אז? נערכים לקיץ?

שמישהו יחנך את הילדים האחרים -

זה כולל את ההורים של הילדים האחרים. הכוונה לתלונות על ילדים אחרים, למשל בכיתה של הילד, שמתנהגים בצורה מזעזעת - ואכן, לא מדובר בילדות שלי, שלא מתנהגות כך, כי אני מחנכת אותן - והייתי שמחה לו הוריהם של חלק מחבריהן לכיתה היו מחנכים אותם גם להתנהג בצורה יפה לאחרים.
דיברתי על מערכת החינוך כי את דיברת על הורים שמעוניינים שמישהו אחר יחנך את הילדים שלהם, אז חשבתי שאת מדברת על מערכת החינוך (כי לרוב הילדים יש אינטראקציה איתה). הכעס שלי כלפי המערכת לא קשור לח-י-נ-ו-ך של הילדים אלא לל-י-מ-ו-ד של הילדים. למשל, לתומי חשבתי שבית הספר אמור ללמד את הילדים קרוא ולכתוב. איזו תמימות מצדי. ולא הייתה לי שום בעייה עם המערכת אפריורי - כל התלונות, למרבה הצער, פשוט נובעות מהניסיון.

אגב, לאורך השרשור דווקא את זאת ששמת דגש על כך שאת שונה מההורים האחרים (שהילדים שלהם מעצבנים אותם, משגעים אותם, שרוצים שמישהו אחר יחנך אותם). הפעם היחידה שדיברתי בכלל על הבדלים פה הייתה בהבדלים בין הילדים, שחלקם זקוקים נואשות לחינוך טוב - ושבמלוא הכנות, אני לא יודעת למה הם מתנהגים גרוע, מי מנסה לחנך אותם ואיך, ולמה לפחות נכון לשנות היסודי המאמצים שלו נכשלים כל כך. אני לא יכולה להגיד בוודאות שהכל מוטל על כתפי ההורים ושאני הייתי עושה עבודה טובה יותר עם הילדים הספציפיים - במיוחד כשמדובר על התנהגות בין כותלי בית הספר, שם גם אם המורים לא אמורים לחנך, הם בהחלט אמורים לדאוג שההתנהגות של הילדים כשהם בשטח בית הספר תהיה סבירה - וגם את זה הם ממש לא עושים. אז הייתי שמחה.אם ההורים היו מצליחים לחנך את הילדים להתנהג יפה לאחרים, אבל בהינתן שלא - מערכת החינוך מתרשלת בתפקידה לוודא שילדים שנמצאים בבית הספר לא יסבלו מההתנהגות של ילדים אחרים. המורה של הבת שלי רצתה שאני אקח אותה לטיפול כי זה לא נראה לה בסדר שהילדה שלי נפגעת מהתנהגות מזעזעת של הבנים כלפיה, כש"זה לא אישי וכך הם מתנהגים לכל הבנות". את מבינה? מי שלא בסדר הוא מי שלוקח ללב התנהגות מזעזעת כלפיו, ולא זה שמתנהג בצורה מזעזעת. המצב היום פשוט הזוי.
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
אנחנו כבר מאורגנים


אצלי השנה לא רוצות קייטנות, ובאוגוסט הן יטפלו גם באח הקטן שלהם.
ההורים שלי גם הסתדרו. אמא שלי טיפלה בהם כשהיו קטנים (היא עבדה מהבית ובבית). כשגדלו טיפלו גם בי


לגבי הפתרון האמריקאי... לא יודעת. אצלנו בבית דיברנו על סאמר סקול בחו"ל. אולי עוד כמה שנים כשיהיה לי אומץ להיפרד מהגדולה (אין סיכוי....אבל לא שמעתם את זה ממני.)
בגדול, אני בדעה שהורים צריכים לחשוב עשר פעמים לפני שמביאים ילד לעולם ולקחת את מלוא האחריות אבל במדינה החמודה שלנו במנטליות שלנו, מאד אוהבים לזרוק אחריות, בכל מצב.
 
מצרף מאמר מהעין השביעית שמציג:

1. בישראל לומדים הכי הרבה יחסית למדינות ה - OECD
"בתי ספר יסודיים בישראל פועלים 219 ימים בשנה, שהם 34 ימים יותר מהממוצע של מדינות ה-OECD, העומד על 185 יום. ראוי לחזור על הנתון הזה – במחצית מהמדינות לומדים עוד פחות מ-185 הימים הללו. כלומר, כבר כיום מורים בישראל מלמדים יותר מעמיתיהם במדינות אחרות (ואגב, מרוויחים פחות), ותלמידים לומדים הרבה יותר מילדים אחרים ברחבי המדינות המפותחות בעולם."

2. חוסר קורלציה בין חופשות במקומות עבודה לחופשות במערכת החינוך
אחד הנתונים שעולים במאמר הזה:
"
התשובה מתחילה להתבהר כאשר משווים בין מספר ימי החופשה לעובד בארץ ובחו"ל. בארץ מספר ימי החופשה השנתיים לעובדים נע בין 12 יום לעובד חדש ו-18 יום לעובד בעל ותק של 10 שנים. רוב מדינות ה-OECD מתחילות ב-20 ימי חופשה בשנה, וברבות מהן, מספר ימי החופשה השנתיים גבוה משמעותית.
שוק העבודה בישראל הופך תובעני יותר ויותר. תחושת החנק, הלחץ, הציפיה לזמינות במשך כל היום, שעות העבודה הרבות, הינם היבטים שהופכים את חיי העובדים לקשים יותר ויותר. הדבר לא משפיע רק על הפניות של ההורים להיות עם ילדיהם בחופשות, אלא על ההורות באופן כללי. מספר שעות העבודה השבועיות והשנתיות בישראל גבוה מהממוצע במדינות ה-OECD, מה שגורם לנו לחזור הביתה מותשים וחסרי כוחות, והיכולת להיות עם הילדים כמו שהיינו צריכים ורוצים, חומקת לחלוטין.
אם כן, שוק העבודה בישראל, על תנאיו השונים, הוא המקשה על ההורים להתמודד עם לוח החופשות השנתי. אם תלמידי בתי הספר בישראל לומדים יותר ימים מחבריהם בחו"ל, הנתון המשמעותי להתמודדות של ההורים, הוא מיעוט ימי החופשה לעובד בישראל. המאבק הציבורי הנדרש הוא על שינוי תנאי התעסוקה בישראל. המצב שלנו רע כל כך, שנראה טבעי לחלוטין עבורנו לדרוש שהילדים שלנו יבלו עוד ימים בבית הספר (אגב, מה הילדים שלכם חושבים על הרעיון הזה?), במקום להיאבק על כך שנוכל להיות איתם יותר ימים. כדאי לעצור, לקרוא שוב, ולהפנים את המשפט האחרון - האבסורד זועק לשמים."


המאמר השלם -

חגי לביא
עובדים עליכם
כיצד הקמפיין להפחתת ימי החופשה לתלמידים מסתדר עם העובדה שבישראל שנת הלימודים היא מהארוכות בעולם המפותח?
19.06.2017
 

סיגלית 2014

New member
מנהל
מעניין מאד

ולפי דעתי, נכון מאד.
הפכנו לחמורי עבודה והילדים שלהם משלמים את המחיר ובענק.
מזכיר לי שכדי לקחת חופש מהעבודה אני צריכה לחכות ליום שבו אני מבחינה שלמנהלת יש מצב רוח סבבה. כי אם לא....


זה כואב כאשר משווים למצב שהיה להורים שלנו. ההורים שלנו עבדו פחות שעות, בילו איתנו יותר. אנחנו (לפי מה שאני זוכרת) למדנו פחות שעות וקיבלנו יותר.
 
למעלה