נא האירו את עיני לגבי מתמטיקה של בר אילן

דיברגנט חדש

Well-known member
החסרון של למידה בגיל צעיר היא נגישות לשאר הסטודנטים שמעבירים

חומר מאחד לשני ואילו לילד יהיה יותר קשה לקבל חומר מהם, אלא הוא רק יהיה ספק חומר להם.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כל כיתות העילוי, זה לימודים מסביב לשעון, אז אם כבר הזמן

מתבזבז על למידה, למה לא לעשות משהו מועיל יותר שזה תואר אקדמי שפותח לך את כל האופציות לתארים אחרים בתחום המדעים והנדסה עם השלמות זניחות?
 
העניין שכנראה לא יעשו תואר רק במתמטיקה

האמירה שלי היא:

את כנראה תרצי תואר במדעי המחשב או פיסיקה או כימיה. לא מתמטיקה. (או לא רק מתמטיקה).
את כנראה לא תרצי לעשות את התואר הזה בבר אילן.
אז הנקודות האלה שתקבלי בבר אילן לא יעזרו לך.
ואולי אפילו קצת יפריעו, כי יבלבלו, כי זה יפתה לחשוב ש״כדאי לעשות את התואר בבר אילן... כבר יש לי נקודות ואחסוך לי 4 שעות יקרות...״

אמרתי לבת שלי שגם אם היא עושה את זה - שתבין שהנקודות מבר אילן זה צ׳ופר. העשרה. הידע יישאר בראש, אבל את הנקודות האלה כנראה תזרוק לפח, ותלך ללמוד במוסד אחר.

זה לא ״לכבול״ בכוח. כמובן. אבל זה פיתוי שמעצבן אותי.

(אני מודה שהיה פחות מעצבן אם זה היה הטכניון. עם בר אילן, זה ממש נראה לי כמו צעד שיווקי של אוניברסיטה שלא מצליחה לשפר את השם שלה בדרכים אחרות)
 
למה נראה לך שהנקודות האלה

לא יעזרו לה במוסד אחר? לרוב אפשר להעביר נקודות זכות (לפחות חלקית - ולפעמים את הכל), ממוסד למוסד - כלומר, היא לא תצטרך לחזור על הקורסים האלה שוב (לפחות לא על חלקם) כשהיא תעשה את התואר שהיא תבחר לעשות. ומצד שני יהיה לה בסיס טוב שהיא רכשה בגיל הצעיר (כשכאמור, יתכן שיש ללימוד של החומר בגיל צעיר יתרון).
ואם היא סגרה תואר מלא עם הנקודות האלה - היא תוכל לקבל עדיין פטור מהקורסים המקבילים שצריך ללמוד בתארים האחרים (כלומר, אם היא תלמד פיסיקה - היא לא תצטרך לחזור על אלגברה, אינפי, וכו' שהם גם קורסי בסיס למי שלומד פיסיקה).

ואם זה צעד שיווקי - זה נראה לי צעד שיווקי שמועיל לבני הנוער, ואני לא רואה בו בעייתיות. אין פה שום כבילה, כאמור.
 
התואר הוא טכני? ועוד להבדיל מהנדסה?

זה נראה לי אחד המשפטים השגויים ביותר שקראתי בתפוז, ואין לי אלא להסיק מכך שאין לך תואר ראשון במתמטיקה. טכני?!?!??! אולי למדת הנדסה או מקצוע אחר שבו מלמדים קורסים מותאמים (אינפי למהנדסים או משהו) ולא מוכיחים דברים או משהו. בחיי שאין כל קשר בין מה שכתבת לבין המציאות. נכון שללמוד מתמטיקה בכל אוניברסיטה בארץ זה טוב (עם הסייג שאני לא יודעת מה קורה באוניברסיטת חיפה) - אבל זה כי כולן ברמה גבוהה ויוצאים עם תואר טוב מכל האוניברסיטאות בארץ, לא כי הרמה לא משנה והתואר "טכני".
 

דיברגנט חדש

Well-known member
עשיתי דווקא את כל מקצועות שנה א' של מתמטיקה ומדעי המחשב

מי שתוכי טוב, יעבור את המבחנים בקלות, במיוחד את ההוכחות של לוגיקה ותורת הקבוצות ומתמטיקה דיסקרטית.

לא סתם אין פרס נובל במתמטיקה, אלא יש במדעים אמיתיים כגון פיזיקה, כימיה.
מתמטיקה הוא בסה"כ כלי עזר למקצועות אלו, לרבות מקצועות ההנדסה.
 
מתמטיקה היא לא מדע,

אבל אין שום דבר "טכני" בלימודי מתמטיקה או במקצוע המתמטיקה (אני לא מדברת על מה שנקרא מתמטיקה שימושית, שזה תחום אחר שאני לא ממש מכירה ולכן לא יכולה להתייחס אליו). חלק ממה שמתמטיקאים מגלים בהחלט יכול להיות שימושי במקצועות המדע, אבל זה לא הופך אותה ל"כלי" וזו לא המטרה שלה אלא שימוש של חלק מהממצאים שלה.
מהתאור שלך אני מסיקה שלמדת מדעי המחשב או הנדסה או משהו בסגנון - ועוד דבר שאני מסיקה מדבריך הוא שאין לך שום עניין בידע, חשיבה, הבנה, וכו', ולכן גם את מה שכן למדת במתמטיקה לא הבנת עד הסוף, כי ראית במטרת הלימוד רק השגת ציון טוב בקורס - הקורס הוא כלי בדרך שלך להשגת התואר, כמו שאתה חושב שמתמטיקה היא רק כלי. פספסת את כל הפואנטה של מה זה מתמטיקה ומה אפשר לקבל ממנה, וכנראה איפשהו בדרך גם פספסת את מטרת הלמידה באופן כללי. פרס נובל אני מבטיחה שלך שלא מקבל מישהו שהמטרה שלו היא להשיג ציון טוב בקורס.

אגב, הקורסים שאתה מתאר הם לא מה שאני מכירה כקורסי החובה של שנה א' במתמטיקה (אולי של מדעי המחשב, ואולי גם למדת בקורסים שמיועדים למדעי המחשב ולא למתמטיקאים) - אלא אינפי (או חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי - השם תלוי במוסד) א' ו-ב', אלגברה א'+ב', ואולי גם מבוא להסתברות או משהו בסגנון.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היכן שלמדתי, מדעי המחשב וגם פיזיקאים למדו יחד עם המתמטיקאים

ההפרדה הייתה רר החל משנה ב', בד"כ מי שלא עבר את סף הממוצע הנדרש להתקבל למדעי המחשב, המשיך למתמטיקה.
&nbsp
בואי אפתיע אותך, שגם עשיתי אינפי 3, למרות שלא הייתי חייב, כי זה קורס שלרוב מיועד רק למתמטיקאים ואם אני לא טועה, גם אצלם הוא לא חובה.
כמובן שכם למדתי אלגברה 1 ו-2.
המתמטיקאים גם למדו אלגברה 3 ו-4 בשנה ב' שלהם.
הסתברות למדתי בשנה ב' כחלק ממקצועות החובה.
 
שמע, אם למדת אינפי א'+ב'+ג', ואלגברה א'+ב', והצטיינת בהם

פלוס יתר הקורסים שציינת, ועדיין הצלחת לפספס לגמרי את משמעות המתמטיקה, זה בהחלט מרשים. העניין שכתבת בהודעה אחרת לגבי לקחת חומר מאחרים הוא עוד אינדיקציה לאיך ולמה הצלחת ללמוד את הדברים בצורה כל כך לא מעמיקה ולא רצינית, אבל זה עדיין מרשים.
אצלנו מי שלא הצליח במתמטיקה ופיסיקה הלך למדעי המחשב, כי זה מקצוע קל בהרבה והרבה פחות "עמוק", אבל הם בהחלט לא היו המצטיינים - להפך, הם היו הגרועים שלא היו מסוגלים להצטיין במתמטיקה לו רצו, אולי רק עם הוראה פרטית מסיבית (פרט לאחד שבחר במדעי המחשב כי זה באמת מה שמעניין אותו). לא שזה מנע מהם להפוך למיליונרים...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בהחלט לקחתי חומר מאחרים

מה לעשות שבנות מסכמות את השיעורים בכתב יד יפה וגם לקחתי מבחנים שהחבר'ה במעונות תמיד היו משיגים לפני כולם.
אם זה לדעתך, מראה על חוסר עומק, אז דיוננו נגמר.
&nbsp
אין לי כוונה להתנצח ואני לא בא להראות לך את גדולתי וכמה אני חכם, אלא להסביר לך את השימושים של מתמטיקה ותו לא ואם את לא מאמינה לי אצטט לך מויקי "המתמטיקה משמשת ככלי חיוני בתחומים רבים, ובכלל זה במדעי הטבע, בהנדסה, ברפואה ואף במדעי החברה כגון כלכלה ופסיכולוגיה. בעיות שמקורן בענפי מדע אחרים ממשיכות להוות זרז ומניע לתגליות מתמטיות חדשות, ולעתים מתפתחים תחומים מתמטיים חדשים לחלוטין בעקבות זאת. במקביל מתפתחת המתמטיקה כענף ידע נרחב ועצמאי, ללא התייחסות ליישומו בענפי מדע אחרים, אם כי לעתים קרובות מתגלים בהמשך יישומים מעשיים לתגליות שהחלו כמתמטיקה עיונית בלבד."
 
אממ... הציטוט מויקי הרבה יותר קרוב למה שאני אמרתי...

שמתמטיקה גם משמשת ככלי אבל זו לא ה-מטרה שלה והמהות שלה.
כמו כן, משעשע לקבל הסגבר על מתמטיקה, כשאני המתמטיקאית מבין שנינו.
מה שמראה על חוסר העומק הוא האי הבנה שלך לגבי מהות המתמטיקה - העובדה שלקחת סיכומים היא רק אחד הגורמים שיכלו לתרום לכך שעל אף שלקחת קורסים במתמטיקה, עדיין אין לך מושג קלוש לגביה.
ודבר אחרון, הכתב היפה של הבנות מסביר למה, בהינתן שמישהו לוקח חומר מאחרים, הוא ייקח דווקא מהבנות. זה לא מסביר למה מלכתחילה לא השתמשת בסיכומים של עצמך - רוב האנשים מסוגלים בלי קושי מיוחד לקרוא את הכתב של עצמם, ולא לוקחים סיכומים מאחרים כי הכתב שלהם לא ברור לעצמם...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
למה את חושבת שטרחתי להגיע לכל ההרצאות?

זה בזבוז זמן מוחלט

מה שאני מסיק מתגובותייך שאת רגילה ששמים לך את האוכל בפה ולא יודעת לקבל חומר ממקורות אחרים, לרבות ספרים ומאמרים.
&nbsp
מי קבע שאת המתמטיקאית מבין שנינו, כאשר הראיתי לך שעשיתי כמעט את כל הקורסים של תואר ראשון במתמטיקה, לרבות קורסים שהם לא חובה.
למשל, כתבת שאין לך מושג במתמטיקה שימושית ואני עשיתי קורס בזה.
עשיתי משוואות דיפרנציאליות חלקיות שאני בספק שעשית.
 
יש הבדל בין לעשות לבין להבין

אני לא נכנס לוויכח שלכם ואני לא מכיר אותך אז אין לי שמץ, רק אומר שבאופן כללי זה שלקחת יותר קורסים לא אומר כלום, יש כאלו שקיבלו מאה בכל הבגרות ואחרי שבוע שכחו אז מזה אומר ? כנל לימודים אקדימים ( אולי פחות כי זה יותר חשוב כי באקדמיה אולי פחות שמים דגש על להיות תוכי אבל איני בטוח בכך כלל ), לכן במקרה הזה אני מסכים עם חייבתלהגיב
 
אצלנו זה היה חובה.

ואולי אם היית מגיע להרצאות כן היה לך מושג קלוש במתמטיקה, אנא עארף?
קשה לי להאמין כי האטימות שלך מאוד בולטת.

אני המתמטיקאית בינינו פשוט כי עבדתי המתמטיקאית, יש לי שני תארים במתמטיקה, ואני, להבדיל ממך, גם מבינה משהו במתמטיקה.
לקחת קורס במתמטיקה שימושית לא הופך אותך למתמטיקאי - וכמו שראינו אתה ממילא לא מפיק כלום מהקורסים שאתה לוקח, אז מה זה כבר משנה מה רשום שלקחת?
למדתי משוואות דיפרנציאליות חלקיות (אולי במת"פ?) - אבל לא למדתי תואר במתמטיקה שימושית ולא עסקתי בתחום, ולכן אני לא מתיימרת לדעת מה הולך שם. גם קורס בסטטיסטיקה עשיתי ואני לא מתיימרת להיות סטטיסטיקאית או לדעת מה קורה בתחום.
 


"אבל לא למדתי תואר במתמטיקה שימושית ולא עסקתי בתחום, ולכן אני לא מתיימרת לדעת מה הולך שם. גם קורס בסטטיסטיקה עשיתי ואני לא מתיימרת להיות סטטיסטיקאית או לדעת מה קורה בתחום. "
&nbsp
כל מילה בסלע ,
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מרוב שהוא מכובד אף אחד לא מכיר אותם

מי שמע על קושי או שוורץ?
לעומת זאת, על ניוטון כולם שמעו.
&nbsp
כולם שמעו גם על פורייה, כי בעזרתו נעשו הרבה פיתוחים לשימושים מעשיים בתחום עיבוד אותות, תקשורת ועוד ...
 
למעלה