אחרי שבוע בגולן אני צריך למצוא חברה אחרת. בעזרתכם.

ז ק ו

New member
יש הגיון במה שאתה אומר. אני למשל כיום מוציא שיחות סלולריות

רק באמצעות גולן. אבל יש לי גם יותר משני קוים ישנים בפרטנר עוד מהתקופה שלא היו דמי שימוש חודשיים, ולכן שיחה יוצא בקוים האלה עולה קרוב לשקל. לכן אני לא מוציא שיחות אלא רק מקבל, ומדי פעם אני מתקשר לאורנג' ומסביר להם שהקוים האלה יכולים להיות פעילים אם רק יתנו לי להוציא שיחות במחיר שפוי ובלבד שישארו בלי דמי מנוי אבל עד היום יצא לי לדבר רק עם אנשים לא יצירתיים שאינם מוכנים אפילו לשקול את האפשרות הזו ואפילו לא להתיעץ עם גורם יותר בכיר בחברה, אולי עינין של אגו.
 

מורוש98

New member
זה כמו שיציעו היום טלויזיה בלי שלט

במחיר קצת יותר נמוך- מי יקנה??
אני מקבלת את אופי השירות הרזה של גולן אבל כל הפן הטכנולוגי- זה פשוט לא! אין שום סיבה שבפתח 2016 לקוח יצטרך להתעסק עם המכשיר בשביל הדבר הכי ברור מאליו- קו נורמלי. בטח לא כשיש אלטרנטיבה מצוינת בהפרש לא כ"כ גדול
 

אבי לב50

New member


 

מורוש98

New member
יכול ליהיות שמשחק בהגדרות יעזור

תנסה שוב לתפוס נציג, אם יעזור- סבבה, אם לא תעבור וזהו.
 

אבי לב50

New member
בגולן זה עניין של הגדרות.

הם חושבים משום מה בטעות שכולם מספיק חכמים ב"חוכמת גולן" כדי להגדיר את כל ההגדרות מחדש בכל מכשיר חדש ובכל פעם שעושים שחזור לברירת המחדל ועוד כל מיני דברים שבאף חברה אחרת לא שמעתי שהם קיימים.
ותאמין לי שעברתי בחיי כבר כמה חברות, ותמיד ברגע שהכנסתי את הסים למכשיר הוא שאב את הנתונים מהסים ומגדיר אותם אוטומאטית, מלבד במקרה אחד עם טלפון סיני שלא הגדיר אוטומאטית את הנתונים והגדרתי אותם ידנית, פשוט העתקתי מההגדרות במכשיר אחר וחסכתי את השיחה עם נציגי השרות.
לאחר מכן כבר למדתי שיש אפליקציה להגדרת ה-APN שאפשר לעשות את זה בעזרתה.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.daniel.apnisrael
&nbsp
אם מתאים לך להישאר בגולן למרות היחס שלהם והניתוקים אז אולי זה יעזור לך, שלא יגידו שיש לי משהו נגד גולן. אני דווקא בעד שהוא ישאר בשוק, רק שיתנהג כפי שהבטיח בהתחלה ויתן שרות טוב, אדיב והוגן.
 

backbencher

New member
איך מונע זאת משרד התקשורת?

האם הוא ממש חוסם נדידה באופן הנדסי, או שמא הוא מנחה רשתות ישראליות לא לגבות תשלום ממנוי ישראלי שמכשירו נדד לרשת ירדנית מבלי משים?
 

backbencher

New member
OK, סעיף ברשיון, אולם כיצד זה מיושם?

נאמר שאני באילת, בקרבת עקבה.
כיצד יודעת הרשת הסלולארית הישראלית שלי, שהסיגנל שלה חלש מרשת ירדנית סמוכה, האם אני נודד מבלי משים, או מתייר בירדן (הנחה נוספת - הרשת הישראלית והרשת הירדנית מצויות בהסכם המאפשר נדידה הדדית)?
 

G Gabi

Member
זו בעיה הנתונה לפיתח מהנדסי הרשתות בחברות השונות

כפי שהחברות יודעות להציע הסדרי תשלום מסויימים המוצעים במדינות מוגדרות, אני מניח שהן יכולות להגדיר חסימה של שירותים במדינות שכנות.
 

backbencher

New member
אולם זה בדיוק מה שמאפשרים לך תפריטי SIM Menu של גולן טלקום

לעשות.
אתה יכול בעצמך לברור, על ידי קביעת ערכים לפרמטרים בתפריט המוצג לך במכשירך, בין נדידה פנים ארצית לבין נדידה בינלאומית.
מובן שקיימת תשתית הנדסית מאחורי זה, אולם זה מתאפשר משילוב של שלושה הגורמים הנזכרים כאן...
 

G Gabi

Member
לא מעניין אותי מה מאפשרים או לא מאפשרים.

האם רשת גולן טלקום פועלת בהתאם לרישיון?
שירות נדידה בינלאומית באמצעות רשת של מפעיל רט"ן במדינה שכנה
67.1ו בעל הרשיון יפעל כך שבאזור בו קימת קליטה המאפשרת קיום שיחה תקינה, הן מהרשת והן מרשת של מפעיל רט"ן במדינה שכנה, יקבל המנוי שירות רט"ן באמצעות הרשת. בעל הרשיון יבצע את הפעולה בעצמו ללא צורך בפעולה כלשהי מצד המנוי.
67.2ו בעל הרשיון יחסום את אפשרותו של מנוי לקבל שירות נדידה בינלאומית באמצעות רשת של מפעיל רט"ן במדינה שכנה ("השירות"), אלא אם המנוי ביקש במפורש לקבל את השירות, ולאחר שהוסבר לו כי במסגרת קבלת השירות עשוי ציוד הקצה שברשותו לנדוד באזור הגבול עם מדינה שכנה, באופן לא רצוני, לרשת רט"ן במדינה שכנה, ונמסר לו מידע בדבר תעריפי השירות; ביקש מנוי לקבל את השירות כאמור -
(א) יסביר לו בעל הרשיון, כיצד הוא יכול לבחור באופן ידני, באמצעות ציוד הקצה שברשותו, את רשת הרט"ן ממנה יקבל שירות;
(ב) יאפשר בעל הרשיון למנוי לבחור האם לחסום את הגישה לקבלת שירות תקשורת נתונים באמצעות רשת רט"ן של מדינה שכנה.
67.3ו בסעיף זה, "מדינה שכנה" - ירדן ומצרים;
"שיחה תקינה" - שיחה המתקיימת על פי הגדרות הקליטה המינימאלית שנקבעו בתקנים בין-לאומים לפיהם פועלת הרשת.
&nbsp
ראשית - שתפעל על-פי הרישיון, במידה ואינה פועלת בהתאם אליו.
אחרי שתנאי בסיסי זה מתקיים, אם החברה רוצה להציע כלים נוספים שאינה מחויבת להם, אברך על כך.
 

BobboVilla

New member
אני כמעט בטוח שהיא פועלת על פי הרישיון ומגבילה נדידה

לירדן ומצרים.
&nbsp
זה רק "כמעט" ולא "לחלוטין" כי אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה נסעתי באיזור "בעייתי" מבחינת הנדידה, האם הגלישה בנדידה הייתה מופעלת אצלי (הייתה תקופה שכשנסעתי לאילת ביטלתי את זה באופן יזום באיזור מצפה רמון ועד שהגענו לאילת), והאם זה היה אחרי השינוי ברישיון.
 

G Gabi

Member
באזור האישי אין הפרדה בין "נדידה" ו"נדידה במדינה שכנה"

זה מעלה את התהייה, האם במידה וסעיף הנדידה הכללי מסומן כ"פתוח" אזי סימון זה יגרור אפשרות פוטנציאלית לנדידה גם במדינה שכנה.
בנוסף, כאשר פותחים את הנדידה, אין שום חיווי / אזהרה / Whatever בדבר האפשרות לנדוד במדינה שכנה, העלויות, הגדרות ידניות וכו'.

"אלא אם המנוי ביקש במפורש לקבל את השירות" - הפרשנות שלי לסעיף זה, הלקוח ביקש לנדוד במדינה שכנה, לא ביקש לנדוד באופן כללי בכל מקום בקצוות תבל. אלא, יש צורך בבקשה מפורשת הכוללת מילים כגון "מדינה שכנה" / "ירדן" / "מצרים".

באשר לתיקון רישיון -
כמדומני הסעיף הזה הוא לא תוספת לרישין, אלא היה כלול ברישיון הראשוני שהחברה קיבלה. ישנו תיקון באשר למועד תחילת תוקף של הסעיף.
תיקון מס' 2 מתאריך: 19.07.12
מהות התיקון: סעיף זה יכנס לתוקף לא יאוחר מיום 21 באוקטובר 2012
 

BobboVilla

New member
אתה מעלה שאלות טובות

אין לי תשובות עליהן, אבל הן טובות
.
&nbsp
אני חושב שחשוב לדעת מה קורה אצל שאר המפעילות. אם אצלן יש הפרדה כזו ורק אצל גולן אין, והפעלת הנדידה "בכל העולם" מאפשרת גם נדידה במדינות שכנות אז היא לא עומדת בתנאי הרישיון. מצד שני, אם אצל כל המפעילות אין הפרדה, אז יכול להיות שמשרד התקשורת צריך להבהיר את כוונתו וליצור את ההפרדה שדיברת עליה של מדינות שכנות לעומת כל העולם.
 
למעלה