים מוזיקה הרבה יותר מורכבת מזו.

הוא בכיתה ז', אבל בבי"ס אליטיסטי (ויקר) של מצטיינים...
יש מקצועות אתגר שמחליפים את מקצועות החובה (הוא למשל לומד מדעים ותנ"ך בכיתות אתגר) ויש אתגרי העשרה בסוף יום הלימודים (הוא לוקח מוזיקה וכתיבה יוצרת).
 

moma4222

New member
כירושלמית לשעבר, מסקרן אותי שם בית הספר שבו הוא לומד

אם את מוכנה לומר
 

moma4222

New member
זה מה שחשבתי

גם אני למדתי שם. אבל לא היו אז דברים כאלו מרשימים
 
הוא בכיתה ז', כלומר זו שנה ראשונה שלו

בחטיבה, או שזו שנה שביעית ביסודי? כי אם זו שנה ראשונה בחטיבה, לא ברור לי איך הגיעו כבר, על השנה הראשונה, למצב שילדים מסוגלים להלחין. הוא מנגן על כלי? ואם כן, כמה שנים הוא מנגן?
 
כיתה ז'.

להלחין זה מושג רחב. גם ילד בן חמש יכול להמציא מנגינה, לא? הכל תלוי ברמה ובמידת הסיבוכיות.
הוא ניגן פסנתר כמה שנים והפסיק, אבל הוא ממשיך לשיר.
ואני מניחה שכשיש בביה"ס שיעור כזה הם גם מקבלים בו כלים מסוימים.
 
לא, ילד בן חמש לא יודע לכתוב את המנגינה,

כך שהוא לא יכול להלחין יצירה לכמה כלים, אלא מקסימום לזמזם משהו (או לנגן בעצמו). מה שהרשים אותי הוא לא העניין שהוא המציא מלודיה (את זה באמת גם ילד קטן מסוגל לעשות - זכור לטובה השיר שהבת שלי המציאה בגיל שנתיים "המכונית נוסעת... המכונית נוסעת..."), אלא שהוא מסוגל להלחין למספר כלים. זה ממש ממש מרשים לדעתי.
 
כמו שפרת אמרה, "להלחין" זה מושג רחב

מוסיקה בנויה מאבני בניין, ואם מכירים אותן, אז לכתוב מוסיקה עם ליווי מינימלי של כלים אחרים זה כנראה קצת שונה ממה שיש לך בראש.
בנוסף, מי שלמד נגינה מקבל מושג כללי על קווי נגינה ועל הרמוניות, גם בלי לרכוש בצורה מכוונת ידע תיאורטי במוסיקה.
כאמור, לא מדובר על סימפוניה. להוסיף אקורדים למנגינה, למשל, או קצת בס, זה לגמרי מתקבל על הדעת לנער שיש לו קצת רקע בתחום וכמה שנות נגינה מאחוריו. וכמובן שאפשר באותה מידה להחליט שמוסיפים כלי נוסף שינגן את זה.

וכל זה מבלי להמעיט בכשרון של הבן של פרת, כמובן!
(אני זוכרת מדיונים קודמים שהילדים של פרת מנגנים). בעיניי מה שהכי מרשים כאן זה לאו דווקא כתיבת היצירה וכמה כלים היא כוללת, אלא הרצון שלו בכלל לעסוק בזה והאהבה לתחום.
 

adif11

New member
אצלנו זינקו הבוקר בעשרה לשש

בקריאה נרגשת : "יששש !!!!חוזרים לטירונות !!!איזה אושר!!!!!"....
סתאאאאאםםםם....
הבכור קם בשעה הנ"ל. עלה על א' והוקפץ ע"י הבעל לרכבת להמשך הטירונות.
היה כל כך מנומנם בבוקר שאפשר לי להתמרח עליו קצת, לנשק ולחבק וכו'

את הצעיר קילפתי מהמיטה בשבע וחצי בקושי רב. למזלו התחילו היום שעה שניה. בשמונה ועשרים הורדתי אותו רדום משהו בתחנת האוטובוס. אפילו קיבלתי נשיקה בלחי לפני שירד מהאוטו. כנראה באמת היה עדיין חצי ישן

וכך נגמר לו חופש פסח. הייתי מוכנה שבוע נוסף.
 
את רצינית?

אצלנו המנעד היה מאדישות קלה עד אכזבה קשה.
אני במאוכזבים

אבל לא ממש מחכה לחופש הגדול, כי צפויים לי (אהההה) שיפוצים!
 
למעלה