ציטוטק...... האם לוקחים בבית או בבית חולים?

צומבה1

New member
ציטוטק...... האם לוקחים בבית או בבית חולים?

אני מטופלת של בר חווה ואצלו נותנים זרת בבית .. לוקחים בוקאלית ובאים לביקורת שבוע לאחר מכן. קראתי הרבה זוועות על ציטוטק ... האם הגיוני שזה בבית ? מתי צריך להגיע לבית חולים ? האם שבוע לאחר מכן לביקורת זה לא יותר מדי ????? מלחיץ ונשמע לי חסר אחריות משהו ....
 

צומבה1

New member
וראיתי שאסור לקחת כשלוקחים סטרואידים

ואני עדיין עם פרדניזון (כי הפסקה הדרגתית לוקחת זמן)... מישהי יודעת משהו על זה?
 
אני קיבלתי וגינלית בביה"ח

לא ידעתי שאפשר לקבל בבית. בתכל'ס הרופא החדיר את הכדורים והלכתי הביתה, זה לא שנשארתי להשגחה. אבל לי זה עבר די חלק, יכול להיות שמאשפזים את מי שמגיבה קשה מבחינת צמרמורות, התכווצויות, דימום כבד. לגבי הסטרואידים את צריכה לשאול רופא. מה שלומך? הצלחת להנות בחופש?
 
אני חושבת שזה תלוי רופא

נדמה לי ששירה וכבשה (בהפלה הראשונה שלה) קיבלו ללקיחה בבית. לא זוכרת אם ההנחיות שלהן היו וגינלית או פומית.

בהפלה הראשונה שלי הגעתי למיון נשים בבי"ח לביקורת אחרי דימום של כמה ימים, וכשהתברר שאין דופק, הרופא החדיר 4 כדורים וגינלית. הונחיתי לחזור אחרי 48 שעות ואכן קיבלתי מנה שניה.
בהפלה האחרונה גילינו את אובדן הדופק אצל הרופא שלי ומיד אמרתי שאני רוצה ציטוטק. הוא אמר שהוא יכול לתת לי מרשם וגם להחדיר לי את המנה הראשונה, אבל מכיוון שהוא מקבל רק באופן פרטי ורק פעם בשבוע, פירוש הדבר שהביקורת יומיים אח"כ היתה מובילה לטרטור שלי למיון נשים בקהילה או טופס 17 לצורך ביקורת בבי"ח.
בחרתי להתחיל את כל הפרוצדורה בביה"ח, אבל בסופו של דבר לא היתה ביקורת אחרי 48 שעות, כי הדימום היה מאוד כבד ולא היה הגיון במנה נוספת. לצערי על אף הדימום הכבד, בסופו של דבר נדרשתי גם לגרידה כדי להוציא את כל התוכן.
בשתי ההפלות ישבתי בביה"ח כחצי שעה אחרי ההחדרה, ואז נסעתי הביתה. התופעות התחילו כשכבר הייתי בבית.

לגבי סטרואידים אני לא יודעת לענות לך. מה בר חוה אומר על עניין הסטרואידים והשילוב שלהם עם ציטוטק?
 
מפרטת

בהפלה הראשונה שלי קבלתי את הכדורים ונתבקשתי על-ידי הרופא למוסס מתחת ללשון בבית. התגובה היתה מיידית ואלימה, וכללה שלשול וצירים חזקים, שנמשכו עד ליציאת שק ההריון כעבור מספר שעות. וזה כשלא ציפיתי, ללא הסבר מצד הרופא (שאפילו לא טרח לרשום את שם הכדור על נייר כדי שאוכל להבין מה קורה לי, ואני לא שאלתי מתוך ההלם על עצם הפסקת ההריון).
בהפלה השניה נשלחתי על-ידי הרופא (הבא, את הראשון כמובן עזבתי) לבית החולים וטופלתי בדומה למרעישה במתן וגינלי. ההשפעה החלה כעבור שעות אחדות (2-3 למיטב זכרוני). גם בהפלה הזאת חוויתי צירים חזקים בצורה קיצונית עבורי, גם בהשוואה ללידות שעברתי לפני וללידה שעברתי אחרי האבדנים.
בכל מקרה - בין אם וגינלי או אורלי, ממליצה לדאוג שמישהו אחר יטפל בבתך באותו יום, כי את עלולה לחוות אבדן שליטה פיזי. במקביל כדאי שמישהו שאת סומכת עליו יהיה לצדך כדי להשגיח עליך במידת הצורך. עלי הקלו מקלחות מים חמים. מציעה לדאוג מראש לפדים עבים דוגמת vania ולמזונות עתירי ברזל. כמובן לדאוג מראש לימי חופש ולסידור לילדה עד כמה שאפשר.
לא יודעת לענות לגבי הסטרואידים, אבל מאחלת לך מכל הלב צומבה, שההליך הפיזי יעבור עליך בצורה פשוטה וללא המשכים, כך שתוכלי להתפנות לאבל ולשיקום הנפש.
 

צומבה1

New member
תודה לכולכן על התשובות המפורטות !!

אין עליכן !!!!!!! מקווה שיעבור באופן סביר ובעיקר שאפול על הסטטיסטיקה בה הכל יוצא ..... הצלחתי להרגע בסופשבוע ולחשוב קצת יותר בבהירות .... מתרכזת כעת במה שיש .... מה שיהיה .. נראה בהמשך
 
למעלה