ביקור ילדים בחו''ל

ביקור ילדים בחו''ל

שלום לכולם. כבר כתבתי בפורום לפני כחודש, לא מוצא את האשכול, וכבר קיבלתי תשובות, גם מדר מיכל. תודה. אני רק רוצה לחדד השאלה: הסיפור הוא שאני בחו''ל לתקופת שליחות לתקופה עם בת זוגי לחיים. שלושת ילדיי (11,9,6) חיים עם אימם. אני רוצה להביא אותם לביקור אלי. האמא לא מתנגדת אך מצד שני לא רוצה לעשות כלום כדי להוציא דרכונים בטענה ש"אין לה זמן לעמוד בתור במשרד הפנים" וכך בעצם מונעת מהילדים דרכונים. הייתי עושה זאת בשמחה בעצמי אך לשם כך אני חייב לטוס ארצה וזה סיפור (לא רק בגלל האפר הוולקני שכיסה אותנו (-:) האם ישנה דרך באמצעות ייפוי כח, אולי להורים שלי, לגשת ולעשות זאת? מישהו מכיר את הנהלים במשרד הפנים? שוב תודה
 
מעט יותר קשה בשלט רחוק

בעיקרון, שניכם חייבים להיות נוכחים. אתה לא יכול להוציא את הילדים בשלט רחוק. אם היית בארץ הייתי אומרת לך שתלך איתה לאחת הלשכות שאינן בערים הגדולות: תל אביב ירושלים ובשעות מסוימות והיית יוצא מהר יחד איתה. אם היא מסרבת להוציא היית צריך לנקוט בצעדים שכבר שטחתי בפניך. אבל מאחר שאתה בכלל בחו"ל, זה הופך את העניינים ליותר מורכבים. למען האמת, איני מכירה מצב שבו לא ההורים הוציאו דרכונים. אם היית שואל אותי אולי באמצעות עורך דין אבל גם בזה איני בטוחה כיוון שלהוציא ילדים מהארץ זה עסק די כבד בשביל משרד הפנים. אם הם יטעו וימסרו דרכונים לאנשים מתחזים, זה חמור מאוד. העצה הכי טובה שאני יכולה לתת לך וגם הכי זולה היא להרים טלפון ללשכת מינהל האוכלוסין במקום ישובך או במקום בו אתה חושב להוציא את הדרכון. תבקש במרכזיה לדבר עם מנהלת מחלקת דרכונים ואשרות ותשאל אותה מה לעשות כדי להוציא דרכון לילד. ההנחיות שהיא תתן לך תהיינה הרבה יותר מדוייקות מאשר עורך דין. איפה תמצא עורך דין שמומחה דווקא בעניינים אלה? אם יש לך מישהו זמין ובחינם, אז בבקשה. אבל צריך להיזהר כיוון שהנחיות כאלה יכולות להשתנות גם אחרי שבוע ומנהלת המחלקה היא המעודכנת ביותר, כיוון שהיא זו שמאשרת את הדרכונים. אם אתה לא מצליח להשיג את משרד הפנים בטלפון - אל דאגה. בקש מאחד מהוריך שיגש פיסית ללשכת מינהל האוכלוסין וישאל על ההנחיות האלה פנים אל פנים. זה לוקח כמה דקות ולא צריך לקבוע תור. דבר נוסף, אתה צריך לסדר להם יציאה מהארץ עם דייל/ת. האם הם מודעים לכך ומוכנים לזה?
 
אגיע לארץ אם לא תהיה ברירה.

תודה על מה שהצעת. אנסה זאת. אם לא אצליח, אגיע בעצמי לביקור בארץ ואסדר את הענין כך שיוכלו לבקר אותי במועד אחר. אגב, התכנון הוא שיטוסו עם הוריי או אחי. אני מעדיף בני משפחה ולא דיילת. שוב תודה.
 
למעלה