הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.

מצב
הנושא נעול.
הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.

הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.
יש לו מנת משכל מאוד גבוהה, הוא לא מצליח בלימודים בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לו, אין לו היפראקטיביות, הוא מאוד נוח.
זה הגיוני שככה ההפרעות קשב וריכוז שלן משפיעות?
יש לו מנת משכל של 142, לאח שלו הקטן יש בהרבה פחות ממנו, אין לו הפרעות קשב וריכוז, הוא לא צריך ללמוד הרבה למבחנים, ומצליח!
ניסינו ריטלין, זה עזר קצת, הוא טען שהוא עדיין מרגיש חסר ריכוז במידה כזאת או אחרת.
אני והוא מיואשים, הוא לומד המון למבחנים!
אין לו לקויות למידה.
עשינו המון אבחונים, תמיד יוצא את אותה התוצאה.
עזרה???
קשה לו מאוד, בגלל זה הוא קיבל לעשות קורס קיץ ועוד שני מבחנים שהוא צריך ללמוד אליהם במהלך החופשה כדי שיוכלו להעלות אותו לכיתה י"א.
במקצועות שכביכול "מעניינים" אותו הוא מצליח טוב, אפילו בלי ללמוד למבחנים.
 
בגדול, כן, נשמע הגיוני.

הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.
יש לו מנת משכל מאוד גבוהה, הוא לא מצליח בלימודים בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לו, אין לו היפראקטיביות, הוא מאוד נוח.
זה הגיוני שככה ההפרעות קשב וריכוז שלן משפיעות?
יש לו מנת משכל של 142, לאח שלו הקטן יש בהרבה פחות ממנו, אין לו הפרעות קשב וריכוז, הוא לא צריך ללמוד הרבה למבחנים, ומצליח!
ניסינו ריטלין, זה עזר קצת, הוא טען שהוא עדיין מרגיש חסר ריכוז במידה כזאת או אחרת.
אני והוא מיואשים, הוא לומד המון למבחנים!
אין לו לקויות למידה.
עשינו המון אבחונים, תמיד יוצא את אותה התוצאה.
עזרה???
קשה לו מאוד, בגלל זה הוא קיבל לעשות קורס קיץ ועוד שני מבחנים שהוא צריך ללמוד אליהם במהלך החופשה כדי שיוכלו להעלות אותו לכיתה י"א.
במקצועות שכביכול "מעניינים" אותו הוא מצליח טוב, אפילו בלי ללמוד למבחנים.
בגדול, כן, נשמע הגיוני.
לגבי זה שהוא לומד המון למבחנים. מה זה אומר שהוא לומד המון? המון זמן? עם הפרעת קשב וריכוז אפשר שהזמן יעבור אבל הלימוד עצמו יהיה מועט.
לדעתי קודם כל את צריכה להבין למה הוא לומד הרבה ולא מצליח במבחן.
כלומר, האם הוא לומד הרבה ושולט בחומר אבל הביצוע שלו במבחן לא משקף את היכולת שלו? נניח, אם יתנו לו את המבחן הבייתה הוא יענה נכון, אבל אולי ייקח לו זמן רב לפתור את הבחינה? או שאם יתנו לו את המבחן הבייתה הוא לא יצליח כי הוא לא יודע לענות על השאלות? כלומר, בעצם על אף שעות הלימוד הרבות הוא לא שולט בחומר ולא מסוגל לענות כמו שצריך על הבחינה?
כי שני המקרים (בעייה במבחן או בעייה בלימוד לקראת המבחן) שונים, ודרכי ההתמודדות האפשריות שונות. את לאו דווקא צריכה להיות זאת שבודקת מה הבעייה או נותנת פתרונות - אבל כנראה יעזור אם מישהו יעשה את זה (בין אם ההורים או אנשי מקצוע).
 

yarela

New member
דומה למצבה של בתי

הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.
יש לו מנת משכל מאוד גבוהה, הוא לא מצליח בלימודים בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לו, אין לו היפראקטיביות, הוא מאוד נוח.
זה הגיוני שככה ההפרעות קשב וריכוז שלן משפיעות?
יש לו מנת משכל של 142, לאח שלו הקטן יש בהרבה פחות ממנו, אין לו הפרעות קשב וריכוז, הוא לא צריך ללמוד הרבה למבחנים, ומצליח!
ניסינו ריטלין, זה עזר קצת, הוא טען שהוא עדיין מרגיש חסר ריכוז במידה כזאת או אחרת.
אני והוא מיואשים, הוא לומד המון למבחנים!
אין לו לקויות למידה.
עשינו המון אבחונים, תמיד יוצא את אותה התוצאה.
עזרה???
קשה לו מאוד, בגלל זה הוא קיבל לעשות קורס קיץ ועוד שני מבחנים שהוא צריך ללמוד אליהם במהלך החופשה כדי שיוכלו להעלות אותו לכיתה י"א.
במקצועות שכביכול "מעניינים" אותו הוא מצליח טוב, אפילו בלי ללמוד למבחנים.
דומה למצבה של בתי
הבעיות החלו בחטיבה ולכן השנה עשינו אבחון. רטלין משפיע לטובה, אבל לא מספיק. במקביל התחלנו בטיפול פסיכולוגי ולטענתה של הפסיכולוגית חוסר הצלחה בלימודים נובע מבעיות רגשיות בעיקר. ניסינו לבודד את הגורמים לחוסר ההצלחה ונראה שהיא פיתחה חרדת מבחנים. למשל בתי לא חשבה שיש ציונין במי"צב ושהם יהיו חלק מהתעודה, לא למדה אבל הצליחה יותר מהרגיל. המטרה שלנו בשלב זה לעבוד על בטחון עצמי באופן כללי, בתקווה שזה גם יעזור בלימודים. אני כן ממליצה לנסות טיפול פסיכולוגי.
 
לי נראה שעדיף שילמד מה שהוא יכול

הבן שלי מחונן עם מנת משכל גבוהה מאוד ולא מצליח בלימודים.
יש לו מנת משכל מאוד גבוהה, הוא לא מצליח בלימודים בגלל ההפרעות קשב וריכוז שיש לו, אין לו היפראקטיביות, הוא מאוד נוח.
זה הגיוני שככה ההפרעות קשב וריכוז שלן משפיעות?
יש לו מנת משכל של 142, לאח שלו הקטן יש בהרבה פחות ממנו, אין לו הפרעות קשב וריכוז, הוא לא צריך ללמוד הרבה למבחנים, ומצליח!
ניסינו ריטלין, זה עזר קצת, הוא טען שהוא עדיין מרגיש חסר ריכוז במידה כזאת או אחרת.
אני והוא מיואשים, הוא לומד המון למבחנים!
אין לו לקויות למידה.
עשינו המון אבחונים, תמיד יוצא את אותה התוצאה.
עזרה???
קשה לו מאוד, בגלל זה הוא קיבל לעשות קורס קיץ ועוד שני מבחנים שהוא צריך ללמוד אליהם במהלך החופשה כדי שיוכלו להעלות אותו לכיתה י"א.
במקצועות שכביכול "מעניינים" אותו הוא מצליח טוב, אפילו בלי ללמוד למבחנים.
לי נראה שעדיף שילמד מה שהוא יכול
כתבת "מקצועות שכביכול מעניינים אותו", וכתבת במרכאות. למה? זה לא באמת מקצועות שמעניינים אותו?

זה די הגיוני שבן אדם מצליח להתגבר על קשיים, כשהמקצוע מעניין אותו.

הוא עולה לי"א, אז ה כבר קצת מאוחר לשנות מגמה עכשו.
חבל. אולי אם היה בוחר מגמה שמורכבת בעיקר ממקצועות שהוא באמת רוצה, הוא היה מצליח יותר

מחונן, גם עם 142 אי קיו, לא תמיד טוב בכל המקצועות. יכול להיות שיש מקצועות שבאמת לא מדברים אליו, ו/או לא באים לו בקלות, אולי הוא אפילו לא ממש מחבב אותם. ואני גם חושבת שככל שמתקשים במקצוע, אז כבר נוצר קצת נבואה שמגשימה את עצמה. שחלק מהזמן שהוא לכאורה לומד למבחן, רוב האנרגיה יוצאת על להרגיש מסכן ולפחד מהמבחן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה