בהמשך לדיון קודם שלנו

קלייטון.ש

Well-known member
לא בעיה לעזוב דירה

אבל נראה את השוכר מקבל בחזרה את שכר הבית ששולם.
משני הצדדים מדובר בכסף. שוכר שלא מפנה גורם למשכיר נזק כספי בדמות שכ"ד אבוד ושוכר שלא יכול לגור בדירה מפסיד את שכר הדירה ששילם לעתיד. גם אם הוא ממשיך לגור בדירה שלא ראויה למגורים הוא מפסיד כסף כי שילם עבור דירה שכן ראויה.
שניהם יכולים לתבוע ואו שיזכו בתביעה או שלא, ואחרי כן או שיצליחו לגבות את החוב או שלא.
אני לא יודע אילו שאלות לשאול כדי לנבא את התנהגותו של אדם זר. לכל שאלה שאשאל הוא יכול לענות בשקר וגם את האמת אני לא יודע איך לפרש.
לא מאמין שהחקירות והראיונות מקטינים את הסיכון.

(אגב עבור השוכר לא תמיד מדובר רק בכסף כפי שראינו בסיפור על השוכרת שהתקרה בדירה התמוטטה עליה כתוצאה מרשלנות בעלי הבית. אז לא חושב שאפשר להגיד שבכל מקרה הסיכון שקול, כי שוכר שגר בדירה מסוכנת מסתכן בגופו ממש).
 

tito1337

New member
מרגע ששוכר נכנס לדירה

הוא הופך להיות הצד החזק בעיסקה.
צ'קים אפשר לבטל, שטר חוב לא פשוט לגבות כמו שאתה חושב.
אתה מדבר על מצב אידיאלי שיש שני אנשים הגונים ובית משפט אפקטיבי שמיישם את כל ההחלטות בצורה צודקת ב-0 זמן. זאת לא המציאות.

דירה שלא ראויה למגורים זה משהו שרואים בעין בד"כ והסיכוי שלך להכנס לאירוע כזה ולהיות מופתע הוא דיי נמוך בהנתן כישורי חיים מאד בסיסיים.

יתרה מזאת, האינטרס של כל משכיר שהנכס שלו יהיה ברמה טובה, לכן אין לו אינטרס להזניח את הדירה *שלו*. יש לך רטיבות בתקרה? אם אני לא אתקן את זה אז השוכר הבא לא ירצה את הדירה שלי..אז אין לי שום טעם לדחות את התיקון הזה בלי קשר אם אני אדם הגון או לא, מספיק לי להיות אדם הגיוני ואינטרסנט.

בסוף דברים שהם תחזוקה סבירה (תשתיות מים, חשמל , גז ,מזגנים) בדירות נורמליות מתכנסים למאות שקלים בשנה, אם נכנסת לדירה שהמצב שלה היה סביר בכניסה הסיכוי שידרשו תיקונים מאד יקרים הוא נורא נמוך, ככה שגם אם נסתם לך צינור והבעלים לא מוכן להזמין אינסטלטור (וזה בעלים דיי חרא) אתה יכול לספוג את זה ולעזוב בתום החוזה ולתבוע אותו \ לבטל לו צ'ק.

אם נפלתי על דייר שצ'קים שלו מתחיל לחזור זה יעלה הרבה הרבה יותר.
 

קלייטון.ש

Well-known member
גם אחרי שהשוכר נכנס לדירה הוא חלש

אני שכרתי פעם דירת חדר וחצי בת"א בתחילת החורף. שאלתי בפירוש אם יש בעיה של חדירת גשמים, אמר לי המתווך בהחלט לא הכל מצויין. איך שהתחילו הגשמים החזקים חדרו מים יופי, הציפו את החדר ונאלצתי לעבור לישון בחצי חדר. התקשרתי לבעל הבית ואמר לי "יטופל, יטופל". כמובן שלא טיפל כי הבעיה היתה חמורה. אז מה לעשות? לעזוב ולריב איתו על ההמחאות שנמצאות אצלו לעוד 10 חודשים? כמובן שסבלתי בשקט עד שנגמרו הגשמים.
מכיר עוד סיפור של זוג עם ילדים ששכרו לשנה. אחרי חודשיים בעל הבית החליט שהוא רוצה למכור, והודיע להם שהם יצטרכו לפנות כשימצא קונה. מתי בדיוק? אף אחד לא יודע. אמרו לו טוב אז נצא מיד. לא הסכים שהרי החוזה לשנה וגם איך ישכיר למישהו אחר לתקופה של כמה חודשים שהוא לא יודע מה היא. שיגידו לו אותו דבר, שלא יוצאים לפני שנה? מה לעשות שהם אנשים שקטים ונוחים ולא רוצים לריב. אומרים להם לצאת הם יוצאים.
יש אנשים תוקפנים ויש אנשים רעים בכל מקום ומי שמבטל המחאות בלי הצדקה הוא סתם עבריין, אבל רוב השוכרים הם אנשים טובים. דווקא המשכירים במיוחד במרכז יוצא להם שם ממש לא טוב בשנים האחרונות עם העלאות המחיר שיצאו משליטה.
 
למעלה