בדיקות סרבר

edi801

New member
בדיקות סרבר

אני עובד בחברה גדולה שבה לבודקים יש התמחות ספציפית: קליינט וסרבר ומי שעובד באחד התחומים לא נוגע בתחום השני.
התחלתי לחפש עבודה וברוב המשרות דרושה התמחות בשני התחומים, במיוחד בחברות קטנות.
1. יש אתר טוב שמסביר על בדיקות סרבר עם דוגמאות?
2. כשמבקשים ממני לשרטט את המערכת כולל התממשות של API-ים, למה הכוונה?
 

עמית ו

New member
אין כזה דבר

"בדיקות צד שרת" זה משהו שישתנה ממקום למקום בהתאם למה שעושים שם. זה יכול לכלול דברים כמו בדיקת לוגים של השרת, בדיקות מול מסד הנתונים, צריכת משאבים של השרת (נדיר יותר, בדרך כלל מקושר לבדיקות עומסים), בדיקות מול שירותים חיצונים בהם השרת משתמש (או סימולטורים שלהם) ועוד ועוד. בדיקות צד-לקוח, באופן מקביל, יכולות להיות גם הן הרבה דברים - בדיקות התקנה, תאימות לדפדפנים (אם מדובר באתר אינטרנט) או למכשירים שונים (לאפליקציות סלולריות וגם לאתרי אינטרנט), חוויית משתמש, נגישות ועוד.
&nbsp
ההפרדה הכי טובה שאפשר לתת לך ותהיה נכונה תמיד היא "קליינט" זה כל מה שנגיש למשתמש, "שרת" זה כל השאר.
&nbsp
לגבי השאלה השנייה, אני מניח שאתה מתכוון להתממשקות של API ?
אם כן, הבקשה נשמעת לי פשוטה - צייר, בבלוקים גדולים, את המערכת. מאילו חלקים היא מורכבת? איך הם מתקשרים ביניהם? עם אילו שירותים נוספים המערכת מתקשרת?
&nbsp
נניח, אם יש לך אתר אינטרנט שמאפשר לי להתחבר לחשבון ולצייר ציורים שיישמרו בחשבון הזה, כשכל ההודעת הן בעזרת ממשק RESTful, הדיאגרמה צריכה להראות בערך כך:
1) דפדפן \ משתמש
2) שרת
3) מסד נתונים.
4) קו שמחבר את הדפדפן לשרת ועליו ההכרזה REST
5) קו שמחבר את השרת למסד הנתונים (בלי הכרזה על ממשק, כי זה לא מה שמתכוונים אליו כשאומרים API, אנחנו רק מציינים חיבור, למרות שאפשר להכריז על הטכנולוגיה בה משתמשים, כמו למשל JDBC או HIBERNATE)
&nbsp
זהו.
עכשיו, רק כדי לסבך קצת דברים, נניח שאני יכול להתחבר לחשבון שלי בעזרת חשבון גוגל ולא בעזרת רישום. עכשיו הוספת למערכת עוד קו שיוצא החוצה לשום מקום (או, אם לדייק, לשרת של גוגל שנמצא איפשהו באינטרנט) ועליו הכותרת OAUTH.
הנה לך דיאגרמה.
 
למעלה