FATCA CRS לתושב גרמניה שאינו תושב ישראל.

Luis12

New member
FATCA CRS לתושב גרמניה שאינו תושב ישראל.

היי אני תושב גרמניה ללא תושבות בישראל ובעל אזרחות כפולה של שתי המדינות. יש לי סכום של כ15 אלף שקל בבנק ישראלי. את הסכום הפעוט הזה הרווחתי כתושב ישראל כשעוד גרתי במדינה לפני הרבה שנים. לא הייתי בעשור האחרון בארה"ב ואין לי את אזרחות המדינה הזאת שהבנתי שיצרה את כל הסכמי הFATCA במקור. השאלה אם יש להם זכות לחייב אותי למלא את המסמך שכותרותו "הצהרה בדבר תושבות מס לצורך FATCA ו- CRS הצהרת יחיד" כיוון שיש לי הרגשה שהמסמך הזה ממש לא נוגע לי.
אשמח לכל פיסת מידע גם אם אינכם יודעים בדיוק.
 

Luis12

New member
הבנק. לטענתם עקב אי תושבותי בארץ אני מחוייב לכך.

 

yonak84

New member
זה קרה בעקבות פעולה שעשית או סתם בקשה משום מקום?

ביקשת לפתוח חשבון או משהו אחר?
אני לא בקיא בטפסים הללו אבל באופן כללי אני יודע שארה"ב מחייבת את המוסדות הפיננסיים בישראל (כגון בנקים, בתי השקעות וכד') להחתים את הלקוחות שלהם על הצהרה בנושא ה- FATCA. אם זה המקרה אז אני חושב שזאת בקשה סטנדרטית של הבנק וצריך למעשה להצהיר שאין לך אזרחות אמריקאית ואתה לא חייב להגיש דוחות מס בארה"ב.
 

Luis12

New member
אני חושב שהטופס הוא אחיד לCRS ו ל FATCA

הם ביקשו ממני למלא אותו בשנה האחרונה אני חושב לאחר שהבינו שאיני תושב ישראל. למרות שהם ידעו שאני לא גר פה כבר שנים אבל גם כל הסכמי הCRS נעשו רק בשנים האחרונות ואולי לפני כן גם הם לא התעסקו בכך, בטח לא בחשבונות קטנים.
אני גם ממש לא בקיא בנושא אבל ממה שקראתי באינטרנט שלא כמו הFACTA ה CRS לא כולל גבול תחתון שמתחתיו אין תושב חוץ בר דיווח ולכן כל אדם שהינו תושב חוץ במדינה שעימה יש הסכמים תחת הCRS מחוייב למלא טופס שכזה אם הוא מחזיק בחשבון בישראל. קצת מעצבן שמציקים לי עם שטויות כאלה על סכומים קטנים שהרווחתי בבירור בישראל, אבל זה מה יש. תודה על העזרה על כל פנים.
 
למעלה