ביקור ב-Wolsztyn

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
האולסיגנים לא נגרטו ברובם? בכל מקרה יש בעיה להקים חשמולת

אין בעיה להקים חישמולת או אפילו להריץ תחתיה רכבות קיטור.
יש ארועים חגיגיים שבהם מריצים רכבות קיטור היסטוריות על הקו הראשי המזרחי ( East Coast Mainline) הבריטי שמחושמל כולו בחישמול עילי.
&nbsp
לדעתי קל יותר לשפץ את האולסיגנים. חלק מהקווים ההיסטוריים שנסעתי בהם מריצים גם רכבות דיזל.
האולסיגנים לא נגרטו ברובם? בכל מקרה יש בעיה להקים חשמולת
מדובר במסילה בתוואי שמורת טבע. אין סיכוי שייאשרו אף עבודת בנייה שם, וכמובן לא ברור כמה זה כדאי כלכלית.
 
התכוונת בוודאי לקרונועי 'אסלינגן'

אין בעיה להקים חישמולת או אפילו להריץ תחתיה רכבות קיטור.
יש ארועים חגיגיים שבהם מריצים רכבות קיטור היסטוריות על הקו הראשי המזרחי ( East Coast Mainline) הבריטי שמחושמל כולו בחישמול עילי.
&nbsp
לדעתי קל יותר לשפץ את האולסיגנים. חלק מהקווים ההיסטוריים שנסעתי בהם מריצים גם רכבות דיזל.
התכוונת בוודאי לקרונועי 'אסלינגן'
 

Ccyclist

Well-known member
בשוויץ יש חישמול עילי בהרים וביערות. זה שומר על הטבע.

נשארו לר"י כאלו בכלל?
בשוויץ יש חישמול עילי בהרים וביערות. זה שומר על הטבע.
מדובר בין השאר ברכבת הרהטית שהיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ועוברת באזורי טבע שוויצרי מרהיבים ביופים שכיסיתי בשירשורי שוויץ בפורום ב2013.
 

Bus Nerd

Active member
תזכור שאנחנו בישראל וישראל קצת דפוקה בקטעים האלו

בשוויץ יש חישמול עילי בהרים וביערות. זה שומר על הטבע.
מדובר בין השאר ברכבת הרהטית שהיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ועוברת באזורי טבע שוויצרי מרהיבים ביופים שכיסיתי בשירשורי שוויץ בפורום ב2013.
תזכור שאנחנו בישראל וישראל קצת דפוקה בקטעים האלו
 

Ccyclist

Well-known member
המדינה היחידה שבה הירוקים נלחמו על הזכות לנשום דיזל מזוהם.

תזכור שאנחנו בישראל וישראל קצת דפוקה בקטעים האלו
המדינה היחידה שבה הירוקים נלחמו על הזכות לנשום דיזל מזוהם.
 
הסקת קטרי קיטור כיום

עד מה פועלים קטרי הקיטור? על פחם כמו פעם?
אני לא חושב שיהיו בארץ הרבה תושבים שיסכימו שיסעו קטרים ששורפים פחם בסמוך לבתים שלהם, זה מזהם ומהווה סיכון בריאותי
הסקת קטרי קיטור כיום
למעשה, החל מאמצע שנות ה-40, כל קטרי הקיטור בארץ הוסקו באמצעות מזוט, דלק נוזלי, כולל אלו שהופעלו בקו לירושלים.
כיום, יש קטרי קיטור משומרים שמוסקים בדלק נוזלי קל יותר, שהוא גם יעיל יותר אנרגטית (כלומר יותר חסכוני), גם משאיר פחות לכלוך במערכת הקטר (יותר קל לתחזוקה, פחות תקלות) והרבה פחות מזהם את האוויר.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל האם יש לך קטר קיטור בר שיפוץ באוסף המוזיאון ?

הסקת קטרי קיטור כיום
למעשה, החל מאמצע שנות ה-40, כל קטרי הקיטור בארץ הוסקו באמצעות מזוט, דלק נוזלי, כולל אלו שהופעלו בקו לירושלים.
כיום, יש קטרי קיטור משומרים שמוסקים בדלק נוזלי קל יותר, שהוא גם יעיל יותר אנרגטית (כלומר יותר חסכוני), גם משאיר פחות לכלוך במערכת הקטר (יותר קל לתחזוקה, פחות תקלות) והרבה פחות מזהם את האוויר.
אבל האם יש לך קטר קיטור בר שיפוץ באוסף המוזיאון ?
אם אין קיטור עדיף לשפץ דיזל בעל מראה היסטורי-קלאסי כמו האסלינגן
 

luckydude

Active member
למיטב זכרוני קטר הקיטור שבמוזיאון הוא למסילה צרה

אבל האם יש לך קטר קיטור בר שיפוץ באוסף המוזיאון ?
אם אין קיטור עדיף לשפץ דיזל בעל מראה היסטורי-קלאסי כמו האסלינגן
למיטב זכרוני קטר הקיטור שבמוזיאון הוא למסילה צרה
 

amit1270

New member
אפשר להסב לגז טבעי, ואז בכלל...

הסקת קטרי קיטור כיום
למעשה, החל מאמצע שנות ה-40, כל קטרי הקיטור בארץ הוסקו באמצעות מזוט, דלק נוזלי, כולל אלו שהופעלו בקו לירושלים.
כיום, יש קטרי קיטור משומרים שמוסקים בדלק נוזלי קל יותר, שהוא גם יעיל יותר אנרגטית (כלומר יותר חסכוני), גם משאיר פחות לכלוך במערכת הקטר (יותר קל לתחזוקה, פחות תקלות) והרבה פחות מזהם את האוויר.
אפשר להסב לגז טבעי, ואז בכלל...
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה GB!

ביקור ב-Wolsztyn
רציתי להמליץ לחובבי הרכבות כאן, המתיירים בפולין ברכב, לשקול ביקור ב-Wolsztyn. אחד המקומות האחרונים באירופה בהם עדיין ניתן לראות קטרי קיטור פועלים באופן קבוע.
תודה רבה GB!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה