חרדות

נעמה352

New member
חרדות

שלום לכולם,
אני בת 35.
אני מוצאת את עצמי בעיקר לפני החלטות גדולות (מעבר מגורים/החלפת עבודה וכו..) נתקפת בחרדות/פחדים שפשוט משתקים אותי ואני לא מצליחה להתקדם, נשארת במקום שלא טוב לי (עבודה) או מעדיפה להשאר בבית שאני גרה בו כרגע גם אם הוא לא טוב לי רק כדי לא לעשות את השינוי, ולעבור דירה, לדוגמא: הייתי גרה עם שותפה שכבר הייתי מתה להתפצל ולגור לבד אבל לא העזתי לעשות את הצעד, עד שהיא באה אליי ואמרה לי שהיא רוצה לגור עם חברה אחרת ואני הרגשתי שהאדמה רועדת לי מתחת לרגליים, ממש נתקפתי חרדה ולא ישנתי חודש והרגשתי שסוף העולם מגיע, בסופו של דבר כמובן הסתדרתי, אבל השינוי הזה הגיע רק כי כביכול הנסיבות הכריחו אותי אחרת סביר להניח שהייתי גרה איתה עד עכשיו.
אפשר להגיד שאני מפחדת משינויים. ואז אני נתקעת במקום. ולא מתקדמת.
אני מטופלת באמצעות אסטו בעקבות התקפי חרדה שהייתי חווה בעבר בעיקר מבחילות (נשמע מוזר אני יודעת) ולמעשה התופעה הזאת די הסתדרה עם הכדור הזה.
כרגע אני עומדת בפני דילמה גדולה יותר. אני יוצאת עם בחור 5 חודשים, והוא מעוניין שנעבור לגור ביחד. לטובת העניין הזה אני אמורה לעשות שינוי מאוד גדול, לעבור לצפון (אני גרה במרכז), מאז אני פשוט במתח תמידי, אני דוחה את זה ומתחמקת ממש מרגישה שחווה סוג של התקף חרדה בזמן שמעלה את זה, הוא לא לוחץ אבל מעוניין ומרגיש שאני לא רוצה לעשות את הצעד הזה כי אני לא אוהבת אותו. הוא יודע שזה חדש לי וזה פעם ראשונה והוא מנסה להיות סבלני כמה שניתן. אבל אני חושבת שאני לוקחת את העניין בחוסר פרופורציה, כאילו זה צעד של חיים או מוות. מפחדת מהמעבר, חושבת תמיד מה יהיה עם לא יצליח, מפחדת לאבד את הלבד שלי, מפחדת להתרחק מהמשפחה חברים, ככל שאני חושבת על זה אני מגלה עוד ועוד פחדים.
אני עומדת במקום, ואני כאילו דוחה את הקץ ,מפחדת שאאבד את הקשר הזה בגלל זה. איזה טיפול (אם יש בכלל) מומלץ בסוג החרדה שלי.
כולם אומרים לי פשוט תעשי את זה, אבל זה לא כזה פשוט, לאחרים זה בא בטבעיות ובהתרגשות אצלי זה מלווה בחרדות אין סופיות. וזה פוגע לי בקשר זוגי שטוב לי בו בסה"כ. בהתחלה חשבתי שהבעיה בו, אבל יש מצב שאני מפחדת מזוגיות? אני לא יודעת כבר על מה זה יושב.
פסיכולוג לא יעזור לי, לדעתי צריך משהו יותר עמוק.
חזרתי לקחת את האסטו כדי להירגע קצת מהמתח אבל זה לא פיתרון.
אשמח להכוונה.
תודה
 

EZCA

New member
כידוע החרדות מופיעות כתוצאה של רגשות פחד וככל שהן רבות יותר

וגדולות יותר אז החרדות מתעצמות יותר
וזה בעיקר עם אנשים שהם רגישים מאד.
זה כמובן גורם ללחץ נפשי גדול יותר ואת מרגישה מתחים.
הפיתרון הוא להקטין את כמויות רגשות אלה.
למשל מקום העבודה שלך לא הכי טוב שעושה לך רע על הנשמה.
במצב כזה תתחילי לפתור בהדרגתיות את כל הבעיות שאת בעצמך יצרת
ככל שבעיות אלה לא ימצאו פיתרון אז את תמשיכי לסבול אפילו עוד יותר.
לכן את צריכה לחתוך עניינים מהר ולוותר כל מיני ויתורים
כי אי אפשר לאכול עוגה והעוגה תישאר שלמה.
תמצאי מקום עבודה אחרמ טוב יותר עם בוס נחמד יותר.
מצאת בן זוג לחיים שגר רחוק ממך,אז טבעי שתתרחקי מהמשפחה הקרובה שלך.
אם חשוב לך שהמשפחה תהיה קרובה אלייך אז תחפשי בן זוג קרוב אלייך ולא מצפון הארץ. תפעלי בראש שלך במחשבת תחילה ואל תיכנסי לבוץ ותכעסי שהתלכלכתי מהבוץ
&nbsp
 
פחד משינוי

שלום נעמה
וברוכה הבאה לפורום,
שינויים גורמים למתח, זה דבר ידוע. שינוי מחייב לעזוב את הדבר המוכר והידוע ובמקומו להכנס למקום בלתי ידוע, למציאות חדשה ולא מוכרת וזה עלול להיות מפחיד, וזה גורם לחרדה ולהמנעות. בהרבה מקרים המקום שבו אנו נמצאים לא טוב לנו, אבל אנחנו מעדיפים אותו, כי אותו אנחנו כבר מכירים, לעומת עבודה חדשה או מעבר דירה – שזו מציאות שעדין לא מוכרת לנו ולכן היא מפחידה אותנו.

כתבת "הוא.... ומרגיש שאני לא רוצה לעשות את הצעד הזה כי אני לא אוהבת אותו".
האם את אוהבת אותו או שההרגשה שלו שאת לא אוהבת אותו היא נכונה ?
 
למעלה