איך ממשיכים מכאן?

אני ממש, ממש מקווה שלא קיבלת רושם כזה ממשהו שכתבתי

אני חושב שאת אינטליגנטית בטירוף, ניהלת פה את אחד הדיונים הכי חכמים, כנים ומעמיקים שראיתי מאז שאני עוקב אחרי הפורום. את רהוטה, עניינית ומאד נעים ומעניין לקרוא אותך.

צר לי שנפגעת, כדרכם של פורומים, יש אנשים יותר נחמדים ופחות. צריך לבחור את מה שכדאי לקרוא ולהתעלם מהיתר.
 
תודה על המחמאות, הסמקתי

לא, אתה בסדר גמור. התחלתי ממשהו פשוט ואז המילים פשוט נשפכו לי.

רק רציתי להגיד לך שזה היה תהליך ולקח הרבה זמן להבין לאן כל זה מוביל. לא ידעתי ב 2012 שבעוד 7 שנים אשב עם פנסיונר במשרה חלקית בבית. האמנתי באמת ובתמים שהוא צריך רק פסק זמן ויחזור לעצמו. כשהבנתי שהוא לא, גם אני עשיתי טעות נוראית שאני באמת מצטערת עליה. אבל זה כבר היסטוריה. כרגע זה המצב ואני מנסה להחליט לאן מפה.

דווקא ניהנית מאד לקרוא את תגובותיך, אנא אל תפסיק.
 
קחי את זה בקלות, זה בסך הכל פורום

ועוד פורום בנושא רגיש. רוב האנשים שכאן נושאים מטען לא פשוט, לא נמצאים כאן במקרה. אני גרושה, אחרים חוו בגידות, מריבות קשות, ניכור. זאת לא מקהלת צופים. אכן כמה מגיבים נוהגים לבטא כאן רוע צרוף, בקביעות. לפי השקפתי זה משליך עליהם יותר מאשר על הנושא. ובמקרה הספציפי שלך, נשמע שיש שפשוט מקנאים בך.
 

YoniS007

New member
תתעלמי מכל מיני טרולים בפורום

סתם אנשים שרוטים שמוציאים את התסכול שלהם על אחרים. עשית בשביל בעלך מה שכל אשה סבירה הייתה עושה ואף מעבר. אי אפשר לעזור למישהו שלא מוכן לעזור לעצמו.
 
אני לא חושבת שרבים רוצים או מוכנים לגור בבית שכור בשדרות,

אבל השאלה אם בזה מדובר במקרה שלך? או על שאלה אם לגור בבית גדול לעומת בית ענק ולטוס לחו"ל לא 3 פעמים בשנה אלא, נגיד, 6? (אני סתם זורקת מספרים בשביל ההדגמה של הנקודה שלי, ברור שאני לא מתיימרת שהם נכונים). כי לפי מה שכתבת בשרשור הזה ממש לא נראה לי שאתם שוכרים בית בשדרות, או בכלל שוכרים. שוב, אולי לא הבנתי משהו, אז למקרה כזה קבלי מראש את התנצלותי ותקני אותי אם אני טועה.
כלומר, אני מסכימה איתך שצריך לשאוף למצב כלכלי טוב ולאפשרות ליהנות מהחיים, אבל אם אתם כבר חיים טוב, נראה לי שזה לא כזה קירטי להתמקד דווקא בלהרוויח יותר ויותר ללא גבול. יותר חשוב מבחינתי לעסוק במה שאוהבים, משהו שכמו שכתבתי קודם עושה ברק בעיניים. לזה התכוונתי כשכתבתי שאני מזדהה עם שאפתנות. שיש לאדם עניין בחיים שמרתק, מאתגר ומאמן את הנפש והמוח שלו והוא שואף להגיע בו למימוש היכולות שלו. אני מבינה שבעלך לא נמצא במצב הזה, אבל לתחושתי את מדגישה יותר מדי את העניין הכספי, על חשבון דברים אחרים שיכולים להיות חשובים לא פחות, ואף יותר.
למשל, מה אם בעלך היה מוצא עיסוק שבו הוא לא מרוויח הרבה, אבל שכן מאתגר אותו ומדליק לו את האור הזה? אולי הלחץ הזה למצוא דווקא מקום שבו ירוויח כמה שיותר כסף מונע ממנו לחפש את מה שבאמת היה עושה לו את זה? שוב, אני לא יודעת, אולי זה משהו שכן על הפרק מבחינתך ורק לא היה ברור ממה שכתבת, אבל מבחינתי התחושה היא שהמיקוד העיקרי הוא בתפקיד שיביא כמה שיותר כסף ואני רק מעלה נקודה למחשבה.
 
ומה אם גם השואלת הייתה עוזבת את העבודה ומקדישה עצמה להנאות?

איפה הם היו אז? בהרצליה פיתוח? או בהרצליה לא פיתוח, או בשדרות? כמה זמן היו יכולים לשמור את רמת החיים שלהם? הוא פרזיט שמתעלק עליה. גם אם הוא לא חושב ככה.

אנשים ממש צריכים מעט מאד כדי לשרוד. כל היתר זה דברים שהם רוצים. ולגיטימי שהיא תרצה דברים ותהיה מוכנה לעבוד בשבילם. לא לגיטימי שבעלה רוצה דברים ולא מוכן לעבוד בשבילם.
 
לפי התאור שלה - הם היו באותו מקום שבו הם היום -

מפריע לה רק שהם לא מתקדמים הלאה וצוברים עוד. להבנתי, גם אם שניהם פורשים אין בעייה לשמור על רמת החיים הנוכחית. אבל רמת החיים היא לא מה שמעניין אותה. מעניין אותה לצבור עוד רכוש ועוד כסף, כי היא יכולה - ומפריע לה שהוא יכול גם ולא עושה את זה כי הוא לא רוצה. זה לא שהם צריכים את המשכורות בשביל משכנתא או שכר דירה או וכו'. הם לא צריכים את המשכורות בכלל. היא פשוט רוצה לצבור עוד ועוד כל עוד היא יכולה. והוא לא רוצה. הוא רוצה להתחיל להוציא חלק ממה שהוא עבד קשה בשבילו (ולא, אי אפשר לומר שהוא מתעלק עליה כי את הכסף והרכוש הזה גם - אולי אפילו בעיקר - הוא צבר. הוא פשוט לא רוצה להמשיך לצבור באותו קצב). בעיניה כנראה בלתי נסבל להוציא כסף על משהו שלא יכול להניב עוד כסף. לקנות יקב בטוסקנה? סבבה. לשתות את היין מהיקב? ממש לא. אי אפשר להרוויח מזה כסף.
 
אולי יש לה בחצר עץ שמגדל כסף

אבל מפני שאני מסופקת, כנראה שהם היו שורפים חסכונות ו/או יורדים לפת לחם.
תצטרכי להשתדל יותר כי התיאוריה הזו שלך לא רק שלא מחזיקה מים, היא מתקיימת רק בדמיון שלך.
 
למה שורפים חסכונות? לפי התאור שלה

הם צברו "נכסים פיננסיים ואחרים" בסכומים גדולים. את יודעת, הדברים האלה מניבים כסף... אם הם קנו נדל"ן ומשכירים אותו, למשל, זה מכניס כסף בלי לעבוד בכלל. כנ"ל השקעות אחרות למיניהן. לפי התאור שלה, ממש אין להם מה לדאוג, והיא ממש לא עובדת כדי "לשמור על רמת החיים". היא עובדת כדי לצבור עוד כסף ועוד נכסים, כי זה מה ש"עושה לה את זה". מבחינתה אין כזה דבר מספיק כסף, וזו הסיבה שהיא רוצה עוד כסף ונוטרת לבעלה על כך שהוא לא מכניס עוד כסף כשהוא יכול.
 
זה לא מה שאמרתי.

ראשית, אין הרבה משפחות שבהן שני הצדדים מרוויחים את אותו סכום כסף. אז לשיטתך אם היא מרוויחה, נגיד, 50,000 שקל בחודש במקצוע שהיא בחרה לעבוד בו, אז גם הוא חייב להרוויח את אותו סכם כי אחרת יש ניצול? ומה אם המקצוע שהוא אוהב זה 20,000 בחודש? לדעתי זה מצב שקורה במרבית המשפחות שצד אחד מרוויח יותר. בחיים בעלי לא היה אומר לי שאם בעיסוק שמדליק לי את האור בעיניים אני מרוויחה פחות ממנו, אני צריכה להחליף תחום ולעבוד בתחום שאני לא אוהבת ולא נהנית ממנו, העיקר שאביא את אותו השכר. וגם אני בחיים לא הייתי עושה את זה לו במצב הפוך. כאמור, הדגשתי את העובדה שכל עוד ביחד שני הצדדים מרוויחים מספיק בשביל לחיות טוב, ושניהם עושים מה שהם אוהבים, זה חשוב מאשר שבעלה יעשה מה שהוא לא אוהב כדי להרוויח עוד יותר כסף. ברור שאם המצב הכלכלי גרוע, צריך להקריב, אבל אם הוא ממשיך להיות מספיק טוב בסך הכול, אז לדעתי יותר חשוב שבעלה יעשה משהו שהוא אוהב וירוויח פחות מאשר יעשה משהו שלא עושה לו טוב וירוויח כמוה או יותר.
כאמור, אבא שלי דחה במשך כל שנות עבודתו קידום לעמדות ניהול שפירושו עליית שכר יותר משמעותית ממה שהוא אי פעם קיבל או יקבל כעובד מקצועי, ואימא שלי עודדה אותו בכך. הם היו עולים חדשים בזמנו ואימא שלי לא מצאה פה עבודה באותם תנאים שהיו לה קודם והסתפקה בעבודה בתחום שלה, אך במעמד הרבה יותר נמוך ושמכניסה הרבה פחות, מאשר אילו הייתה בדרגה ובתפקיד שאליהם הגיעה בארץ מוצאה. היא כנראה הייתה יכולה להמשיך לחפש ולמצוא משהו עם הזמן, אך היה לה טוב במקום שבו הייתה והיא החליטה שזה לא בסדר העדיפויות שלה לסכן את זה בשביל אולי למצוא משהו שבו היא תרוויח יותר. למרות זאת שניהם עדיין הרוויחו (ואבא שלי עדיין ממשיך להרוויח למרות גילו המופלג) מספיק כסף בשביל לחיות ברווחה ולא היה עולה על דעתו של איש מהם להגיד לשני שהוא היה יכול להרוויח יותר, אף על פי שתאורטית לפחות אבא שלי בהחלט היה יכול להרוויח כנראה הרבה יותר.
אני עודדתי את בעלי לוותר על הצעות עבודה שבהן הציעו לו יותר כסף עבור עבודה פחות מאתגרת ומעניינת מבחינתו, ואני לא מצטערת על זה לרגע כי מה שאנחנו מרוויחים כעת מספיק לנו כדי לחיות ברמת חיים טובה. האם אפשר לחיות עוד יותר "טוב"? תמיד. האם זה הכי חשוב בחיים או גם סיפוק ממה שאתה עושה כל יום כשאתה קם בבוקר לא פחות חשוב וזה מה שבעצם הופך את החיים לטובים? לדעתי הוא לא פחות חשוב והחיים הם כמעט תמיד איזושהי פשרה בין כל הדברים החשובים לנו. מניסיון, אפשר ליהנות מהחיים גם אם אוכלים במסעדות קצת פחות יקרות וישנים מלון קצת יותר זול, אבל נהנים ממה שעושים ביום יום. ברור לי שאם הייתי עובדת רק כדי שאוכל תמיד לקנות או לבלות הכי יקר, הייתי נהנית מהחיים פחות.
אז שיהיה ברור: אני לא מעודדת אותו לעצלנות, אני לא מעודדת אותו לא לעבוד, אני לא מעודדת אותו לא לתרום כלכלית, אני רק אומרת שאם העבודה שתעשה לו את זה היא לא העבודה עם מקסימום השכר שהוא יכול היה להרוויח בחיים אילו היה נשאר במקצוע שהוא לא אוהב, כל עוד רמת החיים שלהם נשארת סבירה ומעלה, זו בהחלט אמורה להיות בחירה לגיטימית לדעתי.
 
לא שייך כי הוא שינה אוריינטציה תוך כדי הנישואין, הפר הסכם

וגם מה שכתבת לא נכון כשלעצמו. בזוגיות יש מקום לציפיות הדדיות.
 
ברור שיש מקום לציפיות הדדיות ואפילו אין מנוס מכאלה.

אבל מהות הציפיות שונה אצל כל אחד. אצלה שיעבוד בעבודה שתכניס כמה שיותר כסף בכל מחיר, אצלי שיעבוד בעבודה שתדליק לו ברק בעיניים גם אם ירוויח קצת פחות וגם אם זו לא בדיוק אותה העבודה שבה עבד או תכנן לעבוד מלכתחילה. בחיים קורים לפעמים דברים לא צפויים, הם כמעט אף פעם לא עובדים בדיוק לפי תוכנית סדורה שתוכננה מראש עד הפרט האחרון. לא אמרתי שלא זכותה להתעקש שימלא אחר כל ההבטחות עד לקוצו של י. זכותה להיפרד, זכותה להתגרש, זכותה לדרוש שיעמוד בדיוק בהסכם הלא חתום שהיה ביניהם בתחילת הקשר ולא להתגמש בשום דבר. אף אחד לא מערער על זכותה זו, ואולי זה הדבר הכי נכון ומתאים לעשות מבחינתה כי אחרת לא תהיה לעולם שלמה עם עצמה ועם נישואיה ממילא. אך היא בכל זאת באה לכאן כדי להתייעץ ולראות מה גולשים אחרים חושבים, אולי לבדוק דרכים שבהם כן ניתן להישאר יחד, אז כנראה שהיא עדיין לא סגורה על עצמה ובודקת אופציות. אז מנסים להעלות בפניה עוד אפשרויות או צורות התייחסות, כל אחד על פי ניסיונו והשקפת עולמו. מתאים? יופי. לא מתאים? גם יופי. אין כאן נכון או לא נכון, יש מה טוב ומתאים לה, וההחלטה בסופו של דבר היא לגמרי שלה ואף אחד לא טוען שמה שהיא עושה הוא פסול או לא לגיטימי. השאלה היא אם להיות צודק במקרה שלה היא גם להיות חכם, וגם על זה התשובה תלויה בהשקפת עולם אישית, והיא היחידה שבסופו של דבר תקבל את ההחלטות ותחיה עימן.
 
תראי

כנראה שהוא לא ישתנה. ניסית, זה לא עבד, תצטרכי לקבל זאת כעובדה נתונה. זה בעלך החדש, take it or leave it. אוקיי, יש סיכוי שהוא יתרל במשהו שילהיב אותו שוב. אבל אם היינו מדברים על שנה אחת, זה היה יותר סביר. הסיכוי שיצוץ משהו חדש שעדיין לא צץ ב7 השנים האחרונות, נמוך. כך שזה מחזיר את הכדור למגרש שלך. זה משאיר אותך עם שתי אופציות ושתיים בלבד. הראשונה לקבל אותו כפי שהוא היום ויש לי הרגשה אחרי שקראתי מה כתבת פה שזאת אופציה שאת לא תסתדרי איתה. לעולם. השנייה ליזום פרידה.
 
וסתם מחשבה או תהייה, אני רק שם את זה פה כחומר למחשבה

את ניסית כל כך לשנות אותו ולא הלך. האם יש סיכוי, אפילו קטן, שאת רואה בזה כשלון שלך? שאת מאוכזבת מעצמך שלא הצלחת?
 
עזבי אותך משטויות, אלה אנשים רעים שניזונים מלפגוע באחרים

אל תקחי ללב. מדובר באנשים עלובים וממורמרים שמקבלים סיפוק רק מלגרום לאחרים להרגיש רע. אם את לוקחת את דבריהם ללב, את בעצם נותנת להם את הסיפוק שרצו. גם אני שאלתי פה שאלה לפני זמן מה וגם אני קיבלתי אותן תשובות מרושעות. עכשיו בפרספקטיבה של הזמן וכשאני מכירה יותר טוב את הפורום, אני פשוט צוחקת מאיזה אפסים פתטיים הם.
 
אם ברור לו שהבטלה שלו מעמידה בסכנה את הזוגיות ובכ"ז ממשיך

אז אולי הוא מנסה להעביר מסר.

למרות שבדרך כלל אני סקפטי מאד לגבי טיפול זוגי, אני חושב שבמקרה שלכם חשוב מאד כן לגשת למישהו, כדי שבכלל שניכם תשימו את כל הקלפים על השולחן אחת ולתמיד. אני מסתכן פה בניחוש ואנא להתייחס לזה רק כניחוש, שאתם יותר מדי מעבירים מסרים ופחות מדי מדברים.

לפי השקפתי צריך להיות איזון בין הנאמנות לזוגיות לנאמנות לעצמך. איפה עובר הקו האדום בין שני אלה שחציותו מהוה עילה לפירוק הקשר את מחליטה ואף אחד לא יכול או רשאי להכתיב לך.

בהצלחה.
 
לא, לא לחכות שהילדים יילכו לצבא

את לא הולכת ונעשית יותר צעירה ואם רע לך בזוגיות, אז אל תחכי. הילדים מסתגלים הרבה יותר טוב ממה שנראה לך. אם תחכי, את עדיין תתגרשי בסופו של דבר, הגירושין עדיין יהיו קשים, הם אף פעם ובאף גיל לא קלים, אבל בנוסף תוסיפי לחבילה הזאת גם חרטות על כל השנים שבזבזת מחייך בזוגיות רעה.

אם האדם שהתחתנת איתו השתנה לכיוונים שלא מקובלים עליך, אז אני רואה שום חובה מוסרית להמשיך להיות איתו.

העיקר ליזום פתרון עכשיו ולא לחכות לראות מה יהיה בעתיד. חיכית מעל ומעבר כך שאין לך מה לצפות להפתעות. אם נראה לך שאחרי כל כך הרבה שנים בעלך יתאפס על עצמו ויחזור להיות האדם שהכרת ואהבת בעבר, צר לי אבל אז את חיה באשליה.
 
איך ממשחכים מכאן

מוצאים מגשר טוב ונפרדים איש איש לדרכו. הוא כנראה יגלה שהוא לא יכול להמשיך לנהל את חיי התענוגות שלו עם הכנסה נמוכה ואז, רוצה או לא רוצה, הוא יצטרך לחזור למעגל העבודה. חבל רק שזה יקרה אחרי הפרידה. קראתי כל מה שכתבת ואמנם אני לא מכיר אותו אבל מכיר אנשים כמוהו, ולהערכתי הסיכוי היחיד שייצא מהמצב יהיה כשהמציאות תטפח על פניו. לבד זה לא יקרה וגם את לא יכולה לגרום לו כפי שכבר גילית.
 
למעלה