מתמטיקה היא לא מדע,
אבל אין שום דבר "טכני" בלימודי מתמטיקה או במקצוע המתמטיקה (אני לא מדברת על מה שנקרא מתמטיקה שימושית, שזה תחום אחר שאני לא ממש מכירה ולכן לא יכולה להתייחס אליו). חלק ממה שמתמטיקאים מגלים בהחלט יכול להיות שימושי במקצועות המדע, אבל זה לא הופך אותה ל"כלי" וזו לא המטרה שלה אלא שימוש של חלק מהממצאים שלה.
מהתאור שלך אני מסיקה שלמדת מדעי המחשב או הנדסה או משהו בסגנון - ועוד דבר שאני מסיקה מדבריך הוא שאין לך שום עניין בידע, חשיבה, הבנה, וכו', ולכן גם את מה שכן למדת במתמטיקה לא הבנת עד הסוף, כי ראית במטרת הלימוד רק השגת ציון טוב בקורס - הקורס הוא כלי בדרך שלך להשגת התואר, כמו שאתה חושב שמתמטיקה היא רק כלי. פספסת את כל הפואנטה של מה זה מתמטיקה ומה אפשר לקבל ממנה, וכנראה איפשהו בדרך גם פספסת את מטרת הלמידה באופן כללי. פרס נובל אני מבטיחה שלך שלא מקבל מישהו שהמטרה שלו היא להשיג ציון טוב בקורס.
אגב, הקורסים שאתה מתאר הם לא מה שאני מכירה כקורסי החובה של שנה א' במתמטיקה (אולי של מדעי המחשב, ואולי גם למדת בקורסים שמיועדים למדעי המחשב ולא למתמטיקאים) - אלא אינפי (או חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי - השם תלוי במוסד) א' ו-ב', אלגברה א'+ב', ואולי גם מבוא להסתברות או משהו בסגנון.