בקרה רגילה? איזה עוד יש חוץ מאותה בקרה רק לא ארגונומית?
שלום
1. לא אוהב את הגישה של BMW. מעדיף את זו של מרצדס.
2. בפורד פוקוס בכלל סבכו את זה בהוספת כפתורים בגלל תפקוד לקוי של המיזוג!
3. יש או הייתה נטיה להעמיד בכפתורים כדי להרשים. זה לא טוב.
אפשר (וכבר סללו את הדרך) לעשות את אותו הדבר באופן פשוט, קל ונקי.
נושא הממשק אדם מכונה (MMI) נחקר ועשו בו כברת דרך ניכרת במערכות מוטסות (שם זה קצת יותר מורכב ממזגן לרכב) ובממשקי תכנה (תפריטים).
בגישה הפרקטית, התכן מגיע מצד המשתמש ולא מצד המתכנן, שיעשה מה שנוח לו ע"מ לתפעל את המזגן שעשה.
אומר בזכות המערכת של המאזדה 2 (כפי שמוצגת בתמונה ומצויה אצלי ברכב) שהיא מאוד נוחה לשימוש ויעילה.
אגב, גם במערכת פחות מוקפדת ארגונומית, כאשר מדובר בבקרת אקלים, התפעול לא אמור להיות ביותר מכפתור בודד לאחר ה-SET UP הראשוני.
לצערי, רוב הנהגים לא מבינים את המהות של בקרת אקלים ולא יודעים לתפעל אותה. נתקלתי בנהגי המוניות שבהם נסעתי הרבה בתקופה מסויימת. רובם פשוט שמו את הטמפ' במינימום ושיחקו עם המאוורר. ואני מדבר על סקודה אוקטביה חדשות ועד מרצדס C קלאס. פשוט ביזיון!