אצלנו רוסיות לא עובדות

Astroo

New member
דתי זה מי שמתפלל x פעמים ביום

הולך לבית כנסת לפחות פעם בשבוע ושומר שבת והלכות נידה. כל השער חילונים.
 

beatman

Member
די מסכים איתך, אלה הכינויים שהיו מקובלים בארץ

עד לפני עשור-שניים.
בשנים האחרונות אני נתקל בלא מעט אתאיסטים שטוענים שהכינוי "חילונים" שייך בלעדית להם.
&nbsp
אם לפרש את המונחים במשמעות הישירה ולא לפי קונוטציה:
דתי - אדם המאמין בדת כלשהי.
חילוני - אדם שלא מנהל אורח חיים ע"פ דת מסויימת.
מסורתי - נצמד למסורת, שומר מסורת.
&nbsp
לכן לפי המילון אני יכול להיות מכונה גם דתי, גם חילוני וגם מסורתי
 

Astroo

New member
מסורתי זה מושג לא מוגדר ולכל אין לו תוקף

כמעט כל יהודי ישראלי שומר על חלקים מסויימים מהמסורת היהודית: ברית מילה, סדר פסח, חופה, יום כיפור, בר מצווה וכו'. אז כמעט לכל אחד אפשר לקרוא "מסורתי", ולכן אין הרבה משמעות למושג הזה.
 

beatman

Member
אותו הדבר דתי וחילוני

המשמעות הישירה כפי שכתבתי היא שדתי הוא אדם המאמין בדת כלשהי, ולאו דווקא מי ששומר על X מצוות.
בגלל זה אנשים אתאיסטים קראו לי דתי, אפילו "מאוד דתי".
וחילוני זה מישהו שלא חי ע"פ אורח חיים דתי או ששומר על אורח חיים דתי בצורה חלשה יותר ולא מקפיד על כל המצוות.
&nbsp
בגלל סיבות אלה המושגים מאוד לא מוגדרים ושבריריים.
 
בפוליטיקה הישראלית - יש לו תוקף


&nbsp
בפוליטיקה הישראלית, מסורתי הוא מי שאינו מקפיד בשמירת מצוות, אבל רואה בדתיים אנשי מופת שבדרכם יש לצעוד. לפיכך, בסיטואציה שבה אנו דנים כעת, מסורתי היה אומר שכן, בעלת המקום צודקת, חשוב שמסעדות יהיו כשרות וחשוב שרק יהודים יעבדו בהן.
&nbsp
אתה רשאי לזלזל באותו מסורתי, לראות בו אדם לא רציני שאינו מחויב לכללי מוסר עקביים ותקפים, אבל המציאות היא שרבים מאד בחברה היהודית-ישראלית, אולי אפילו חצי ממנה, נמצאים במקום הזה. זה מה שמאפשר לדתיים לשלוט, למרות שאינם מהווים רוב. אגב, לא כל המסורתיים הם מזרחיים. יש כאלה גם בין העולים מברה"מ לשעבר.
 

beatman

Member
לא מקפיד כלל על שמירת מצוות ?

ומה לגבי אמונה ?
&nbsp
&nbsp
במקרה המדובר בעלת המקום פסלה מראש יוצאת בריה"מ, מבלי לברר כלל אם היא יהודיה או לא.
 
ופה אנחנו מגיעים לנקודה חשובה,

איך החברה הישראלית רואה אותנו, בני העליה הרוסית.
אם מסעדה רוצה לשמור על מעמד מסעדה כשרה, אז בהחלט רק יהודים אמורים לעבוד בה. מה שמקומם, זה שישראלי פלוני רואה במי שמדבר עם מבטא רוסי לא-יהודי כל עוד לא הוכח אחרת. למה לעזאזל לקוחות בני עדות המזרח יפקפקו בטוהר הדתי של המסעדה כשמלצרית בת העדה הרוסית תגיש להם ממיטב מטעמים כשרים למהדרין.
 

beatman

Member
לא מחייב

לפי ההלכה מספיק שיש יהודי אחד שמשגיח על העבודה וגויים יכולים לעבוד, לא חסר ערבים שעובדים במסעדות כשרות.
מה גם שהפסיקה הייתה רלוונטית ומדוייקת לזמנים בהם בערך כל יהודי היה שומר מצוות והכיר הלכות כשרות ורוב מוחלט של הגויים לא הכיר את הנושא.
כיום במדינת ישראל למשל יש המוני יהודים, גם ילידי הארץ שלא מכירים הלכות כשרות ומנגד גויים שיכולים להכיר אותם.
בכל מקרה הפתרון לאבטחת כשרות הוא לקבוע נהלים ברורים במטבח ולחייב את העובדים, בלי קשר ללאומם, לנהוג לפיהם, בדיוק כמו שעושים בצה"ל.

לגבי חשד של מי יהודי או לא, זה לא כתוב על הפרצוף של אף אחד, קשה באמת לדעת מי יהודי ומי לא.

לגבי ההאשמה ש'רוסים' לא שומרים כשרות, אני נתקלתי במאסות של צברים במיוחד השמאלנים האתאיסטים מאיזור המרכז והשרון שאוכלים לא כשר חופשי ואף פעם הם לא הואשמו בכפירה לעומת בערך כל 'רוסי' שמואשם אוטומטית בכך שאינו שומר מצוות.
היו אף מקרים שכל מיני 'מסורתיים' לא האמינו לי שאני שומר כשרות, כי הרי "אין מצב שרוסי שומר כשרות". (הם חשבו שאני אמור לעשות להם טובה ? שילכו ל...)

והיה עוד מקרה שכמדומני כבר סיפרתי בפורום, מפקדי בסדיר שהיה 'צפוני'-אתאיסט טיפוסי היה בטוח שאני אתמוך בו בנושא המבורגר עם גבינה וכאשר אמרתי שאני אוכל רק כשר, הוא הוכה בהלם ולא הצליח להאמין, זה נראה כאילו ממש אכזבתי אותו.
 
אם אפילו גויים יכולים לעבוד בלי בעיה במסעדות כשרות, אז

אז למה בכלל הם מזיינים ת'שכל?
סביר להניח שהסיבה היא החרת, הבעלים ו/או הלקוחות פשוט לא רוצים לראות רוסים בקרבתם, לא רוצים שה"אלה" יסתובבו להם בין הרגליים.

זאת הנקודה, לילידי הארץ שלא ממוצא רוסי (ואף לעולים שאינם דוברי רוסית) החברה הישראלית סולחת את מה שהיא הייתה קוטלת רוסי על מאית מזה. לצברים אתאיסטים מותר הכל ואף אחד לא יעלה על הדעת לפקפק ביהדותם או ישראליותם. "רוסים", לעומת זאת, אשמים מראש ומשום מה צריכים להוכיח שאין להם אחות. ויתרה מזאת, "רוסים" מואשמים לא רק באי-שמירת מצוות, אלא אף בהיותם גויים! יש המון ילידי הארץ, שכל מי שמבטא רוסי בפיו הוא פשוט גויי עבורם, ואפילו כשיוכח לו אחרת הוא ירגיש עם זה לא בנוח, כי מבחינתו רוסי הוא גויי ואמור להתנהג ולהרגיש כיאה לגויי, והוא אמור להאשים אותו בכך ולהתנכר לו. מבחינת החברה הישראלית, העמך, הממוצע (לא האינטליגנטים) אנחנו עמוק במשבצת מהגרי עבודה זרים.


נ.ב. כפי שציינתי כבר קודם הרבה פעמים, יש לי בטן מלאה של ביקורת חריפה ונוקבת גם על החברה הישראלית על היחס שלהם כלפי העדה שלנו וגם כלפי פנים, על העדה שלנו על אי-רצונה להיות ישראלים, ובגלל זה אני חוטף משני הכיוונים, גם מה"ישראלים" וגם מה"רוסים" כמו לנה רוסובסקי וחברותיה, שרוכבות על גל הפוליטיקלי-קורקט ומנחילות את האדג'נדה שכבר מזמן נהייתה מקובלת על הכל שרוסים הם חטיבה נפרדת, שבעיני אותו ה"ישראלי הממוצע" נראה בדיוק כמו עוד אחד מהמיעוטים ותו לא.
 

beatman

Member
זאת כנראה הסיבה

בעלת המסעדה, כמו חלק מהלקוחות נתקלים פניקה כאשר נתקלים ב'רוסי' באשר הוא שמא יפגע בכשרות האוכל, אבל אין להם בעיה עם ילידי הארץ שלא מכירים כלל כשרות.
&nbsp
גם לא חסר "אינטליגנטים" שרואים בנו מהגרי עבודה זרים.
&nbsp
גם אני די כועס על היחס לו אנו זוכים מהמכלילים והבורים בחברה הישראלית.
לגבי ה'רוסים' שרואים עצמם נבדלים או לא רוצים להשתלב בישראל, בגדול זכותם ושיעשו מה שהם רוצים עם חייהם, אבל כאשר הם מכלילים ומדברים בשם כלל יוצאי בריה"מ, כאן כבר אני מתנגד בתוקף.
 
כבר עסקנו בנקודה זו מספר פעמים: אין "חברה ישראלית"


&nbsp
יש קואליציה של כמה קבוצות, שמה שמשותף להן הוא זיקה כלשהי למושג "יהודים". שתי הקבוצות החזקות והמשפיעות ביותר כיום הן החרדים והמתנחלים, למרות שאינן מהוות רוב נומינלי. הן חזקות ומשפיעות משום שהן נהנות מתמיכה של שתי קבוצות אחרות: המסורתיים, שהם כנראה הקבוצה הגדולה באוכלוסיה, והרוב הגדול של בני העליה הרוסית, שככל הנראה מתחבר ללאומנות של שלוש הקבוצות דלעיל (אין צורך להזכיר לי שיש מיעוט ליברלי בין בני העלייה הרוסית, ידוע לי זה מכבר).
&nbsp
כמובן, זכותו של אזרח להיות לאומן ולחבור לקואליציה עם לאומנים אחרים.
&nbsp
מה שלא תקין בעיניי, הוא שכאשר לאותו אזרח יש טענה כלפי שותפיו לדרך, הוא מפנה אותה אל "ישראלי פלוני" ("מה שמקומם, זה שישראלי פלוני רואה במי שמדבר עם מבטא רוסי לא-יהודי כל עוד לא הוכח אחרת"), או כלפי "החברה הישראלית" ("איך החברה הישראלית רואה אותנו, בני העליה הרוסית"), שתי קטיגוריות שכוללות גם אותי, החילוני הליברל השואף לחיות בדמוקרטיה במודל מערבי.
&nbsp
מה הטענה שלך כלפיי, חיים נחמן? מבחינתי, אתה יהודי טוב לא פחות ולא יותר מכל אחד אחר. אני אשמח לפקוד מסעדה שהגברת מכרמיאל עובדת בה. אם יש לך בעיה עם הדתיים והמסורתיים, פתור אותה מולם.
 
אוסיף ואומר שכולי תקווה שהצעירה ומשפחתה תלך עד הסוף

כדי להעניש את המנהלת והעסק כספית כבד ככל האפשר, גם משביל איזשהו פיצוי על עוגמת הנפש האינסופית שנגרמה להם, וגם למען יראו ויראו, חייבים להפגין פה אפס סובלנות לאפלייה.
 

TaL53

New member
יש במשרד הכלכלה אגף המטפל

באפלייה במקומות עבודה. מוזר שהבחורה לא פנתה לשם (באם יש הוכחות חד משמעיות והשיחות עם בעלי השניצליה הוקלטו).
 
ונראה לך שזה יעזור?


&nbsp
הצעירה הזו היא לא האדם הראשון ולא השני שנפסל מקבלה לעבודה בגלל החשש שלקוחות יחשבו שהוא לא יהודי. אני די בטוח, שכבר יש איזה סעיף קטן באיזה חוק שמאפשר למעסיק לפסול על זה ולצאת נקי.
&nbsp
גם לא חסרים "עשבים שוטים", שיתחילו להטריד את הצעירה ולאיים עליה כדי שתסיר את התביעה. כך שאולי לא נגיע למצב שבו הסעיף הקטן דלעיל יופעל.
&nbsp
&nbsp
 

TaL53

New member
מידע אישי אני יכול להגיד

שזה יכול לעזור. נתקלתי במקרה של אדם שפנה לאגף בשל אפליה (אומנם לא על מוצא) וכעת מתנהלת תביעה נגד המעסיק.
 
למעלה