אשמח לשמוע את דעתכן..

גלית 126

New member
אשמח לשמוע את דעתכן..

היי לכולם עברתי לפני 4 חודשים הפסקת הריון בחודש חמישי.. יש משהו מוזר שאשמח לשמוע את דעתכן בנושא, כי אולי אני מגזימה קצת.. מישהי שמכירה אותי יודעת על המקרה שקרה לי. היחסים ביננו לא קרובים, אבל נגיד ונפגשות מדברות כאילו היינו החברות הכי טובות. הבחורה הזאת קרובה לצד של גיסי (בעלה של אחותי). כמו שאמרתי היא מכירה ויודעת מה קרה לי, היא בהריון בחודשים ראשונים ותמיד שאחותי נפגשת איתה ועם בעלה במפגשים משפחתיים נראה כאילו הם לא מפסיקים לדבר על ההריון שלהם ובעלה מספר כמה חשןב לו מין העובר ושזה יהיה בן ומעבר לזה לא מעניין אותו כלום. יש להם שתי בנות בבית. לא מזמן הוא סיפר לאחותי שבסקירה הדבר הראשון שהוא רצה לשמוע זה את מין העובר וכשהוא שמע שזה בן הוא ביקש מהרופאה להגדיל ושאל אותה כמה פעמים אם היא בטוחה
. אני מבינה את ההתלהבות והשמחה שלהם, אבל בגלל שהם יודעים מה שעברתי ואחותי כואבת את הכאב שלי כאילו חלילה היא עברה את זה, אז הייתי מצפה לקצת התחשבות מצידם, אני צודקת? הרי להגיד שמה שחשוב זה המין אחרי שעברי דבר איום כזה בגלל מום בעוברית שלי נשמע לי רע מידי ופוגע. לפני יומיים אותה בחורה שלחה לי הודעה בשביל לשאול עם איזו עגלה השתמשתי עם הבנות שלי ולמחרת כתבה לאחותי שהיא עשתה "פדיחה" ודיברה איתי על עגלות ושהיא שכחה ממה שקרה לי ושהיא מקווה שאני מרגישה בסדר אחרי השיחה הזאת
מוזר לא? או שרק אני חושבת ככה כי אני רגישה מידי?? הרי לא באמת מישהו יכול לרצות לגרום לי לקנא בהריון אחרי מה שעברתי, נכון? כי אחרת זה פשוט רוע!
 
אדישות, לא רוע

אני באמת חושבת שהם פשוט לא כ״כ מתעסקים במה שקרה לך ובכלל לא חושבים מה עבר עליך. הם סתם שקועים בעניינים שלהם ולא מודעים לכך שהעצבים שלך רופפים וחשופים. כשאת עברת את הפסקת ההריון, ההריון שלהם עדיין לא התחיל וקשה לי להאמין שהבעל בכלל זוכר מה קרה לך כשהוא נואם לאחותך.
השאלה היחידה היא כמה אנרגיות את רוצה להקדיש לניתוח ההתנהגות שלהם. הרגשות שלך לגיטימיים כי באמת מותר להרגיש הכל ואין תאריך תפוגה ידוע לכאב. אל תבזבזי עליהם כוחות.
 

דניאל5000

New member
עזבי את זה

את מאוד רגישה בגלל האובדן וצר לי על מה שעברת . הסביבה אינה חווה את זה באופן שאנו חוות את זה . מבחינת הסביבה עברת משהו נורא אבל את עומדת על הרגליים ומתפקדת אז הכל בסדר... אנשים מתעניינים בחיים שלהם והם פחות רגישים לסביבה בכלל לאו דווקא אלייך ... התעסקתי בעצמך ובנפש שלך . מאחלת לך בשורות טובות בעתיד הקרוב
 

שירהד1

Member
מנהל
מסכימה עם מה שכתבו לך, ומוסיפה-

שלא יהיה לך ספק- זה ממש לא מרוע. ממש לא. אף אחד גם לא רוצה לגרום לך לקנא. האמיני לי.
כל אחד חי את חייו שלו, את העניינים שלו והעומס הפיזי והנפשי שלו. זה הכל.

וגם- כותבת לך מניסיוני האישי- אחרי אובדן הריון אנחנו רגישות הרבה יותר. אני הייתי סופר רגישה לגבי כל דבר שאמרו. אחרי ההפלה הרביעית ברצף לא יכולתי לשמוע לידי את המילה "הריון". חלק מהאנשים סביבי ניסו להיות רגישים כלפיי, וחלק בכלל לא חשבו שעליהם להיות רגישים, ויצאו להם משפטים שאולי כלפי חוץ נראים ממש בסדר, אבל בי הם נורא פגעו. שוב- כי הייתי רגישה בצורה קיצונית. לדוגמא: היינו באירוע משפחתי של על האש, והיו שם כבדים נורא טעימים, אז הוא אמר בתמימות: "כבד זה דבר עם הרבה ברזל. זה מאוד בריא לנשים בהריון..."- ואני הייתי זמן קצר אחרי ההפלה הרביעית ברצף.
הוא בכלל לא אמר את זה בהקשר אליי. ממש לא. אבל אני הייתי בהלם מהמשפט הזה, וכאמור- לא יכולתי לשמוע אפילו את המילה "הריון", ופשוט קמתי בבכי והלכתי משם.

אז כן. את רגישה מאוד עכשיו, וזה בסדר וטבעי. ואנשים לא תמיד ידעו להפגין את מידת הרגישות הראויה, כי הם לא מודעים למה שמתחולל בליבך, וגם אם ידעו- גם אז הם עלולים לטעות בדבריהם ו/או בתגובותיהם.

קבלי את הרגישות שלך בהבנה, וגם את הטעויות התמימות שאנשים עושים, שלא מרוע.

שירה דוד - מרפאה בעיסוק -
ריפוי בעיסוק והוראה מתקנת לילדים בעלי קשיים התפתחותיים ולקויות למידה.
מדריכה קלינית של מרפאות בעיסוק, מורות להוראה מתקנת וסטודנטיות.
מנהלת פורום אובדן הריון.
09-7749028
 
למעלה