אתמול בפעם הראשונה שמחתי שהורי עזבו את רוסיה

Astroo

New member


"אחת הסיבות שיהודים רבים בחרו להגר דווקא לישראל היא העובדה שלבקשתה של ממשלת ישראל, ארצות הברית לא איפשרה יותר כניסה חופשית של מהגרים מברית המועצות בתחילת שנת 1990". וויקיפדיה
 

beatman

Member
הקישור הראשון לא עובד אצלי

לגבי וויקיפדיה:
ישראל לא ביקשה לסגור שערים, אלא ביקשה מהאמריקאים לא לקלוט אנשים שיצאו מבריה"מ בזכות כרטיס יציאה לישראל.
בקשה די הגיונית.
עדיין היו יהודים שהיגרו לארה"ב בתחילת ה-90'.
 

TaL53

New member
הקישור הראשון הוא על הבקשה

הישראלית מארה"ב להפסיק להעניק מעמד פליט ליהודים מברה"מ.
 

SupermanZW

Well-known member
לא מדויק

ניסיון נוסף לקישור: http://knesset.gov.il/tql/knesset_new/knesset11/HTML_27_03_2012_05-59-19-PM/19880606@[email protected]

זה שהיו יהודים שהיגרו מברה"מ/חבר המדינות לארה"ב בשנות ה90 לא נובע מכך שארה"ב סגרה את השערים להגירה מברה"מ/חבר המדינות אליה במעמד פליט, דבר שאכן עשתה. החל מ1988 לא ניתן היה להגר מברה"מ לארה"ב במעמד פליט, אך בדרכים אחרות, כולל (בין היתר) ספונסורשיפ של קהילה (יהודית או לא, כי היו גם קהילות רוסיות לא יהודיות שנתנו ספונסורשיפ) או של קרובי משפחה או של מוסדות אקדמיים או של מעסיקים תמיד יכלו להגר לארה"ב, אך השגת ספונסורשיפ תמיד הייתה משימה קשה במיוחד ועבור הרוב המוחלט בלתי אפשרית.
 

SupermanZW

Well-known member
רוסיה מדינה נוראה לחיות בה וגם ישראל מדינה נוראה לחיות בה

רוסיה אפילו יותר גרועה מישראל אבל זה לא הופך את ישראל לטובה אלא רק לפחות גרועה מרוסיה. ארה"ב וקנדה טובות בהרבה מישראל ומרוסיה, אך לצערי טראמפ מקלקל את ארה"ב ומה שקורה עכשיו עם NAFTA יכול להרוס גם את ארה"ב וגם את קנדה. במלחמת סחר הצרכנים תמיד מפסידים. בנוסף, טראמפ עדיין לא הבין שבמלחמת הסחר שלו עם סין ממשלת סין תצא המנצחת היחידה, ממשלת ארה"ב, הצרכנים האמריקאים וגם הצרכנים הסינים יצאו מפסידים.
 

SupermanZW

Well-known member
אבל זה יגרום להיפך

גם האמריקאים וגם הקנדים אנשים מאוד לא אחראים מבחינה כלכלית, רובם המוחלט חיים "על הקשקש" ומבזבזים כל דולר שמגיע איכשהו לידם, רובם נמצאים בחוב המקסימלי המתאפשר להם ורוכשים ככל יכולתם.

הטלת מכסים על סחורה מיובאת תגרום לא רק להתייקרות המוצרים המיובאים אלא גם לכך שירכשו אותם פחות מכיוון שיעלו יותר ולא לכך שירכשו מוצרים תוצרת ארה"ב במקום מכיוון שאפילו אחרי העלאת המכסים ימשיכו להיות המוצרים המקבילים תוצרת ארה"ב יקרים יותר. רוכשי התוצרת הסינית אינם אותם אנשים שרוכשים את התוצרת האמריקאית אלא הם רוכשים את הזבל הסיני הזול מכיוון שאין להם כסף לרכוש את התוצרת האמריקאית האיכותית יותר אך גם היקרה יותר משמעותית, לכן זה לא יגרום להם לקנות תוצרת אמריקאית במקום תוצרת סינית ולכן לא יוסיף אף מקום עבודה בארה"ב אבל זה יגרום להם לקנות פחות תוצרת סינית ויבואנים בארה"ב יאבדו את מקומות עבודתם, כך שהתוצאה היא פחות תעסוקה לאמריקאים, לגבי מה שקורה בין ארה"ב לקנדה, יש הסכמי ייצור בין ארה"ב לקנדה וליצרנים אמריקאים רבים יש גם מפעלים בקנדה, הדבר נכון לא רק לרכבים אלא גם למיכון ומכשור תעשייתיים, גם לציודי תקשורת וגם לפרויקטים בתחום האנרגיה. בכל תחום יש תתי תחומים בהם יש יתרונות לאמריקאים לעומת הקנדים או להיפך ולכן שיתופי הפעולה האלו נוצרו מלכתחילה. המכסים הללו יגרמו להתייקרות הסחורות הללו הן עבור החברות האמריקאיות והקנדיות והן עבור הצרכנים האמריקאים והקנדיים ולכן גם הסחר יקטן וגם כמות העובדים בתחומים אלה הן בארה"ב והן בקנדה תקטן. רמת החיים הן בארה"ב והן בקנדה ירדו משמעותית והאבטלה תעלה משמעותית, מה שיגרום בוודאות לחוסר יציבות פוליטי בשתי המדינות.

לגבי ממשלת סין שתצא מנצחת, זה בגלל שמוצרים מקבילים למוצרים הסינים המיוצרים במדינות מפותחות יקרים במאות אחוזים מהמוצרים הסינים ולכן הגרעון המסחרי של ארה"ב מול סין יכול רק לגדול כתוצאה ממלחמת הסחר. הדרך היחידה להקטין את הגרעון מול סין הוא לייעל את אמצעי הייצור בארה"ב ולבטל לחלוטין מכסי מסחר בין ארה"ב לכל שותפות המסחר שלה כדי להגביר את צריכת המוצרים האמריקאים, אך כידוע טראמפ מעדיף לבחור בדרך הקלה, הקצרה והכושלת מאשר בדרך הארוכה שאת תוצאותיה לא ניתן לראות מיד אך לאורך זמן ניתן לראות שיפור מהותי. אפשר ללמוד מהניסיון המוצלח של דרום קוריאה, שלמדה לייצר מוצרים איכותיים וזולים (פחות זולים מהסינים אך הרבה יותר איכותיים מהם, חלקם אפילו יותר איכותיים מהאמריקאים אך עולים שבריר ממחירי המוצרים האמריקאים המקבילים) רק רע יצא ממלחמות הסחר שהתחיל טראמפ, את המחיר הכבד ביותר ישלמו הצרכנים האמריקאים, זה בלתי נמנע.
 

beatman

Member
ומה לגבי חברות אמריקאיות (ובכל העולם) שמעבירות את היצור לסין

והמחירים של המוצרים לא יורדים מי יודע מה, אבל האיכות יורדת וכמובן עובדים אמריקאיים מפוטרים ?
למשל דוגמא מישראל: חברת תדיראן העבירה את קו יצור המזגנים לסין, פיטרה עובדים ישראלים, איכות המזגן ירדה מעט והמחיר לא בדיוק ירד.
אם היו מחזירים את היצור לארץ, זה היה עושה רק טוב לישראל.
 

SupermanZW

Well-known member
המכסים לא יגרמו להחזרת הייצור לארה"ב

עלות העסקת עובדים (בתפקידים זהים) בארה"ב גבוהה פי 7 מבסין ולכן שום מכס שיטיל טראמפ על מוצרים המיוצרים בסין לא יגרום לפיטורי עובדים בסין וגיוס עובדים בארה"ב במקום. אפילו טראמפ מדבר על מכסים בגובה שבין 15% ל30%, הוא יודע שמעבר לכך הוא עלול לגרום למלחמה במלוא מובן המילה, הכוונה למלחמה צבאית ולא למלחמת סחר. טראמפ לא יעלה על דעתו להטיל מכס בגובה 600%.

הדרך היחידה לחזק כלכלה היא באמצעות התייעלות (שמאפשרת הורדת עלויות ומחירים), שיפור איכות ושיפור מוניטין, לא באמצעות מלחמת סחר. טראמפ יביא אסון על ארה"ב כתוצאה ממלחמות הסחר שהוא עורך.
 

beatman

Member
מלחמה ? על מה ?

הסינים לקחוו המון עבודה ממדינות המערב בעשורים האחרונים, זה לא הכי הגון.
שהסינים ידאגו לעצמם וכך גם ממשלות צריכות לדאוג להשארת עבודה בארצם.
&nbsp
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
שתי מלחמות העולם התחילו מסיבות כלכליות

אם סין תגיע למסקנה שמלחמה צבאית בארה"ב תשתלם לה יותר כלכלית מאשר הנזקים שיגרמו כתוצאה ממכסים שימנעו מכירת סחורות סיניות בארה"ב לחלוטין היא תפתח במלחמה.

מכס של 30% על תוצרת סינית בארה"ב יגרמו לכך שלא ימכרו שום דבר מתוצרת סין בארה"ב כי יש תוצרת איכותית יותר מהתוצרת הסינית במחירים האלה, כמו למשל תוצרת קוריאנית. אל תשכח שמלחמה מועילה מבחינה כלכלית למדינות חזקות ושהתעשייה הצבאית של סין תכפיל את כוחה פי כמה אם סין תחליט לפתוח במלחמה, כמו כן גם אם יהיו הרבה הרוגים אסור לשכוח שסין המדינה המאוכלסת ביותר בעולם ולא סביר שתגיע למצב שיחסר לה כוח עבודה. אם סין תפתח במלחמה יש סיכוי סביר מאוד שזו תהיה מלחמת עולם גדולה יותר מהשתיים הראשונות וההתאוששות תהיה קשה בהרבה.

למכס של 30% עד תוצרת סינית בארה"ב תהיה אותה תוצאה כמו למכס של 600%, זה יעצור לחלוטין את היצוא מסין לארה"ב ויהווה מניע כלכלי מספק לפתיחה במלחמה צבאית שתהרוס גם את סין, גם את ארה"ב ובפוטנציאל להרוס את רוב העולם.

הסינים לא לקחו כלום, מכיוון שעובדי יצור אינם זקוקים להשכלה גבוהה או לכישורים שלוקח זמן רב לרכוש חברות יצרניות תמיד יעדיפו להעסיק עובדי יצור זולים, המגמה שיצור עובר למדינות שבהן כוח העבודה זול תימשך ולא ניתן לעצור אותה, קל וחומר להפוך אותה. מדינות עם כוח עבודה יקר יהפכו לפחות ופחות יצרניות, עד שלא ייצרו דבר ולפני שישתלטו הרובוטים על כל הפונקציות שממלאים בני אדם יעסקו כל העובדים האנושיים במדינות המפותחות בענפי השירותים כאשר מדענים יעסקו במחקר ופיתוח (גם אלה שייכים למגזר השירותים). תוך כעשור בכלל לא יהיו בני אדם שיעסקו בייצור, אלא רק רובוטים וזה נכון גם לסין.

תתפלא לשמוע, אבל ענפי השירותים מכניסים היום יותר כסף מענפי הייצור, האבטלה במדינות המפותחות לא גדלה בגלל העברת הייצור לסין.
 

beatman

Member
עם כל הכבוד, הסינים הם אלה שלקחו כל כך הרבה עבודה ממדינות

רבות וביניהן ארה"ב וישראל, אז זכותן של המדינות שנפגעו ממנה להגן על עצמן.
&nbsp
הסינים לא יגרמו יותר מידי נזק אם יפתחו במלחמה, צבאות המערב חזקים ממנה פי כמה.
אם כבר, היא זאת שתפסיד ותוכרע.
&nbsp
"האבטלה במדינות המפותחות לא גדלה בגלל העברת הייצור לסין."
מה אתה אומר ?
אתה יודע כמה טכנאים ועובדי ייצור עפו הביתה בגלל העברת קווי יצור לסין ?!
 

SupermanZW

Well-known member
לו היית צודק האבטלה בכל העולם

הייתה עולה בהתמדה מתחילת שנות ה90, עובדה שזה לא נכון.
&nbsp
לגבי צבא סין, אל תהיה שאנן מדי ושבוי במיתוסים שלך. אם סין תפתח במלחמה היא תיהרס, אבל גם המדינות בהן היא תילחם יהרסו, בכל זאת, הצבא הסיני הוא הגדול בעולם ואל תזלזל ביכולת הreverse engineering של הסינים.
 
תכל'ס גרמניה (גם של שנות ה-30) היא מדינה אירופאית

בגודל בינוני שהיא קטנה ביחס לענקים כמו ארה"ב או ברה"מ, היא נלחמה כמעט לבדה נגד שלוש מעצמות הענק של החצי הראשון של המאה ה-20, ועוד כמה וכמה מדינות פחות או יותר בגודלה, ועדיין היה לה סיכוי לא מבוטל לנצח במהעה"ש. מחקרים חושפים שגורם לא מבוטל בניצחון על גרמניה הנאצית, לצד המאמץ המלחמתי של מדינות בעלות הברית, היו דווקא טעויות אסטרטגיות רבות של היטלר, שנבעו מראיית אולם אידאולוגית ולא מציאותית, והסבו לגרמניה נזקים רבים וכך תרמו לגמור עליה. משאביה של סין עולים פי כמה על הגרמניים בכל פרמטר אפשרי, ואם היא תחליט לפתוח במלחמת עולם בדומה לגרמניה בזמנו, התוצאות תהיינה קטסטרופליות.
 

beatman

Member
לגרמנים היה תחכום רב ותעשיה מתקדמת וחזקה.

לגבי האיכות של תוצרת סין, אני לא צריך להוסיף.
 
תכל'ס בחצי הראשון של המאה ה-20 גרמניה הייתה

המדינה הכי מפותחת בעולם, מפותחת אפילו מארה"ב או בריטניה, לפחות מבחינה טכנולוגית. כשאני נתקל בתיאורי חיים בגרמניה של שנות ה-20 וה-30, אני לא יכול להיפטר מהמחשבה כמה קל לשכוח שלא מדובר בשנות ה-50 וה-60. אין ספק שבעקבות מהעה"ש ארה"ב תפסה את מקומה כחוד החנית של הקדמה האנושית.
 

beatman

Member
גם בארה"ב היה בסיס חזק

עוד מלפני מלחמת העולם ה-2, בהשכלה, טכנולוגיה וכח עבודה.
ומצד שני גם גרמניה שהשתקמה לאחר המלחמה מובילה לא פחות בתעשיה וטכנולוגיה (גם אם מסויימות).
 
זה לא סותר, ברור שלארה"ב היה בסיס חזר,

אדרבה, היא הייתה אחת המדינות החזקות בטבעת התיעוש והקדמה שמסביב ל'אגם' האטלנטי, שהתפתחה עם פרוץ המהפכה התעשייתית. אבל לפני מהעה"ש היא בהחלט לא ההייתה המדינה הכי מפותחת ומתקדמת בעולם, הראשונה מבין שוות בקהילת האומות המפותחות, כפי שאנחנו מכירים אותה היום, ובעצם כל חיינו. גם עכשיו גרמניה היא מדינה מפותחת ומתקדמת מאוד, אחד מהכוחות המובילים בעולם המודרני, באמת אין לזלזל, אבל בסדר העולם החדש שנוצר בעקבות מהעה"ש ארה"ב היא הכי הכל בכל תחום, בפער משמעותי מכל גורם אחר בעולם.
 

beatman

Member
למה ?

יש מספיק תחומים שמדינות אחרות עולות על ארה"ב.
למשל איכות הרכבים הגרמניים עולה על האמריקאיים.
יש מספיק נשקים בעולם שעדיפים על תוצרת ארה"ב, כולל שלנו.
 
למעלה