אנחנו דפקנו עשרות מליוני דולר בהייטק

יNOT

New member
זה לא מפתיע

יותר קל לפתור "בעיות של קוד",אני גם לא חושב שזו ההגדרה הטובה ביותר,אני חושב שהבעיות שהאתר פותר הן מסוג של "איך עושים X" ,"למה X לא עובד" ,"איך מגיעים מ-A ל-B" ,וכו.. בעיות של DESIGN הן עדיין בעיות של קוד להבנתי המצומצמת,אבל זה מאוד הגיוני שלא תראה שאלות של דיזיין כי זה לרוב יצריך חשיפת יותר פרטים ויותר קוד ,או אפילו את הקוד האמיתי שהשואל מחפש תשובה לגביו...(לפעמים השאלות שהשואל מחפש תשובה לגביהם אינן הקוד האמיתי)ורוב האנשים גם כשנתקלים בבעייה אמית בפרוייקטים אמיתיים שהם מחפשים פתרונות באתר, מעדיפים לא לחשוף את כל הפרוייקט שלהם לעולם. פרוייקטים של קוד פתוח בד"כ יש להם אנשים כבר עתירי ידע שמנהלים את הפרוייקטים ככה שלא סביר שתישאל שאלת דיזיין בנושא.

ד"א לקחת בדיחה,והפכת אותה לרצינית...רק במקרה שפספסת את זה.
 

zaske

New member
h1b היא סוס די מת

כן כן, היא עדיין קיימת, אבל המעסיקים הגדולים יעשו הכל כדי להמנע ממנה ... המתן לפוסט שלי בקרוב.
 

grishab

New member
הרשות לחדשנות ? WTF

למה צריך גוף שליטוני שהוא רשות לחדשנות ? זה אפילו גרוע יותר ממשרד לתיירות.
ולמה מישהו שם חושב שאם יגרמו להורדת השכר זה ימשוך יותר עובדים לתחום ?
גופי השלטון במדינה הזו הזוייים.
 

user32

Well-known member
מנהל
השם החדש של המדען הראשי

באמת ל"מדען" לא היה שום קשר למדע אז סה"כ שינוי השם מתבקש. יש דיונים לגבי הלרוונטיות של הגוף הזה בימינו. בעבר הוא היה סיפור הצלחה ענק כשהתניע פה את התעשיה הרבה לפני שידעו מה זה קרנות הון סיכון. כיום לא בטוח מה התועלת שבו אבל כיוון שאני שנים נהנה מהכספים הללו אני האחרון שיגיד מילה רעה עליהם.
 

hadooper

New member
מימון מהמדען מגיע בעיקר למקורבים ולחברות ותיקות בתעשיה...

אני לא חושב שיש לגוף הממשלתי הזה זכות קיום.
מדובר בעוד עובדי מדינה אוכלי חינם שאוהבים להתעמר באלו שעובדים קשה באמת...
&nbsp
הצפת השוק בעובדים בשעה שישנו עודף מועמדים ובשעה שאמריקה מבצעת רפורמה במדיניות המיסוי שמשנה סדרי עולם, מסכנת את המשק הישראלי ושמה סוף להיותו מקלט מס, היא לא יותר מאשר טמטום טהור וראיה צרה.
&nbsp
יש להם גם עוד כל מני טענות מוזרות ומשונות כמו השתלטות הבינה המלאכותית, רובוטים ותוכנות על העולם.
 

יNOT

New member
איזה טענות?

אתה חושב שברגע שיהיו מכוניות אוטונומיות זה לא ישפיע על העסקה של עובדים בתחום התחבורה הציבורית? (אוטובוסים,מוניות,וכמובן כל העובדים שנתמכים מהתחום)
אתה לא חושב שכניסת מכונות לתחומים שבו עבדו פעם אנשים לא ישפיע על המשק?
אתה לא חושב שאפילו החזון של התעשייה האווירית להחליף את החיילים במכונות לצד הסיכוי בשיפור בביטחון, לא יהווה איזושהיא השפעה שלילית על המשק?
 

hadooper

New member
התרחישים שאתה מעלה עשויים לקרות בעוד כמה עשורים במקרה הטוב.

&nbsp
1. רכבים אוטונומיים כרוך בהרבה בירוקרטיות, יצירת תקנות של משרד התחבורה וכד' ואני סבור שדווקא יוסיפו מקומות עבודה ועדיין יצריכו נהגים זמינים במקרה של תקלות במערכת ואנשי תמיכה ותחזוקה רבים. בייחוד כשלוקחים בחשבון את הגידול הדמוגרפי הצפוי (עד שנת 2030 כבר נגיע ל12 מליון נפש בישראל).
&nbsp
2. בינה מלאכותית מבוססת בסופו של דבר על סטטיסטיקה, שתמיד מכילה בתוכה גם אחוזי "כשלון" אופטימליים אך עדיין לא קטנים. ולכן ידיים עובדות לא יוחלפו במכונות בטווח הנראה לעין, לפחות לא בטווח שמצדיק את הצפת השוק במהנדסים.
&nbsp
אפילו תחומים שנראים "קלים לאוטומציה" כמו ראיית חשבון, לא יהיו ניתנים ל100% אוטומציה בטווח הנראה לעין ואני מכיר גם כיום סטרטאפ עם מוצר של ניהול החזר-מס, שעד היום הצליח בקושי להגיע ל10% אוטומציה ומעסיק עדיין כמות נכבדת של רואי חשבון שעושים עבורו את עיקר התהליכים העסקיים (90%).
 

user32

Well-known member
מנהל
מספיק שהם יורידו בעשרות אחוזים את העבודה

יש הרבה מקצועות שיכולים להיות מוחלפים לגמרי ע"י מחשב אפילו מחר בבוקר ויש הרבה שיכולים להחליף 90% מהעובדים בתחום מסויים, כלומר שעובד אנושי אחד יעשה מה שהיום עושים 10.

לא חושב שלדחוף את העובדים להפוך למהנדסים זה פתרון, אבל אי אפשר להתכחש לזה ששוק העבודה עובר מידני לאוטומטי ושמקומות עבודה רבים הופכים למיותרים ואין חדשים שנוצרים במקומם.
 

user32

Well-known member
מנהל
זה לא נכון מה שכתבת בכותרת

אין שום סיבה לחשוב שכספי המדען מגיעים למקורבים וכיוון שהרבה אנשים פה בשלב כזה או אחר נהנו מכספי מדען הם יכולים להעיד שזה לא הגיע ל"מקורבים". גם לא לחברות ותיקות בהכרח אם כי אין סיבה שלא לתת למיזמים של חברות ותיקות. ותק חברה הוא לא בהכרח הקריטריון לקבלת מענק של המדען, תלוי במסלול ובהרבה משתנים אחרים.

כך או כך, אני כרגע מועסק בהיקף כזה או אחר ב4 חברות מדען. זה במסלול המאוד נפוץ של שקל מול שקל (חברות מתחילות) שזה אומר שחברה צעירה מגיעה עם משקיע ועל כל שקל שהמשקיע שם, המדינה שמה שקל וכך מכפילה את ההשקעה.
אין לי מושג אם זה משתלם למדינה ואם זה מצדיק את עצמו אבל אני מבטיח שכל 4 החברות שאני מכיר שקיבלו תקצוב השנה, מעסיקות 5-10 עובדים כל אחת, מפתחות מוצרים חדשניים והיזמים לא "מקורבים" לאף אחד בשום צורה ואף אוכל חינם לא התעמר באף אחד.

כל זה לא אומר שכספי משלמי המיסים צריכים להיות מחולקים לסטארטאפים אבל הטענות שטענת פשוט לא נכונות.
 
אני חושב שיש לו משמעות

במקומות פחות סקסיים.
זה יכול להיות חרדים, ערבים, אתיופים, תחומים לא פופולריים לגיוסי סיד וכדומה.
אני מכיר חברה של שני חרדים שקיבלה מהם כסף. אף אחד לא השקיע שם סיד כי הם היו הכי לא טייפקאסט. אחרי שנתיים הם קיבלו הצעות רכישה וקרנות רודפות אחריהם להשקיע שם והם כבר לא צריכים כי הם רווחיים. כיום הערכת המומחים בתחום שהם אחד הסטרטאפים הבאים שיגיעו לגודל/שווי ענק בישראל.
בלי המדען הראשי/הרשות לחדשנות הם היו מתים.
&nbsp
שלא יהיה אי הבנות, אני לא בעד לחלק כסף לחרדים כי הם חרדים והם מסכנים. אני אישית ביקשתי בקשה מהמדען וסורבתי ואני לא מרגיש עם זה רע. המדען לא אמור לחלק כסף אלא לזהות כשלים ולומר פה אני שם כסף.
&nbsp
המדען אגב עושה את זה ומשקיע הרבה במקומות האלו. בחברות "הרגילות" שמשקיעי הון סיכון רגילים ישקיעו.
 

user32

Well-known member
מנהל
איפכא מסתברא

יש איזה קטע מגניב כזה של משקיעים שאוהבים לנופף בהשקעות "אקזוטיות" של נגיד חרדי אתיופי גאון שגדל בכפר בדואי וכאלה.

אבל, אני מבין מה שאתה אומר ואכן בחלק מההשקעות נראה לי שהמדען תומך במיזמים שלא היו מצליחים לגייס בחוץ. מצד שני זה קצת מעלה חששות כי יזם שמשקיעים דחו אותו, רץ לקבל כספי מדינה. לפעמים יש כאלה שיצליחו כמו אלה שתיארת ואילו במקרים אחרים לא.

שורה תחתונה: אני לא יודע להגיד אם זה מוצדק מבחינת המדינה לעשות את ההשקעות הללו וכיוון שאני בעל אינטרס מובהק בעניין אני מעדיף גם לא להציג דעה לכאן או לכאן.
 

d70

Well-known member
ממשיכים לפספס את הפואנטה,אבל התרגלנו לכתבות
לדעתי אין מחסור בבוגרים או חסרי נסיון,ככה שלפתוח עוד מכללות לא ישנה הרבה.
הבעייה שקיימת בתחום הגיוס מתמקדת באנשי מקצוע טובים עם נסיון של 5+.

זה מזכיר את החשיבה הממשלתית הרדודה של "הורדת מחירי הדיור".
זאת ע"י יצירת היצע בכל מקום בארץ - מלבד איזור המרכז שבו באמת כולם רוצים לגור...
 

selalerer

New member
זה דורש התפתחות טכנולוגית אבל אפשרי

אנחנו לומדים להיות יעילים יותר וצפופים יותר ככל שעוברות השנים.
&nbsp
תשתיות של לפני 100 שנה לא היו יכולות להתמודד עם כמות האנשים שיש לך היום במרכזי ערים.
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
אני בטוח שיש גבול לכמה אפשר לדחוס בלי שיתחילו לרמוס אחד את

השני כמו עכברים.
&nbsp
&nbsp
 

הפרבולה

New member
לא צריך להצטופף אפשר לגור גם מעבר לקו הירוק

ועדין להשאר באיזור המרכז, כמו באלפי מנשה, אריאל, כוכב יאיר, ....
&nbsp
 
למעלה