בוקר טוב

ממש, אבל ממש

התחברתי למה שכתבת.
כאמור היא עברה בשנה שעברה את מבחן המחוננים, ויתכן שזה מסביר שהציונים שלה, למרות "המעופפות" טובים מאוד.
אבל אין ספק שאני רודפת אחריה לכל דבר. אם זה ארגון בבוקר, אם זה נושא הציוד, הלמידה וגם התחושות האלו שציינת שמגיעות מאיזה מקום כי זה לא "כמו כולם".
 

עדיקים

Active member
אני ויתרתי על אבחון כרגע

לא בטוחה אם יש או אין הפרעות קשב אבל יש בעיה כלשהי. מחכה לחטיבה ששם אם נצטרך הקלות ועזרות ולא יתנו נעשה האבחון כדי לקבל אותם.
למזלי השנה סופסוף יש לנו מחנכת קשובה ומתחשבת (בניגוד לשתיים שהיו לפניה, הראשונה בכלל פספסה ובגדול ואכזבה אותי מאוד), אמרה שתעזור לה במידת הצורך במבחנים אם צריך ותתן לה הארכת זמן במידה ותזדקק.
 
מעבר לנושא ההקלות

שאני לא חושבת שהיא צריכה כרגע, אין לך תחושה שאם קשה לילד לשבת וללמוד אפשר אולי לסייע בדרך אחרת וחבל שהוא מרגיש מנותק בזמן השיעור (או מפריע, אם זה המקרה?)
 

samboyet

New member
בכלל לא בטוח שזו הפרעת קשב

מציעה לך לקרוא על עוררות יתר בילדים מחוננים.
נושא שהרבה לא מכירים ונראה מתאים לתיאור שלך.
 

meidadc

New member
תיקון

גם פסיכולוג יכול לאבחן הפרעות קשב.
לא רק רופא
 
אבל לא לתת טיפול תרופתי. אגב, אני עובדת עם הרבה פסיכולוגים
קליניים וחינוכיים. כל הפסיכולוגים שאני מכירה ממשיכים לשלוח לאבחון של רופא כדי לבצע אבחנה מבדלת בין קשיים מבניים וקשיים רגשיים. אז אולי רשמית על הנייר מותר לכם לאבחן, אבל בשטח פסיכולוגים ממשיכים לשלוח לרופאים ובצדק, מאחר והם אלו שצריכים אחר כך לתת המלצות להתערבות טיפולית תרופתית ולא אתם.
 

meidadc

New member
לא מדוייק

האבחנה של פסיכולוגים עומדת בפני עצמה. אנחנו עדיין מחוייבים להפנות לרופא בשביל לאתר תחלואה נלווית (ששיעורה הוא באזור ה-70%).

אם יש פסיכולוגים שמפנים לאבחון, אולי זה בגלל שהם לא מספיק התמקצעו בנושא. ב3-4 השנים האחרונות, אבחנה של הפרעת קשב היא חלק מהכשרת הבסיס בהתמחות חינוכית. מי שסיים לפני כן את ההתמחות שלו, ייתכן ולא למד את התחום מספיק ברצינות
 

Ani15

New member
ומוסיפה

לרופאים פונים כדי לקבל תרופות.
בשביל הקלות בביה"ס לא צריך אבחון ולא צריך רופא (אחד הדברים היותר טובים שפירון עשה). צריך לבדוק עם המורים אם הם חושבים שהקלות כאלה ואחרות יכולות לעזור לילד שלך, וזהו. אפשר לפנות ליועצת בענין זה. כנ"ל בשביל הוראה מתקנת אישית ללקויות למידה (מרכז למידה). קחי בחשבון שבגלל מספר שעות מוגבל, האחרון מאושר רק למי שמצבו ממש קשה וברור.
זה נכון אגב גם לתיכון ולבגרויות, בשינויים קלים, אבל נדמה לי שאת עוד לא שם.
 
וואו, זה ממש לא נכון. לפחות לא בכל מקום
באזור מגוריי אי אפשר לקבל שעות שילוב בלי אבחון (ביסודי). התאמות ביסודי מאוד תלויות ב"רוח בית הספר" - יש בתי ספר סופר נוקשים וקשיחים, שלא ייתנו אפילו דקה של הארכת זמן בלי אבחון כלשהו, ויש בתי ספר סופר גמישים, שעד סוף כיתה ו' ייתנו ממש הכול, בלי שום כלום, רק כי הם מבינים שהילד צריך. אבל זה לא קשור לפירון בכלל, זה היה כך מאז ומעולם.
בעולם הבגרויות אכן חלו שינויים מהותיים, ועדיין ההתאמות שבשבילן לא צריך שום אבחון הן בודדות (הארכת זמן, שעתוק בחינה, הגדלת שאלון הבחינה). למרבה הצער, יש מספר התאמות שבשבילן צריך היום אבחון פסיכו-דידקטי, בעוד שעד לפני מספר שנים הספיק רק האבחון הפסיכולוגי.
 

שלגיה73

New member
הבנתי שהרבה מחוננים ״מטעים״ את המערכת בהקשר הזה

כי המחוננות שלהם מחפה על חוסר הקשב, ובקצב הלימוד האיטי של ביהס היסודי זה לגמרי מספיק עבורם (אני אמא לאחד כזה שנמצא במצב דומה)
אני רואה עם זה שתי בעיות-
האחת חברתית והשניה שככה מגיעים לתיכון בלי הרגלי למידה, ואז עלולים לחטוף מכה רצינית
ולכן הייתי ממליצה לך ללכת להתיעץ עם פסיכיאטר שעוסק באבחון ילדים לקשב וריכוז ולשמוע מה חוות הדעת ומה ההמלצות שלו. אף אחד לא יכריח אותך לתת לה ריטלין ודומיו, ולדעתי שווה ללכת ולשמוע ואחכ להחליט
 
אנחנו

אומרים את זה הרבה במשפחה שהקשר של אחי. גם מחונן, שלמד בכיתת מחוננים. ונראה לי שאכן היכולת הגבוהה הצליחה להסתיר את נושא הפרעת הקשב. הוא מעופף ידוע - שאולי באמת בגלל זה הוא לא מפוקס. וכל הזמן כשאנחנו מדברים שאני מושיבה את הילדה ללמוד, הוא אומר שחבל שאמא שלי לא עשתה את זה איתו, כי הוא הגיע לאוניברסיטה בלי שום הרגלי למידה. ובמקצועות ההנדסה שבחר ללמוד, חייבים לתרגל. אי אפשר רק לזכור נוסחאות וזהו כמו שעשה כל השנים בבית ספר.
 
למעלה