בילוי בט' באב

SupermanZW

Well-known member
אני מעורה כי יש לי משפחה בישראל, יש לי מקורות מידע

וחברה בפורומים זה לא חברה אמיתית, זה רק עיסוק לשעות הפנאי, לדון ולהתווכח על נושאים שאני מוצא בהם עניין. אני לא מכיר אף אחד מהמשתתפים בפורום באופן אישי ולכן לא רואה באף אחד מהם חבר שלי במובן המילה אלא יש לי כאן רק חברים לדיון ותו לא.

לא כתבתי שלא היו לי חברים בישראל אלא שהיו לי מעט (כי עם הרוב לא יכולתי להתחבר אבל תמיד מצאתי עם מי אני יכול), זה הכל. מעולם לא הייתי בודד. בילדות מן הסתם סבלתי כי כפי שאתה יודע ילדים מציקים למי ששונה מהם.

לגבי הקבוצה הנאצית בהליפקס לא ידעתי ואף אחד לא סיפר לי, אבל לא נתקלתי ומכיוון שאני חי כאן וחש בטוח כל עוד לא אשמע על תקיפת יהודים בהליפקס בשל היותם יהודים אמשיך להניח שבטוח כאן. אם אשמע על תקיפת יהודים בהליפקס בגלל היותם יהודים אשקול לעבור למקום אחר.
 

poseidon111

Active member
תעבור לאן? הרי הם שורצים בכל מקום. אה, חוץ מפה אבל מה

יש לך לחפש פה?
"לגבי הקבוצה הנאצית בהליפקס לא ידעתי ואף אחד לא סיפר לי".
אתה מזכיר לי את הבדיחה על הבעל שהוא האחרון לדעת על מעללי אשתו.
כשנודע לו זה כמובן היה לא רוורסבילי.
 

SupermanZW

Well-known member
איפה יש יותר סיכוי להיהרג ממעשה טרור, בישראל או בקנדה?

איפה יש יותר סיכוי להירצח על רקע שנאה ליהודי בגלל היותו יהודי, בישראל או בקנדה?
לא רק נאצים מסוכנים ליהודים, החמאס מסוכן יותר מכיוון שיש בעולם יותר אנשי חמאס מניאו-נאצים.

מתי בפעם האחרונה נרצח יהודי בהליפקס בשל היותו יהודי? למיטב ידיעתי מעולם לא (ואם אני טועה אז לפני הרבה מאוד שנים) לעומת זאת, מתי בפעם האחרונה נרצח יהודי במעשה טרור בישראל?

אם אין בעולם מקום בטוח ליהודי אז אשלים עם העובדה שאין, אבל תסכים איתי שסטאטיסטית יש לי הרבה פחות סיכוי להירצח בהליפקס מאשר בישראל.
 

poseidon111

Active member
לא, לא מסכים עד שלא אדע את שיעורי הפשע האלים באזורך

ופרטים נוספים.
מה שאתה לא מבין הוא שתחושת בטחון אינה עניין של מספרים אלא עניין שמבוסס על הרבה פרמטרים אחרים.
זה עוד לפני שדיברתי על המחיר של מגורים באזור שנקרא "נובה סקוטיה".
לא כולם מוכנים לשלם את המחירים הללו ואני לא מדבר על כסף.
דרך אגב הבטחון האישי הוא הדבר האחרון שמטריד את הישראלים.
 

SupermanZW

Well-known member
ברור שלא רק מספרים, יש גם דברים אחרים חשובים לא פחות

אני חילוני "אדוק" וליברטאריאן, אני ובת זוגי נמנענו מלהינשא מסיבות אידיאולוגיות. חירויות הפרט שיש בקנדה גורמות לישראל להיראות כמו דיקטאטורה ימי-ביניימית. אפילו אם ישראל וקנדה היו בטוחות עבורי באותה מידה (מה שלא נכון) עדיין הייתי בוחר ללא היסוס בקנדה.

אני שילמתי מחיר גבוה (ואני לא מדבר על כסף) כשגרתי בישראל, החיים שלי עכשיו הרבה יותר טובים.

אני גם שמח שנובה סקושה פחות מבוקשת מאונטאריו, כי אם לא היה כך אנשים בה היו חיים במירוץ העכברים המקובל באונטאריו. בחרתי בנובה סקושה בגלל השלווה, יכולתי לבחור בכל פרובינציה בקנדה, אך השיקולים שלי הפנו אותי לנובה סקושה. בכלל, לידיעתך, האנשים בMaritimes הם הכי נחמדים בקנדה ואנשים שלא הכירו אותי בכלל (באותו זמן, כי מאז התחברתי עם חלק מהם) עזרו לי בימיי הראשונים בהליפקס יותר ממה שאנשים שהכירו אותי בישראל היו מוכנים לו היו מתרחשות אותן סיטואציות בישראל. סיפרתי על כך בפורום "עוברים לקנדה" ואם תרצה אוכל לתת דוגמאות גם כאן.

אני מצאתי את המקום שהכי טוב בשבילי, זה לא מתאים לכל אחד וטוב שכך.
 

E טי

New member
מדובר על יום אבל לאומי

ומי שפותח עסקים ביום כזה פשוט עובר על החוק.
 

E טי

New member
לא יודע לאיזה לאום אתה שייך. ללאום היהודי זהו יום אבל.

כבר אלפי שנים.
 

SupermanZW

Well-known member
בשווייץ שיטה כזו עובדת גם ברמה הארצית

בישראל רוב התושבים לא מעוניינים בשיטה הזו.
 

E טי

New member
מפלגת זהות של פייגלין מציעה שיטה כזאת

הבעיה עם שיטה כזאת שהיא יכולה ליצור שסעים עמוקים בחברה -
ערים נפרדות לקבוצות שונות.
 

shayCn

New member
לא לסגור. שכל אחד יעשה מה בראש שלו

במילא 9 באב הוא לא חג דתי או יום צום לאומי דתי. עד שנות ה50-60 לא היה בכלל תשעה באב, רק החרדים ממאה שערים שמרו וצמו ביום הזה, אז לבוא היום ולשנות את הסטטוס קוו לא ממש יעשה טוב לציבור.
 

E טי

New member
דברים שכתב ברל כצנלסון בשנת 1934 על תשעה באב

"שמעתי כי אחת מהסתדרויות הנוער קבעה את יציאת חבריה למחנה קיץ באותו לילה שבו מבכה ישראל את חורבנו, את שעבודו ואת מרי גלותו. אין להעלות על הדעת כי משהו עשה זאת במתכוון. אין להעלות על הדעת כי מדריכי נוער חלוצי, המחנכים אותו ל"חיי הגשמה", כלומר, למאמצי שחרור מן הגלות ותיקון הנגעים והמומים שחלו בנו בעקב החורבן – אין להעלות על הדעת כי הם עשו זאת מתוך ידיעה מה הם עושים. אולם אי-ידיעה זו כשהיא לעצמה היא המעוררת מחשבות נוגות על רמתם התרבותית ועל ערך פעולתם החינוכית של כמה ממדריכי הנוער.
מה ערכה ומה פרייה של תנועת שחרור שאין עימה שורשיות ויש עימה שיכחה, אשר תחת לטפח ולהעמיק בקרב נושאיה את הרגשת המקור ואת ידיעת המקורות, היא מטשטשת את זכרון נקודת המוצא ומקצצת בנימין, אשר דרכן יונקת התנועה את לשדה? כלום היינו עוד מסוגלים כיום הזה לתנועת-תקומה לולא היה עם ישראל שומר בליבו בקשיות עורף קדושה את זכר החורבן? לולא היה מייחד בזיכרונו ובהרגשתו ובהליכות – חייו את יום החורבן מכל הימים? זהו כוחו של הסמל החיוני המגובש והמפרה בקורות עם. אלמלא ידע ישראל להתאבל במשך דורות על חורבנו ביום הזכרון, בכל חריפות ההרגשה של מי שמתו מוטל לפניו, של מי שאך זה עתה אבדו לו חירותו ומולדתו, לא היו קמים לונו לא הס ולא פינסקר, לא הרצל ולא נורדוי, לא סירקין ולא בורוכוב, לא א.ד. גורדון ולא י"ח ברנר. ויהודה הלוי לא היה יכול ליצור את "ציון הלא תשאלי" וביאליק לא היה יכול לכתוב את "מגילת האש".
...
הלא בימינו מרבים לדבר ובהסתדרויות נוער בפרט, על ערכם החינוכי של סמלים. מדוע איפוא לא תדע שום הסתדרות נוער לעטוף ביום זה את דגליה אבל? להשרות ביום זה על מסיבותיה מן הצער הגדול, המפרה והמחנך? האמנם תש כוחנו להיות ולהחיות את סמלינו, להעמיק בתוכנם, למלא אותם רוח הדור וצרכי הדור? האמנם אין אנו מסוגלים אלא להשתמש בסמלים שאולים בהקפה, בסמלים שאולים בהקפה, בסמלים שאין עימם אלא העתקה וחיקוי, והעיקר, הסכמה מן החוץ? האומנם אין אנו מסוגלים אלא לחיים תלושים, לתרבות תלושה ולסמלים תלושים? על אותם מדריכי הנוער אשר בעולמם הרוחני חסרה הידיעה וההרגשה של יום החורבן אפשר אולי ללמד זכות בנוסח הידוע: סלח להם, כי אין הם יודעים מה שהם עושים. אבל על עצם העובדה, שבתוך תנועה כבירת- תכנים ועמוקת רגשות אפשר שהדרכת הנוער תהא נתונה בידי מי שאין להם חוש לאוצרות הרוח של האומה, לסמלים היסטוריים, לערכים תרבותיים – אין כפרה."
&nbsp
http://tarbut.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=01db5432-3945-4b03-a8d5-285e3a0e7783&lang=HEB
 

Ron W

New member
עד מתי? (רשעים יעלוזו)

פתאטי שמתאבלים על החורבן כשהאויב נעלם
העם שב לארצו וחלפו אלפי שנים
גם צווי דתי צריך לקבל פג תוקף
כפי שלא היה מיני עד הוא מחויב לחדול ולהתחלף
במועדים רלוונטים בהרבה לישוב בארץ.
באופטימיות שהמדינה תשרוד במתכונתה עוד מאות שנים
יחולו בה מאורעות מכוננים בהרבה מן הסתם
האם גם אז ימשיכו לצבור עוד ימי חג ואבל או יוותרו על הישנים?
ואם כך במה תורם היום הזה שהרי במקום לבטל שנאת חינם
הוא רק מעורר מחלוקת ופולמוס דתי/חילוני.
כל עוד לא סוגרים בנקים ובורסות ביום השואה בלחץ הדתיים
אין מקום להתחשבות ביום הדהוי הזה בכלל.
 

E טי

New member
תשעה באב הוא יום אבל של עם ישראל

ובדיוק כמו יום השואה ויום הזיכרון הוא צריך להישמר במקומות ציבוריים.
 

dory141

New member
מסכים ולא מסכים

כן, כי כך החוק מגדיר. ולא, כי אפשר לשנות חוק. אני באופן אישי, לא הייתי יוצא גם אם היה אפשר, אבל מה עם מי שזה לא מזיז לו וכן רוצה לבלות? מה עם לא יהודים, כולל נוצרים? למה לכפות עליהם ולשבש את אורח החיים התקין שלהם?
 

E טי

New member
כי זאת מדינת העם היהודי

והעם היהודי אבל ביום הזה.
מי שלא מתאים לו - יכול בקלות למצוא מדינה שאינה יהודית.
 

dory141

New member
לא מדובר בתושבי קבע

כמובן שלרוב יש זכויות, אבל גם למיעוט. רוב האנשים מסוגלים לדאוג לעצמם לאוכל, או למצוא מישהו/מישהי שיבשלו עבורם. מה אם אלה שלא? שים את עצמך בנעליים של האחר, לא רק של עצמך.
בנוגע ליום האבל במשמעויותיו המודרניות, אני אבל בדרכי שלי. בעיקר על הקיצוניות וחוסר הסובלנות שפושה בעם, ומקבלת גב ממנהיגי האומה. בעיני נתניהו ממש פושע בהסתות חסרות הרסן שלו, כמו רבים משותפיו לקואליציה.
 
למעלה