עכשיו אומרים 21 בנובמבר? נו טוב...אוטובוס בהזמנה אישית
ב-21 בנובמבר יחל משרד התחבורה להפעיל שירות תחבורה ציבורית חדש בגליל: נוסעים ביישובים מרוחקים יוכלו להזמין אוטובוס, שיעצור בתחנה הקרובה לביתם. שר התחבורה: "עבור מרבית היישובים, זאת הפעם הראשונה שבה תכנס תחבורה ציבורית לתוך היישוב".
אחרי החגיםעכשיו אומרים 21 בנובמבר? נו טוב...
העיקר שבהתחלה אמרו 1 בספטמבר, אחר כך אמרו "אחרי החגים" ואחר כך אמרו "ספטמבר-אוקטובר"...
ואז זה יתגלגל לשנה האזרחית הבאהאחרי החגים
אחרי העיד אל אדחה שחל ב18 לנובמבר. התכוונו לחגים של מי שיפעיל את הקו
שתי הערות לגבי הכתבה -אוטובוס בהזמנה אישית
ב-21 בנובמבר יחל משרד התחבורה להפעיל שירות תחבורה ציבורית חדש בגליל: נוסעים ביישובים מרוחקים יוכלו להזמין אוטובוס, שיעצור בתחנה הקרובה לביתם. שר התחבורה: "עבור מרבית היישובים, זאת הפעם הראשונה שבה תכנס תחבורה ציבורית לתוך היישוב".
לא נמאס מהמנטרה הזו?שתי הערות לגבי הכתבה -
ראשית, השיטה הזו פועלת בישובים שמצפון לאילת, שמקבלים שרות קו 20 של המועצה האזורית איילות ואפשר להרשם לנסיעות. שנית, בכל הודעה של דובר המשרד מזכירים, כי מאז הפעלת הרפורמה יורדים המחירים ומשווים את המחירים החדשים לאלה של אגד. דובר משרד התחבורה מתעלם מהעובדה, שמשרד התחבורה מסרב להוריד מחירים באגד, רק כדי להוכיח, ש"הרפורמה" מוצלחת, והוא מתעלם מכל מיני "זוטות" שמוכרות לנו.
ממנע => ממנה כמובן...לא נמאס מהמנטרה הזו?
העמדה של אגד היא עיוות של המצב. נכון, עוד מאז שנות ה-80, אגד מוכנה להוריד מחירים, אבל לא על חשבונה. מדובר בהורדה על חשבון הסובסידיה - בין אם זו הצולבת (כלומר קווים אחרים של אגד יתייקרו), הישירה (גידול הסובסידיה) או העקיפה (כגון שימוש בכספי קרן ההצטיידות וכדומה). אומנם יש לי בטן מלאה על נערי האוצר, אבל לא בנקודה הזו. לא בכדי האוצר מונע מאגד יד חופשית בשוק. אפילו אם אגד הייתה מוכנה להוריד את המחירים למחירי הפסד (כלומר, על חשבונה), היה צריך למנוע את זה. במצב שבו ארגון או חברה מחזיק בנתח שוק כה גדול, יש למנוע ממנע לנצל את איתנותה הפיננסית על מנת להפיל את מתחריה. אגב, דבר שנחשב בלתי חוקי בארה"ב ואירופה. http://en.wikipedia.org/wiki/Predatory_pricing הנה דוגמא לכך מעולם התחבורה הציבורית: http://en.wikipedia.org/wiki/Darlington_Bus_War
לו משרד התחבורה היה רוצה הוא היה מוריד מחיריםלא נמאס מהמנטרה הזו?
העמדה של אגד היא עיוות של המצב. נכון, עוד מאז שנות ה-80, אגד מוכנה להוריד מחירים, אבל לא על חשבונה. מדובר בהורדה על חשבון הסובסידיה - בין אם זו הצולבת (כלומר קווים אחרים של אגד יתייקרו), הישירה (גידול הסובסידיה) או העקיפה (כגון שימוש בכספי קרן ההצטיידות וכדומה). אומנם יש לי בטן מלאה על נערי האוצר, אבל לא בנקודה הזו. לא בכדי האוצר מונע מאגד יד חופשית בשוק. אפילו אם אגד הייתה מוכנה להוריד את המחירים למחירי הפסד (כלומר, על חשבונה), היה צריך למנוע את זה. במצב שבו ארגון או חברה מחזיק בנתח שוק כה גדול, יש למנוע ממנע לנצל את איתנותה הפיננסית על מנת להפיל את מתחריה. אגב, דבר שנחשב בלתי חוקי בארה"ב ואירופה. http://en.wikipedia.org/wiki/Predatory_pricing הנה דוגמא לכך מעולם התחבורה הציבורית: http://en.wikipedia.org/wiki/Darlington_Bus_War
האם מישהו יכול להסביר מדועלו משרד התחבורה היה רוצה הוא היה מוריד מחירים
על אפו ועל חמתו של אגד. בעבר היתה לשרי התחבורה אג'נדה מסויימת והיא הובילה למצב הזה. למשרד החבורה המצב הזה נוח, ועובדה שיש מקומות שבהם המחיר לא ירד ולו באגורה אחתף וכל זאת על פי קביעתו של המשרד. כאשר משרד התחבורה רוצה הוא קובע מחירים במכרז, לדוגמה מכרז נתניה=ת"א.
ולמה המחירים של קווים בת"א/רמת גן/גבעתייםהאם מישהו יכול להסביר מדוע
המחירים בשרון לא ירדו ב 30% (כפי שהובטח) כשמטרופולין ניכנסה?
מי יסביר את זה ?ולמה המחירים של קווים בת"א/רמת גן/גבעתיים
זהים למחירים של דן ?
אוי כמה שאתה טועהמי יסביר את זה ?
הרי כל החרטופורמה הזאת היא חרטא וזריקת חול בעיני הציבור שלא מבין את העניינים. זאת לא רפורמה ולא הפרטה. פשוט העבירו קווים רבים למפעילים אחרים ואין כאן כל תחרות שהיא. פשוט בבל"ת !
על זה נאמר "סתם ולא פירש"...אוי כמה שאתה טועה
אמיר, שמא תואיל להרחיב את דבריך ? הרי אין כאןאוי כמה שאתה טועה
בעניין תחרות, מחירים וסובסידיותאמיר, שמא תואיל להרחיב את דבריך ? הרי אין כאן
שום תחרות ולא משהו שדומה לתחרות. אם המכרזים מלכתחילה מוגבלים ולא מרשים לאגד ולדן להצטרף אליהם, כל פעם באמתלה שונה, בגלל אג'נדה מפוקפקת, זו לא תחרות. אם משרד התחבורה מפרסם מכרז וקובע מחיר, זו לא תחרות ? הרי ראינו כבר מזמן כיצד הזכיינים אינם עומדים בתנאי המכרזים, בעצימת עין של משרד התחבורה או שהם מערימים עליו - האם לכך אתה קורא רפורמה או תחרות או כל שם תואר אחר ? אם במכרז השרון הבטיחו הורדת מחירים לעומת דן ולמעשה לא ירדה ולו אגורה אחת - האם לכך אתה קורא הורדת מחירים ? האם המחירים בקווי "קווים" בת"א/רמת גן/גבעתיים/בני ברק שונים מהמחיר של דן ? האם המפעילים החדשים אינם זוכים בסובסידיה ? מה שעושה משרד התחבורה זה לקחת קבוצת קווים - או "אשכול" בלשונו - ולהעביר אותם למפעיל אחר, כך שהמונופול נשאר, רק תחת מפעיל אחר. הואל נא להסביר לגולשים היכן התחרות, היכן הצלחת הרפורמה ? היכן הרוגלציה האמיתית ?
המחירים בגבולות בקעת אונו ובפ"ת אכן נמוכיםבעניין תחרות, מחירים וסובסידיות
בעניין מחירי נסיעה - עד כמה, שזכור לי במכרז לקווי השרון לא היו תנאי מחיר נמוכים. דווקא מה, שכן היה זה כרטוס משותף עם הרכבת. אבל אולי אני טועה. בעניין מחירי נסיעה ב"קווים" מול "דן" - דווקא ממחלף גהה לכיוון בקעת אונו המחירים נמוכים יותר. כאשר מבצעים נסיעות רבות, זה נהיה די משמעותי. זה כמובן לא עולה בקנה אחד עם דעתי, שמחירי הנסיעה צריכים להיות אחידים בין כל חברות האוטובוסים. כנ"ל בעניין השתתפות "אגד" ו"דן" במכרזים, שלמי שלא הבין אני מצדד בזה. אני חושב, שגם בראש העין ירדו מחירי הנסיעה. בעניין סובסידיה - גם אם המפעילים החדשים זוכים לסובסידיה, ייתכן שהיא עדיין נמוכה משיעור הסובסידיה ב"אגד" וב"דן". בין היתר לחברות החדשות יש לשלם מענקים, שאת זה אין לחברות הוותיקות.
זה נכון, שבתוך רמת גן גבעתיים ות"א לא השתנההמחירים בגבולות בקעת אונו ובפ"ת אכן נמוכים
בעשרות אגורות, אך כאשר רוצים לנסוע בקטעים מקבילים לדן לכיוון ת"א/ר"ג/ב"ב המחיר זהה לדן. יתכן שבמכרז השרון לא דובר על הפחתת המחירים, אך כאשר משרד התחבורה פרסם את ההודעה בדבר זכייתה של מטרופולין הובטח חגיגית, כי המחירים יופחתו, נדמה לי שבשיעור של 30 אחוז. האם המחירים ירדו ולו באגורה אחת ?
אני אסביר לך מדוע המחירים לא ירדו בשרון:המחירים בגבולות בקעת אונו ובפ"ת אכן נמוכים
בעשרות אגורות, אך כאשר רוצים לנסוע בקטעים מקבילים לדן לכיוון ת"א/ר"ג/ב"ב המחיר זהה לדן. יתכן שבמכרז השרון לא דובר על הפחתת המחירים, אך כאשר משרד התחבורה פרסם את ההודעה בדבר זכייתה של מטרופולין הובטח חגיגית, כי המחירים יופחתו, נדמה לי שבשיעור של 30 אחוז. האם המחירים ירדו ולו באגורה אחת ?
אני חושב שמכסים את זה קווי ערד-ב"שאני אסביר לך מדוע המחירים לא ירדו בשרון:
המיניבוסים של מטרופולין בערד נוסעים ריקים כל היום ושורפים סתם סולר, ככול הנראה מר אילן קרני זיהה הזדמנות לצמצם את ההפסדים ע"י "סובסידיה צולבת" מאזור השרון לטובת ערד, מאחר והוא זכה במכרז השרון על בסיס של נמוך ב 30% הרי שכרגע יש לו עודף הכנסות של 30% לעומת התכנון כך שיש מקור הכנסה זמין הממן את ההפסדים בערד. והנה עוד מפלאי הרפורמה! הרי כל הרפורמה עסקה בהורדת מחירים והקטנת נטל הסובסידיה על המדינה וצמצום הסובסידיה הצולבת והנה פתאום משרד התחבורה מפתח מחדש את השיטה אבל הפעם לא באגד ודן אלא בחברה אחרת שאמורה להיות "נקיה" מהרעות החולות הנ"ל......
זה לא משנה לאיזה ניכנס לאיזה כיסאני חושב שמכסים את זה קווי ערד-ב"ש
אני חושב, שאת קו המיניבוס בערד מכסים קווי ערד-באר שבע המלאים. אולי המחירים לא ירדו, כדי להביא למשכורת גבוהה יותר בהשוואה, למשכורת בחברות אחרות. כך או כך כבר למעלה משמונה חודשים "מטרופולין" פועלים באזור השרון וטרם החליפו את יתר קווי "אגד". אוטובוסים מוכנים כבר יש. נהגים לעומת זאת החברה התקשתה (או שמא עדיין מתקשה) לגייס. ובנוגע לערד - עד כמה, שהבנתי אמור להיות מכרז שם מכרז. הפעלת "מטרופולין" במקום "אגד" היא זמנית. עם זאת 'זמני' גם יכול להיות קבוע.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.