אני מגיע לעיקול במהירות...

avihersh

New member
לדעתי, משתנים כסיטואציה ומוד רכיבה כדאי להעיף מהמשוואה

ולהשאיר רק משתנים פנימיים כגון: מצב התנועה, מזג אוויר ומצב הכביש.

להיפך - צריך להשתדל לשמור את הקו "הנכון" בכל פניה, ולשמור על אותה אסטרטגית רכיבה, המייצרת את רמת הבטיחות הגבוה ביותר.

שינוי מהותי של אסטרטגית רכיבה בהתאם לגורמים כגון : "מנהלתית" "מוד אטרף", "ממהר להוציא את הילד מהגן" וכו' - זה מקור לצרות...
 

מיצו

New member
אני מסכים בעיקרון עם כך שהטכניקה צריכה להיות זהה,

אבל בפועל זה לא ככה. לא יודע על מה אתה רוכב ואיך אתה רוכב על מה שאתה רוכב, אבל להגיד שלא משנה באיזה מוד אתה, על איזה כלי אתה, ומה אתה מצפה לעשות - ולנקוט בכל פעם שאתה מגיע לסיבוב באותה טקטיקה, זה אולי טוב לכאלה שרוכבים מנהלתי כל חייהם (מבלי לפגוע חו"ח). זה ממש לא מתאים לכל הרוכבים, ולא בגלל שחלקם מטורפים או משוגעים, אלא פשוט בגלל שזה לא מתאים.
&nbsp
אז על מה אתה רוכב? אולי נתחיל משם.
 

avihersh

New member
אחד . CB1000R. שתיים - כן.

אכן, החלפת כלי, עשוייה להשפיע על טקטיקת הפנייה (האסטרטגיה והעקרונות נשארים), אבל בהנחה כי מדובר באירוע נדיר ביחס (למספר הפעמים שמבצעים את הפניה), הרי שתשובתי חיובית - אני משתדל לשמור על טקטיקה קבועה (מהירות, קו וכו').
 

מיצו

New member
אוקיי, אז אתה לא רוכב "דרדלה" כנראה... LOL

יענו אתה לא אחד שמוריד רגליים בפניה...
 

avihersh

New member
לא מוריד. ואין לי מושג אם זה טוב או רע


 

jekyll1

New member
החשש מבלימה

רק עם הקדמי הוא כוחו של הרגל. הרי לא תמיד יש לנו את השנייה המיותרת לחשוב מה לעשות כרגע ועלול בהחלט להיווצר מצב שבמקרה חרום נלחץ על הידית ומכוחו של הרגל נשכח מהאחורי. אז נכון כפי שנרשם כבר ,רוב הבלימה מתבצעת על הקדמי אבל דווקא האחורי הוא זה שייצב את האופנוע במקרה של החלקה בכביש ישר. אם החליקו הגלגלים בסיבוב רטוב, שמן , סולר כלום כנראה כבר לא יעזור. בלימה עם המנוע חוץ מאשר סיוע לבלימה משאירה אותך תמיד בהילוך המתאים שמאפשר להאיץ ישר קדימה . ושאלה של מתחיל, מדוע בדו גלגלי 2 מעצורים נפרדים. מדוע אי אפשר להתקין מערכת כמו במכונית שהידית מפעילה את 2 בלמים . כיום עם כל המיחשוב אין בעיה לחלק א כוח הבלימה
 

Pumi

New member
יש אופנועים עם מערכת בלימה משולבת

הבעיה עם מה שיש במערכת פשוטה ברכבים, היא אינה תואמת למה שיש אופנועים. כי כוחות הבלימה שונים לגמרי בין הקידמי לאחורי. ברכב זה הרבה פחות מורגש.
&nbsp
באופנוע, אם תתן את אותה העוצמה באחורי כמו בקידמי, לרוב, אתה תנעל מהר יותר את האחורי. כך שהמערכת צריכה להיות מודעת יותר למה שקורה.
מה גם שנגיעה קלה בקידמי בזמן סיבוב, אם היא תגרור גם נגיעה באחורי, יכולה בקלות להכניס אותך ל low side באם אין בקרה מתקדמת.
&nbsp
לכן מערכת מורכבת יותר, תדרוש גם יותר טכנולוגיה, ויותר מערכות בקרה. ובכך זה מייקר גם את האופנוע.
לא כל מה שיש ברכב, מתאים לאופנוע. בהרבה מקרים מה שיש ברכב יכול בקלות לגרום לך לתאונה עם אופנוע, כי כמובן, רכב מתנהג מאוד מאוד שונה מאופנוע.
 
למעלה