ביום רביעי ארוח בפורום בנושא מכמונות מהירות
ביום רביעי, בשעה 20:00-21:00 יתארח בפורום GPS וניווט אבי ניצן, הידוע ברחבי הרשת גם בשם ATOO. אבי עמל זה מספר שנים למפות את מכמונות המהירות בישראל - קבועות וניידות. הנכם מוזמנים לשאול ולברר באמצעות שרשור האירוח בפורום, אודות כל הנוגע למכמונות המהירות החדשות (וגם הישנות...) ומיקומי האכיפה. מדברי אבי: "אכיפת מהירות הינה בבחינת "לחפש את המטבע מתחת לפנס". כידוע, כ-30% מהדוחו"ת ניתנים בגין עבירה זו ורק כ-1% עד 4% מהתאונות נגרמות כתוצאה ממנה. אז למה זה כך? כי פשוט הכי קל לתפוס נהג "ממהר" באוטוסטראדה ולהעשיר את קופת המיסים על חשבון הנהג. הוכחה לכך היא במיקומים בהם הוצבו רוב המצלמות החדשות, כמו גם הישנות - בכבישים מהירים, פתוחים, רחבים וישרים... לפני הרבה שנים התחלתי להקים לעצמי מאגר מידע לגבי המיקומים של מכמונות המהירות הקבועות והמארבים הניידים (באמצעות נסיעות של מאות אלפי ק"מ בכל רחבי הארץ במסגרת עבודתי, מעקב אחר פרסומים של משטרת ישראל ומשרד התחבורה, מעקב אחר פרסומים בעיתונות ובאינטרנט, דווחים של מקבלי דו"חות מהירות ומעקב שוטף אחר פסקי דין של בתי הדין לתעבורה), במקביל - לא פחות חשוב, למדתי את סוגי האכיפה ואפשרויות המענה מולם. בשנת 2006 התחלתי להשתמש במחשבי הכף יד - כשאלו הפכו "להיט" ובהמשך בתוכנות הנווט שצצו. מיד הבנתי שאם אכין קובץ בסיס נתונים של מאות המיקומים אותם אני נאלץ לזכור, חיי יהיו יותר קלים... אוכל להתרכז טוב יותר בנהיגה במקום בלוח השעונים. נוכח נסיעותיי הרבות בכל רחבי הארץ, לא עבר הרבה זמן עד שהקובץ היה מקיף ומדוייק (עברתי בכל נקודה ונקודה שמופיעה בקובץ... מאות מיקומים של אכיפה במצלמות קבועות - תוך סינון "הדחלילים" באמצעות בדיקה בגלאי רדאר, מצלמות בניידות, באקדחי לייזר וכד' - מאות אלפי ק"מ של מיפוי). כאמור, התברר שהקובץ גורם משמעותי בבטיחות הנהיגה. מאפשר ריכוז גדול יותר בנהיגה עצמה - ריכוז הנהג בדרך ושומר על מהירות ממוצעת בטוחה. לכן, מסרתי תחילה את הקובץ לבני משפחה וחברים ומשזכיתי לתשבחות, החלטתי לשתף את נהגי ישראל בקובץ ובחינם. בערך משנת 2007 ועד תחילת 2011 חילקתי את הקובץ ובו מאות מיקומים מדוייקים - כולל ציון סוגי אכיפה, זוויות האכיפה ומהירויות אכיפה, לכל דורש (תמורת התחייבות פשוטה לאי פרסומו), תחילה ישירות למייל של מי שביקש ובהמשך, כאשר אלפי נהגים כבר השתמשו בקובץ ותיבות המייל שפתחתי לצורך כך כבר לא עמדו בעומס... הפצתי את הקובץ דרך קבוצת Google. ברור שאיסוף הנתונים לא מסתיים לעולם והיה עלי להמשיך ולעדכנו באופן שוטף, על אחת כמה וכמה כשנהגים רבים הביעו בו אמון וציינו את רמתו הגבוהה. בדקתי מספר אופציות להמשך הפצת הקובץ וחיפשתי דרכים להגיע אף למגוון רחב יותר של נהגים שישתמשו בקובץ. במקביל התברר לי, שההוצאות שלי לתחזוקת הקובץ, שדורש כאמור עדכון קבוע, יסודי ואמין, עצומות - נסיעה לכל נ.צ. והכנסתה בצורה מדויקת. מצאתי את עצמי מבצע נסיעות במיוחד לצורך עדכון הקובץ בעבור אלפי הנהגים שמסתמכים עליו... גם מחירי הדלק האמירו ועוד לא הזכרתי את השעות על גבי שעות שהשקעתי לצורך איסוף מידע ממקורות - כולל קריאת פסקי דין של בתי דין לתעבורה ויצירת הקובץ באופן פיסי בעזרת תוכנת מחשב לשם התאמתו לתוכנות הנווט השונות ואפילו מתן תמיכה למשתמשים בפורום מיוחד. ההוצאות אף גדלו עם הצורך בהכנסת כל מצלמות הגאטסו החדשות שהותקנו ומותקנות בכל רחבי הארץ, שוב כשיש צורך להגיע פיסית לכל מצלמה ומצלמה, בכדי לקבל נתונים מדויקים. הקופץ הופץ כך עד ש- Google מנעו את המשך הפעילות באותה מתכונת והיו אלה חברת GPS & More שהרימו את הכפפה בכדי להמשיך ולתת מענה אמיתי... בנושא לקהל לקוחותיהם. כיום בקובץ מעל 500 מיקומים, כאשר למעשה בכל מיקום שנהג מקבל מהקובץ התראה, נהג אחר קיבל דו"ח ואולי גם נקודות ושלילה..." לאור כל זאת חברו כאמור אבי וחברת GPS & More, משווקת iGo בארץ וכיום הקובץ ועדכונים שלו משווקים על ידם לתוכנות iGo. סרטון אודות הקובץ האמור והמכמונות (כך זה נראה בשטח): http://www.youtube.com/watch?v=NUQWLPxszk0
ביום רביעי, בשעה 20:00-21:00 יתארח בפורום GPS וניווט אבי ניצן, הידוע ברחבי הרשת גם בשם ATOO. אבי עמל זה מספר שנים למפות את מכמונות המהירות בישראל - קבועות וניידות. הנכם מוזמנים לשאול ולברר באמצעות שרשור האירוח בפורום, אודות כל הנוגע למכמונות המהירות החדשות (וגם הישנות...) ומיקומי האכיפה. מדברי אבי: "אכיפת מהירות הינה בבחינת "לחפש את המטבע מתחת לפנס". כידוע, כ-30% מהדוחו"ת ניתנים בגין עבירה זו ורק כ-1% עד 4% מהתאונות נגרמות כתוצאה ממנה. אז למה זה כך? כי פשוט הכי קל לתפוס נהג "ממהר" באוטוסטראדה ולהעשיר את קופת המיסים על חשבון הנהג. הוכחה לכך היא במיקומים בהם הוצבו רוב המצלמות החדשות, כמו גם הישנות - בכבישים מהירים, פתוחים, רחבים וישרים... לפני הרבה שנים התחלתי להקים לעצמי מאגר מידע לגבי המיקומים של מכמונות המהירות הקבועות והמארבים הניידים (באמצעות נסיעות של מאות אלפי ק"מ בכל רחבי הארץ במסגרת עבודתי, מעקב אחר פרסומים של משטרת ישראל ומשרד התחבורה, מעקב אחר פרסומים בעיתונות ובאינטרנט, דווחים של מקבלי דו"חות מהירות ומעקב שוטף אחר פסקי דין של בתי הדין לתעבורה), במקביל - לא פחות חשוב, למדתי את סוגי האכיפה ואפשרויות המענה מולם. בשנת 2006 התחלתי להשתמש במחשבי הכף יד - כשאלו הפכו "להיט" ובהמשך בתוכנות הנווט שצצו. מיד הבנתי שאם אכין קובץ בסיס נתונים של מאות המיקומים אותם אני נאלץ לזכור, חיי יהיו יותר קלים... אוכל להתרכז טוב יותר בנהיגה במקום בלוח השעונים. נוכח נסיעותיי הרבות בכל רחבי הארץ, לא עבר הרבה זמן עד שהקובץ היה מקיף ומדוייק (עברתי בכל נקודה ונקודה שמופיעה בקובץ... מאות מיקומים של אכיפה במצלמות קבועות - תוך סינון "הדחלילים" באמצעות בדיקה בגלאי רדאר, מצלמות בניידות, באקדחי לייזר וכד' - מאות אלפי ק"מ של מיפוי). כאמור, התברר שהקובץ גורם משמעותי בבטיחות הנהיגה. מאפשר ריכוז גדול יותר בנהיגה עצמה - ריכוז הנהג בדרך ושומר על מהירות ממוצעת בטוחה. לכן, מסרתי תחילה את הקובץ לבני משפחה וחברים ומשזכיתי לתשבחות, החלטתי לשתף את נהגי ישראל בקובץ ובחינם. בערך משנת 2007 ועד תחילת 2011 חילקתי את הקובץ ובו מאות מיקומים מדוייקים - כולל ציון סוגי אכיפה, זוויות האכיפה ומהירויות אכיפה, לכל דורש (תמורת התחייבות פשוטה לאי פרסומו), תחילה ישירות למייל של מי שביקש ובהמשך, כאשר אלפי נהגים כבר השתמשו בקובץ ותיבות המייל שפתחתי לצורך כך כבר לא עמדו בעומס... הפצתי את הקובץ דרך קבוצת Google. ברור שאיסוף הנתונים לא מסתיים לעולם והיה עלי להמשיך ולעדכנו באופן שוטף, על אחת כמה וכמה כשנהגים רבים הביעו בו אמון וציינו את רמתו הגבוהה. בדקתי מספר אופציות להמשך הפצת הקובץ וחיפשתי דרכים להגיע אף למגוון רחב יותר של נהגים שישתמשו בקובץ. במקביל התברר לי, שההוצאות שלי לתחזוקת הקובץ, שדורש כאמור עדכון קבוע, יסודי ואמין, עצומות - נסיעה לכל נ.צ. והכנסתה בצורה מדויקת. מצאתי את עצמי מבצע נסיעות במיוחד לצורך עדכון הקובץ בעבור אלפי הנהגים שמסתמכים עליו... גם מחירי הדלק האמירו ועוד לא הזכרתי את השעות על גבי שעות שהשקעתי לצורך איסוף מידע ממקורות - כולל קריאת פסקי דין של בתי דין לתעבורה ויצירת הקובץ באופן פיסי בעזרת תוכנת מחשב לשם התאמתו לתוכנות הנווט השונות ואפילו מתן תמיכה למשתמשים בפורום מיוחד. ההוצאות אף גדלו עם הצורך בהכנסת כל מצלמות הגאטסו החדשות שהותקנו ומותקנות בכל רחבי הארץ, שוב כשיש צורך להגיע פיסית לכל מצלמה ומצלמה, בכדי לקבל נתונים מדויקים. הקופץ הופץ כך עד ש- Google מנעו את המשך הפעילות באותה מתכונת והיו אלה חברת GPS & More שהרימו את הכפפה בכדי להמשיך ולתת מענה אמיתי... בנושא לקהל לקוחותיהם. כיום בקובץ מעל 500 מיקומים, כאשר למעשה בכל מיקום שנהג מקבל מהקובץ התראה, נהג אחר קיבל דו"ח ואולי גם נקודות ושלילה..." לאור כל זאת חברו כאמור אבי וחברת GPS & More, משווקת iGo בארץ וכיום הקובץ ועדכונים שלו משווקים על ידם לתוכנות iGo. סרטון אודות הקובץ האמור והמכמונות (כך זה נראה בשטח): http://www.youtube.com/watch?v=NUQWLPxszk0