מה שתיארת הוא ההיפך ממה שהומלץ על ידי הועדהבהקשר הזה צריך לזכור
כי רכבות משא כנראה לא יגיעו למהירויות של 160 קמ"ש ויותר (תקנו אותי אם אני טועה), ובנוסף לכך זמן הנסיעה של רכבת משא הוא פחות קריטי משל רכבת נוסעים ולכן רכבות נוסעים דורשות סלילה יקרה יותר ( = מסילות צפופות יותר \ מרותכות \ מיושרות), בנוסף לכך אני מניח שקווי נוסעים ידרשו יותר מסילות (או יותר מפגשים) בהנחה וירצו להעביר בהן מספר רב של רכבות משא. אני מניח שהעלות של פתיחת קו נוסעים תהיה גבוהה בהרבה משל קו משא.
שבדקה את עניין הכדאיות הכלכלית של הפרוייקט. איני זוכר הכל בפרטי פרטים, אבל באופן כלל הומלץ על הקמת קו נוסעים מהיר (200 קמ"ש, לא בדיוק "מהיר" במושגים של שאר העולם) וגם על הובלת משאות מהירה יחסית (160 קמ"ש זה לא הרבה לקו ארוך ללא תחנות!). היו המלצות נוספות, כמו הובלת מכולות/מכוניות על גבי קרונות "דו-קומתיים" כמו בארה"ב ובמדינות נוספות. חשוב להדגיש שלא ייבנה בארץ עוד קו שיוגבל ל-120 קמ"ש, כי קו כזה ידרוש יצירת פיתולים מכוונים ושימוש באדני עץ