אומלופ הט ניוסבלד

שלום לכולם, אני חוזר אל הכפור של הפורום עם חזרת המרוצים הקלאסיים החד-יומיים אל הכפור של אירופה.
מחר, שבת (שידור ביורוספורט מ-14:30 עד 17:00) יתקיים המרוץ החד יומי הבלגי הוותיק בפעם ה-77.
הטמפרטורה היא בסביבות 7-8 מעלות (ללא גשם), אך בגלל רוח ערה של 20-40 קמ"ש, זה יהיה ירגיש לרוכבים כמו 2 מעלות.
לפני שנה ניצח במרוץ דילן ון בארלה מקבוצת יומבו. הוא רוכב גם השנה. המועמדים האחרים לניצחון הם חברי קבוצתו: ואוט ון ארט וכריסטוף לאפורט. אלפסין-דקונינק ישליכו יהבם על יספר פיליפסן וסודאל קוויק-סטפ על המנהל הספורטיבי הוותיק וילפרד פטרס שידע לכוון את רוכביו לעליונות טקטית.
ישראל פרמייר טק משתתפת במרוץ, אם כי ללא רוכבים בולטים מאוד. מוביל את הקבוצה הבלגי דילן טונס, אבל אם המרוץ יסתיים בספרינט רב משתתפים, תנסה הקבוצה ללכת על אית'ן ורנון - הצעיר הבריטי הכישרוני שכבר ניצח השנה בקטע הראשון בטור האלפים הימיים בצרפת (אם יצליח להגיע לספרינט).
לגבי זיהוי הקבוצה הישראלית, קשה לזהות עם מבול התלבושות שהצבעים המרכזיים הם כחול ולבן. לטעמי, הדרך הנכונה לזיהוי היא באמצעות הקסדות. כשהמצלמה לפני הדבוקה - קסדה כחולה בוהקת. כשהמצלמה אחרי הדבוקה - פס אנכי כחול על רקע לבן.
שידור מרוץ הנשים יחל מייד עם סיום מרוץ הגברים, עד 18:30. רותם גפינוביץ, הרוכבת הישראלית הוותיקה, תזנק בשורות הקבוצה הקונטיננטלית הגרמנית Hess.
בהצלחה לקבוצה הישראלית במרוץ הגברים ולרותם במרוץ הנשים.
 
היה מרוץ מעולה. לא צפוי, עם הרבה התפתחויות בזמן המרוץ. בסוף לוויסמה - ליס א בייק, היה יותר מזל משכל. העומק של הקבוצה הוא כזה גדול כך שגם פועל כמו יאן טראטניק הצליח לנצח במרוץ אחרי שהכוכבים נכשלו. הייתה בריחה של 6 רוכבים עם פער משמעותי כש-3 מהם הם מוויסמה, כולל את המובילים שלהם ון ארט ולאפורט ובנוסף, פועל עוצמתי בדמותו של יורגנסון האמריקאי. בשלב מסוים היה נדמה שהמרוץ גמור ושהמנצח יבוא מהשישייה הזאת. לכאורה היה נראה שגם השלושה האחרים בבריחה משתתפים בעבודה, אבל כנראה שהיה שם בלופים בעבודה וכל אחד רצה לשמור קצת כוח לסיום, וככה הדבוקה שהפסיקה לשחק משחקי "מי ירדוף אחרי הבריחה" התחילה לעבוד והשיגה אותם כ-15 ק"מ לסיום במעלה האימתני של המור. מניצחון בטוח לוויסמה זה הפך למצב שהמרוץ פתוח לכולם. רק הבריחה של טראטניק בקילומטרים האחרונים, אם העזרה המוגזמת של נילס פוליט, שעשה 75% מהעבודה של הצמד, הביאה את הניצחון לטראטניק ולוויסמה.
לדעתי, היום לאפורט היה חזק יותר מוון ארט, אבל היה ברור שהקבוצה רוכבת עבור ון ארט. הבעיה הייתה שוון ארט לא היה יכול להקריב את עצמו ולמשוך חזק את השישייה כי היה שם ארנו דה-לי שהוא ספרינטר מצוין שהיה מנצח ככה.
ישראל פרמייר טק עשו בסך הכל מרוץ טוב. הכניסו 2 רוכבים לבריחה הראשונית והיה להם את דילן טונס שהגיע יחד עם ה-30 רוכבים שהגיעו אחרי הצמד שסיים ראשון. דרק גי נפצע ושבר את עצם הבריח.
במרוץ הנשים ניצחה במפתיע מריאנה ווס בת ה-36. במפתיע, כי עברה ניתוח באוגוסט ומאז לא התחרתה. בהימורים לפני המרוץ, כל חמשת המומחים של יורוספורט הימרו על לוטה קופקי. היא רכבה מצוין, אבל פחות חכם מווס שבסוף נתנה ספרינט כמו שהיא יודעת ועשתה קאמבק יפה.
רותם גפינוביץ עשתה את שלה במרוץ. היא נכנסה לבריחה של 6 רוכבות שהחזיקה עד 27 ק"מ לסיום. היא סיימה במקום ה-55 בפיגור של 2:34 דקות מהמנצחת.
 
היום, יום שלישי, מרוץ לה סאמין, בוואלוניה הבלגית, בדרגה 1.1, גבעי קל עם סיבוב בסיום שעושים מספר פעמים. מזג אוויר קר מאוד אך ללא גשם ועם רוח בינונית בלבד.
רוב הקבוצות הבכירות לא שולחות את הכוכבים, אלא רוכבים דרג שני.
מבחינת הישראלים: ישראל פרמייר טק מזנקת עם הרכב לא חזק במיוחד, כשהרוכב המוליך הוא אוגו אופסטטר הצרפתי. רותם טנא מייצג את הרוכבים הישראלים. מעניין יהיה לראות אותו מחזיק עם הדבוקה. במרוצי המסלול הוא השיג תוצאות יפות מאוד והחזיק עם הטובים ביותר, כך גם באליפות אירופה U23. אמנם הסיום הוא בעליה וקשה לראות אותו מתמודד עם המומחים, אבל אם יגיע לסיבוב האחרון עם הדבוקה העיקרית זה יהיה הישג ראוי.
שידור ביורוספורט משעה 16:00 אולי מ-5?
כבר עכשיו מתנהל מרוץ הנשים, רותם גפינוביץ רוכבת בשורות קבוצת הס. שידור ביורוספורט מ-14:30 (אולי שלוש וחצי)
לפני מספר ימים במרוץ באלמריה, ספרד, השתתפו עומר שפירא, אדר שריקי ונופר מעוז. עשו תוצאות סבירות, אם כי יש להודות שמול שדה רוכבות לא מהבכירות בדבוקה.
בכל מקרה, הצלחה לנציגי ישראל היום בבלגיה הקרה.
 
נערך לאחרונה ב:

elsanto

Member

והיום הפלאש ואלון , ב 21 לחודש ליאז בסטון ליאז ואז ...
העונה מתחילה להתחמם .
 
למעלה