פעם חמישית

mimi831

New member
פעם חמישית

הי בנות,
הריון 8 (לא מאמינה שכותבת את זה) 3 הריונות ולידות תקינות בע"ה, ואחריהם 5 הריונות והפלות , מתוכם 2 כימיות, כולם הפסיקו בשבועות מוקדמים. עברתי קרישיות והיסטורוסקופיה אבחנתית והכל יצא תקין. כך גם ההריון הזה , הפלה חמישית, הגעתי לשבוע 7 וארבעה ימים. ביום שני ראו דופק, ואתמול כבר לא ראו. קיבלתי טיפול בפרוגסטרון לחיזוק ההריון ואספירין לדילול דם (למרות שהבדיקות של הקרישיות יצאו תקינות).
מחר ככל הנראה אני אמורה לעבור גרידה, מאחר וביקשתי שיבדקו התוכן העוברי ולא רציתי לקחת ציטוטק בגלל האספירין.
יש לי כמה שאלות:
מישהי יכולה להמליץ על רופא מומחה בתחום ההפלות החוזרות, מישהי שכבר עברה טיפול כלשהו, אשמח לקבל המלצות או אי המלצות כאלה ואחרות. אני כבר לא מאמינה שנפלתי בסטטיסטיקה פשוט לא הגיוני, יש משהו שגורם להפלות האלה ואני רוצה לדעת מה.
גרידה ואספירין, האם מומלץ? אני פוחדת להמתין עם הגרידה כדי שלא יפול לבד אני רוצה שיבדקו את העובר ולנסות להבין מה קורה שם.
מנסה להיות חזקה, ולא ליפול לתוך זה, התחושות מאוד קשות.
בשורות טובות לכולן
 
משתתפת בצערך


אין לי עצות מעשיות לגבי הבירור הנדרש וגם לא לגבי גרידה אחרי אספירין.
 

ess2

New member
משתתפת בצערך

לצערי לא יכולה לשפוך אור על השאלות שלך אבל שולחת חיבוק חם
 

snoopy96

New member
משתתפת בצערך ומוסיפה על שירה

גם אצלי הפלות מוקדמות (11) וילדה אחת מלפני כל הטורנדו.
אכן, הרופאים של הפלות חוזרות לא שונים בהרבה על אחרים, טופלתי אצל כארפ, קופרמינץ, דוליצקי ובר חוה. כל אחד מנסה ככל יכולתי לתמרן בין הדברים הידועים למדע כרגע - קרישיות, אוטואימיוני, בעיה מבנית, הורמונים.
אצלי ניסו את כל האופציות האפשריות ולא הצליחו, אני מסכימה עם שירה שאת צריכה להחליט מה את מוכנה לעשות ולקחת ואיפה עובר הגבול, מנסיוני רופאים ינסו להמשיך עד שאת תגידי די.
אני גם העדפתי תמיד לעשות בדיקה גנטית לנפל כדי להבין יותר מה קרה, אני חושבת שזה היה מועיל כי אחרי שתי בדיקות גנטיות לנפלים אני הייתי יותר רגועה ללכת לפונדקאות (אנחנו כרגע בשבוע 27). אבל זה יכול לשפוך אור על מה לא בסדר.
עוד דבר שחשוב לי שתדעי, יש כל מיני סברות להפלות חוזרות בשבועות מוקדמים שעדיין בשלבי מחקר ולכן גם אין להם עדיין טיפול, כמו חוסר בתאי גזע ברירית וחלבון קשירה לרירית שלעיתים חסר ולכן העובר לא מצליח להשתרש כראוי. לצערי אין מודעות רבה לזה גם בקרב הרופאים.
מקווה שעזרתי במשהו, מחזיקה לך אצבעות
 

שירהד1

Member
מנהל
סנופי יקירתי- שאלות לי אלייך בבקשה-

לגבי החוסר האפשרי בתאי גזע ברירית והחוסר בחלבון קשירה לרירית-
האם מדובר על משהו שתמיד קיים אצל האישה, או שהוא ספציפי להריון ספציפי?
אני מקווה שהשאלה שלי ברורה, ואם לא- אסביר את עצמי שוב.

כתבת שאין מודעות רבה לזה בקרב הרופאים. האם יש בדיקה כזו היום שאפשר לבדוק באמצעותה את שני הפרמטרים הללו, או שאפילו עוד לא קיימות בדיקות שכאלו? כי אם יש בדיקות- אז באמת כדאי לשלוח נשים לבצע, ואם אין- אז אני מקווה שבעתיד יהיו ואני צריכה לעקוב אחר הנושא הזה ולקבל אינפורמציה על זה בעתיד.

שירה דוד
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים עם קשיים התפתחותיים ולקויות למידה
הדרכת מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות
מנהלת פורום אובדן הריון ופורום הריון אחרי אובדן, תפוז
09-7749028
 

snoopy96

New member
רק על עצמי לספר ידעתי

לגבי התאי גזע זאת הכתבה שראיתי אז http://healthy.walla.co.il/item/2941949
אני לא יודעת אם יש לזה בדיקות או אם זה קבוע או נרכש או זמני
&nbsp
לגבי החלבון החסר, גליתי עליו רק כשקראתי ספר פונדקאות אמריקאי שאחת האמהות המיועדות סבלה מזה. אותה הרופא שלח לבדיקה הזאת, בארץ אפילו לא הזכירו את זה בפני. זה החלבון שקשור לחיבור של העובר לרירית הרחם. דאז התכתבתי עם החוקר בייל שאמר לי שזה יכול להתאים למקרה שלי וכידוע ילדתי בעבר, אז אני מניחה שזה יכול להיות נרכש. הבדיקה היא לא פשוטה אבל יש פרוטוקול ברור ואפשר אפילו לעשות בארץ ולשלוח אליו. האמת שהוא היה מקסים והציע לי לשלוח לו את הסליידים של הגרידות והוא יעבור עליהם. אני מודה שלהתקשר לבתי חולים ולבקש את הסליידים עורר בי חלחלה אז החלטתי לוותר אבל בעיניי זה מידע חשוב. זה האתר שלו: http://klimanlabs.yale.edu/infertility/eft/index.aspx
&nbsp
קצת נוראי בעיני שיש את הפן הזה של הלא מוסברים שכל הרופאים מרגישים בסדר עם להמשיך לעשות עליהם ניסויים בבני אדם במקום לבדוק אפשרויות כאלה ופשוט להגיד בפנים, עוד לא מצאו איך לפתור את זה.
&nbsp
 

מקווה99

New member
לא להרים ידיים! הצלחתי ללדת אחרי 5 הפלות. הנה הסיפור שלי...

הי, שני ילדים מהריונות ספונטניים ואז כלום. נתקע. עברתי ל ivf ומשם חמש הפלות רצופות בשבועות מוקדמים, כולל כימיים. הגעתי לקופרמינץ שהמליץ על קלקסן, וכרפ שהמליץ להמשיך ולנסות. הרופא המליץ לעבור לתרומת ביצית בגלל הגיל. שום דבר לא עזר. עברתי שתי גרידות, אחת מהן בחירום אחרי דימום כבד מציטוטק. ואז הגעתי לפרופ' פיש שלא הבטיח שום דבר אבל ניסה שוב ושוב בעקשנות. כל סיבוב עם משהו אחר. בסיבוב האחרון הייתי כל כך מותשת ואמרתי לו שאני רוצה לעשות הזרעה רק בשביל לעשות וי ולהמשיך הלאה בחיים שלי. עשינו סיבוב בלי כלום. בלי קלקסן, בלי אספירין, כמעט בלי תמיכה.
ואז הצלחנו.
פרופ' פיש אמר לי גלויות שהרפואה לא יודעת להסביר את תופעת ההפלות החוזרות (למעט מספר מקרים ספציפיים). המסקנה שלי היא לא לוותר אם את מאמינה שתוכלי ללדת שוב, לא להרים ידיים, יש הרבה נשים שחוות הפלות חוזרות, זה מאד נפוץ הרבה יותר ממה שזה נדמה לך, ומי כמוני יודעת שזה קשה מנשוא, במיוחד עניין הגרידות. מחזיקה לך אצבעות, אם תרצי לשוחח פני אלי במסר.
 

mimi831

New member
תודה על התגובות והחיזוקים

אז ביום ראשון עברתי גרידה, ולקחו את התוכן העוברי לבדיקה גנטית, מקווה שישפוך קצת אור.
לגבי העתיד כמובן שאני אעבור עוד בדיקות ואעשה מה שניתן כדי לנסות לברר,
לגבי מה שכתבה סנופי, אני בהחלט אשאל את הרופא שאליו אגיע, לדעתי אני אלך לרופא אחר כדי לקבל חוות דעת אחרת.
תודה רבה ובשורות טובות
 

מקווה99

New member
תודה לך שירה, שסיפורך גם נתן לי תקווה בעצמי

פעמים רבות התנחמתי במה שכתבת, אם כי המקרה שלי היה גרוע יותר, מטיפולים ("לא מוסברים") ולא ספונטניים.
גם אצלי הגיל היה כחרב צווארי אבל פיש לא היה שיפוטי, והבין את רצוני.
ובכלל הפורום הזה נתן לי מקום מפלט, את עושה עבודת קודש, ולא פחות מזה.
תודה.
 
למעלה