עדכון+ שאלה- הגר טסט?

nanag8

New member
עדכון+ שאלה- הגר טסט?

היי בנות,
בעצתכן פניתי לתל השומר להתיעצות לפני כניסה להריון נוסף. הפנו אותי לבדיקות רבות שאחת מהן היא הגר טסט אבל לא הסבירו לי מה זו הבדיקה הזו אלא רק ביקשו שאגיע לבצע אותה. האם מישהי עברה ויכולה להסביר לי פחות או יותר? אני לא מוצאת אצל ד"ר גוגל שום מידע עליה
 

שירהד1

Member
מנהל
לא יודעת לענות, ומפנה אותך בחזרה

למי שנתן לך את ההפנייה. זו זכותך לשאול את הרופאים/ות מהי הבדיקה, מה היא בודקת, היכן מתבצעת וכיצד. זכות המטופל על גופו ועל נפשו.
אני לא חושבת שמישהי אמורה להסתמך על ד"ר גוגל או על הפורום. בראש ובראשונה מומלץ להיות מטופלים אצל אנשי מקצוע מעולים בתחומם, שגם מסבירים את הדברים, ובנוסף- כמובן שניתן לבוא לפורום ולקבל תמיכה.
אני כותבת את הדברים כמובן גם כמטופלת לשעבר, שטופלה ונתמכה על-ידי אנשי מקצוע נפלאים, והפורום היווה עבורי תמיכה חשובה נוספת.
אין פטור לרופאים/ות מלענות על שאלות רלוונטיות וחשובות, רק בגלל שיש גוגל או פורומים...



שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז.
ליווי ותמיכה בנשים לאחר אובדן הריון.
09-7749028
 
מנסה

מהמעט שהצלחתי למצוא, בבדיקה אמורים לנסות להרחיב את צוואר הרחם ולבדוק את ההתנגדות של הצוואר לפתיחה.

אני לא יודעת אם הבדיקה טומנת בחובה סכנות כלשהן, אבל אני בטוחה שאם מישהו היה מפנה אותי לבדיקה שבה מרחיבים את צוואר הרחם באופן מכאני, הייתי מתעקשת שאותו המישהו יסביר לי למה הבדיקה רלוונטית במקרה שלי, מה הסיכון בבדיקה, מה ההשלכות שלה ומה אותו המישהו מתכוון לעשות לאחר קבלת התוצאות - למשל האם בקבלת תוצאה מסויימת יוצע תפר צווארי בהריון הבא ומה ההשלכות של תפר צווארי.

אני מסכימה לחלוטין עם שירה לגבי זכותך לשאול ולקבל תשובות בנוגע לסיבות לביצוע הבדיקה, אופן ביצועה ובסופו של דבר הבחירה שלך האם לבצע את הבדיקה או לא.
הרופאים יכולים להמליץ על בדיקות וטיפולים, את כמטופלת לא מחוייבת להסכים איתם וזכותך לסרב ואף להציע בדיקות או טיפולים אחרים.

השנים האחרונות לימדו (שלא לומר אילצו) אותי להיות מאוד מעורבת בבדיקות ובטיפולים שאני עוברת.
הרבה רופאים מעדיפים מטופלים פאסיביים, כאלה שעושים מה שאומרים להם בלי לשאול שאלות.
ככל שזה תלוי בי, אני בוחרת רופאים שמקבלים אותי עם כל הנסיון והידע שצברתי, רופאים שלא נרתעים כשאני יוזמת בדיקות או טיפולים מסויימים.
וכשזה לא תלוי בי ואני נתקלת ברופא שמביע התנגדות, אני עומדת על הזכויות שלי כמטופלת.
 

nanag8

New member
תודה

הערתן את עיני במובן הזה, אני מניחה שלעיתים אני נותנת אמון מלא ברופאים מבלי לברר באמת את הסיכונים הטמונים בכך. אעשה את הבירור בימים הקרובים, התור שקבעתי הוא בעוד חודש כך שיש לי זמן לחשוב על זה ברצינות ולשאול את כל השאלות המתאימות.
לגבי תפר צווארי- זוהי בדיוק ההתלבטות שלי ושל הרופאים ועקב ההפלות שעברתי אנחנו מנסים להבין מה קדם למה, הצירים או הפתיחה. כי הגעתי לבית החולים שכבר היתה פתיחה בפעם אחת ובפעם האחרת ירדו לי המים. כך שלא היתה לי אפשרות להבין באמת.

תודה בנות
 


חשוב לי להדגיש שמבחינתי המעורבות שלי לא מגיעה ממקום של חוסר אמון ברופאים (לפחות לא בכולם באופן גורף), אלא מצורך אישי שלי - ידע זה כוח, גם כשהידע הזה כולל דברים מאוד מפחידים או מלחיצים.

כמה דקות לפני הגרידה בשבוע שעבר, שוחחתי עם הרופא שלי וביקשתי כדורים מסויימים לעיבוי הרירית. לקחתי אותם כמה פעמים בעבר (לא מיד אחרי הפלה, אלא בכל מיני נסיבות אחרות).
הוא אמר שייתן לי מרשם לכדורים אחרים.
זה הרופא שלי, זה שאני סומכת עליו בעיניים עצומות, זה שמלווה אותי כבר 3.5 שנים, זה שכנראה מכיר את הרחם שלי יותר טוב מכל אחד אחר, ובכל זאת שאלתי אותו מה ההבדל בין הכדורים ולמה כדאי דווקא את אלה שהוא מציע.
התשובה שקיבלתי ממנו הניחה את דעתי ואני אכן לוקחת את הכדורים שהוא המליץ עליהם.

אם תוכלי ותרצי בכך, אשמח שתכתבי לנו כשיהיה לך יותר מידע על הבדיקה שהוצעה לך.
 
למעלה