אירוח עו"ס בנושא זכויות ילדים לקויי שמיעה

אתי77

New member
אירוח עובדת סוציאלית מטעם מיחא ירושלים

רוצים לדעת איך לקבל החזר כספי על מכשיר שמיעה? האם הילד שלכם זכאי לקבל קצבת נכות? האם תוכלו לקבל הנחה מחשבון הטלפון? לא יודעים איך לעבור ועדת שילוב, ואיך להשיג הנגשה בכיתה החדשה? על שאלות אלו ואחרות, מיה צפתי, עובדת סוציאלית במרכז מיחא ירושלים, תענה ביום שני הקרוב. אני מזכירה לכולם שייעוץ וירטואלי אינו מהווה תחליף לפגישה "פיזית" עם איש מקצוע אך בטוחה שמיה תוכל לעזור לנו לעשות קצת סדר
אתם מוזמנים לשרשר שאלות מעכשיו ועד ליום א' בצהריים.
 

אתי77

New member
זכאות ל"נכות"

הי מיה!
לי יש שאלה... כשגילינו את הלקות שמיעה של נדב, וביררנו אם אנחנו זכאים לקיצבה או הרכה כלשהיא, העניין נפסל די מהר בשל העובדה שעם אוזן אחת הוא שומע טוב. מאז, גילינו עוד קשיים שאיתם הוא מתמודד. בעיקר הadhd . ושאלתי את עצמי אם יש עניין של "הוספת מגבלות" זאת אומרת שאולי עם לקות שמיעה לבד אנחנו לא זכאים אבל שאם מוסיפים את הלקות של ה adhd אולי זה משנה משהו? יש סכוי לקבל הכרה כלשהי?
 
הי אתי

למיטב ידיעתי,צריך לדווח על כל המגבלות לביטוח לאומי והוא קובע על פי שיקול דעתו האם קיימת זכאות לקצבה.לגבי ADHD אני לא בקיאה אבל ממה שידוע לי, ברוב המקרים הם אינם זכאים לגמלה אלא אם מדובר בבעיות התנהגות קשות. בכל זאת אני מציעה לבדוק זאת בביטוח לאומי או עם גורמים מקצועיים שמתמחים בתחום.
 
האם אפשר לקבל החזר אם משדרגים מכשיר?

שלום, אנחנו מעוניינים לשדרג לבן שלנו את מערכת ה FM שבה הוא משתמש. יש כרגע מבצע מטעם החברה והם נותנים החזר על המכשיר הישן, כך שהחדש יעלה לנו 6000 שח במקום 11000 שח. מהו הסכום שנהיה רשאים לקבל ממשרד הבריאות כהחזר על רכישת המכשיר? איך אנחנו אמורים לדווח על שידרוג? תודה מראש על ההתייחסות.
 
מערכת FM

על פי העדכון החדש ממשרד הבריאות,מינואר 2011 ניתן לקבל החזר השתתפות בסך של עד 8000 ₪ במכשירF.M.. משפחות בעלות הכנסה ממוצעת מקבלות 75% מהסכום ואת התקרה המלאה מקבלות משפחות שזכאיות ע"פ קריטריונים סוציואקונומיים. חשוב לציין שהזכאות היא אחת לחמש שנים ! ההחזר הכספי יינתן רק על פי חשבונית/קבלה ועל סמך המלצה של הגורם המקצועי..בדרך כלל, יש צורך במסמכים נוספים כגון אישור על הכנסות. בכל מקרה, לפני שניגשים למשרד הבריאות, מומלץ להתקשר ,לוודא שעות קבלה ולשאול את כל השאלות שיש לגבי ההחזר ומה נדרש. מקוה שעזרתי. בהצלחה!
 

down under 1

New member
שאלה על כיתה אקוסטית

תודה על הארוח!
איזה כיף שיש הזדמנות לשאול, אפילו אם זה לא בשבילי
בן של חברה טובה עולה לכיתה א', כולם מדברים על כיתה ואקוסטית, כמה חשוב וממידע שקבלתי פה בפורום זה נראה די מסובך למאותגרות כמונו... אפשר לקבל קצת סדר בבלגן? תודה רבה.
 
הי

לצערי לא אוכל לענות על שאלה זו. על שאלה בדבר החשיבות של כתה אקוסטית יכולה להשיב קלינאית תקשורת.
 

down under 1

New member
../images/Emo12.gif לא הבנת אותי

התכוונתי ללמה צריך לעשות כדי לקבל כיתה אקוסטית, אני משארת שזה כן תחום של עו"ס ולא של קלינאית תקשורת. תודה בכל מקרה. האמת שקבלתי מסמך נהדר של מיח"א מחברת פורום מופלאה - אתי, אפשר להעלות פה מסמך של מיח"א בדבר הנגשה מגיל גן חובה לבית ספר? אני חושבת שזה נותן את מירב התשובות בנושא. ותודה רוניקו
 

אתי77

New member
כן כמובן ../images/Emo13.gif

אני חושבת שכתבת "מהי החשיבות" לכיתה אקוסטית, זאת הסיבה שמיה אמרה שזאת תשובה של קלינאית
את מוזמנת לשלוח את המסמך שקיבלת, תצרף אותו למאמרים.
 
גם לי יש שאלה על נכות

אני מבינה שיש בעיה לקבל אישור נכות, מה הם בעצם הקריטנריונים ומה מקבלים עם אישור כזה. כדאי בכלל לטרוח? אנחנו בתחילת הדרך ודי מבולבלים מכל מה שצריך לברר. איך בכלל אנחנו אמורים לברר מה יש למערכת להציע? יש מקום מסודר שנותן את כל המידע הזה של זכיויות לנו ולידלים? תודה רבה!
 

tamidb

New member
שאלה- קבלת אישור נכות

האם יש דרך לקבל רק אישור לנכות הילדה בשל ליקוי השמיעה (על פי הקריטריונים היא נכה) בלי לבקש קיצבת נכות כי הילדה מקבלת גימלה אחרת גבוהה יותר. ואם כן איך ? תודה
 
אישור נכות

לא הסברת למה יש צורך באישור כזה. אני יודעת שאפשר לקבל אישור מביטוח לאומי על קבלת קצבה,שזהו למעשה אישור על הכרה בנכות. אם את אומרת שגם הנכות של לקות השמיעה הוכרה ע"י הביטוח הלאומי,אולי הם יכולים להוציא אישור על הכרה בנכות עקב מגבלה זו . בכל מקרה כדאי להתקשר לביטוח לאומי ולבדוק זאת אתם.
 
הערה לגבי אישור נכות

הי, אני לא עובדת סוציאלית ותקנו אותי אם אני טועה, אבל בזמנו כשאנחנו פנינו לביטוח לאומי אמרו לנו שלילדים אין הגדרת נכות. יש זכאות לקצבת נכות אבל לא אחוזי נכות (לא יודעת למה הם משמשים בכלל). בי
 
גמלה לילד נכה מביטוח לאומי

קיי יקרה,קיימות שתי קבוצות של ילדים עם לקות שמיעה שזכאיות לגמלה,כל אחת באופן שונה. אני לא ארד לפרטים אך באופן כללי, ילד עם ירידה בשמיעה בכל אחת מהאזנים של לפחות 40 דציבלים בתדירויות הדיבור זכאי לגמלה מביטוח לאומי. בנוסף לתמיכה כספית שמספקת הגמלה הילד זכאי לשירותים תומכים. כגון, מעון יום שיקומי שמהווה מסגרת שיקומית טיפולית וחינוכית המתאימה לצרכי פעוט מגיל חצי שנה ועד שלוש. בנוסף, גמלה של -100% נכות מעניקה זכויות נוספות כגון:הנחה בתשלום ארנונה,הנחה בבזק ונקודות זיכוי במס הכנסה. מניסיוני,ההחלטה לגבי הגשת קצבת נכות לעיתים לא קלה ומעוררת רגשות מורכבים.חשוב לפנות לארגונים ואנשי מקצוע בתחום של לקויות שמיעה שיספקו את הידע והתמיכה שנחוצה לכם כמשפחה שמתמודדת עם ההכרה שלילדם יש מגבלה. יש את ארגון "קשר" שמספק הכוונה,ומידע למשפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים. בנוסף,יש אתרים באינטרנט המכילים ידע רב בנושא. מאחלת לכם בהצלחה בבתהליך הבדיקה והבחירה שלפניכם.
 

ifatmoshe

New member
אה, באת לי בדיוק בזמן!

אני אמא לבונבן בן שלוש שעד עכשיו היה איתי בבית. בשנה הבאה הוא כנראה יתחיל גן. איזה פחד!
אמרו לי שצריך לעבור ועדת שילוב. אבל אני לא יודעת מזה, איך, איפה ומה יצא מזה בסוף. אולי תוכלי להסביר לי קצת. תודה רבה.
 
שמחה להתארח

אני מבינה ממך שזה לא קל לעשות את הצעד הזה:להיפרד מהילד,לשלוח אותו מהחממה המוגנת והבטוחה של הבית לגן. אני משערת שזו התמודדות גם עבורך וגם עבור הילד אך זו רק אחת מהתמודדויות החיים שצריך לעבור.טוב, אם זה קצת יעזור אני אסביר לך על קצה המזלג על נושא ועדת שילוב. חוק השילוב קובע שילדים עם מוגבלות,זכאים לקבל מענה לצרכיהם המיוחדים במסגרות חינוך רגילות. ועדת השילוב,שפועלת בכל רשות מקומית היא הסמכות הקובעת את סל השילוב שיתן את התמיכה המתאימה ביותר לכל ילד בהתאם לצרכיו הייחודיים והיא גם מתחשבת במשאבים הזמינים במסגרת החינוכית. באותו אופן,ועדת שילוב תקבע את סל השילוב לילד עם לקות שמיעה שמשתלב בגן רגיל. בדרך כלל הוא יהיה זכאי לקבל שירותים מיוחדים בתוך הגן שעונים על צרכיו כגון, טיפול של קלינאית תקשורת. בכל מקרה, אני מציעה שלפני הועדה תבדקי ותחשבי ביחד עם משפחתך ועם אנשי המקצוע שמטפלים בילדך על הצרכים הייחודיים שלו כדי ששילובו בגן יהיה אופטימאלי. אני מבינה שהמעמד של ועדה יכול להיות מלחיץ עבורך אך חשוב לזכור שהמטרה של הועדה שלך היא משותפת- לדאוג לרווחת ילדך.כדי לזמן ועדת שילוב עליך לפנות למחלקת החינוך באזור מגוריך וינתו לך את כל המידע הדרוש לך. בהצלחה!
 

אתי77

New member
אירוח עו"ס בנושא זכויות ילדים לקויי שמיעה

רוצים לדעת איך לקבל החזר כספי על מכשיר שמיעה? האם הילד שלכם זכאי לקבל קצבת נכות? האם תוכלו לקבל הנחה מחשבון הטלפון? לא יודעים איך לעבור ועדת שילוב, ואיך להשיג הנגשה בכיתה החדשה? על שאלות אלו ואחרות, מיה צפתי, עובדת סוציאלית במרכז מיחא ירושלים, תענה ביום שני הקרוב. אני מזכירה לכולם שייעוץ וירטואלי אינו מהווה תחליף לפגישה "פיזית" עם איש מקצוע אך בטוחה שמיה תוכל לעזור לנו לעשות קצת סדר אתם מוזמנים לשרשר שאלות להודעה זו
.
 

אתי77

New member
תודה רבה למיה על האירוח ../images/Emo39.gif

ועל התשובות המפורטות!
 
למעלה