בניזרי דתי יוצא מרוקו-לכלא

הכוכב33

New member
בניזרי דתי יוצא מרוקו-לכלא

שאלה מטרידה - כרבע מהחכי'ם בש'ס הורשעו בפלילים. בכירי הפשע בישראל הם אברג'יל,אוחנה,אבוטבול ועוד. איך ומדוע העדה המרוקאית מובילה את הפשע ?? אני מחפש להבין וללמוד לקח ,לתקן ולהסיק מסקנות.
 

שרונהה

New member
הירשזון חילוני אשכנזי - לכלא

שאלה מטרידה - כרבע מהממשלה שלנו, הורשעו או בדרך להרשעה בפלילים. אולמרט, הירשזון, צחי הנגבי, אביגדור ליברמן - אשכנזים... מבכירי הפשע בישראל נמנים גם רוזנשטיין, מולנר ועוד... איך ומדוע בכירי המדינה הזו שהם אשכנזים מובילים את השחיתות? תלוי איך ואת מי שואלים. והתשובה טמונה לא בעדה או במוצאו של האדם, אלא באישיותו, אופיו, תכונותיו, יושרו ואמינותו... כאלה יש בכל העדות מכל הצבעים. עכשיו תבין, תלמד לקח, תתקן, תסיק מסקנות. בין המסקנות שתסיק, אני מציעה לך להוריד את נושא העדתיות ולהתייחס לאישיותו של האדם. זה שהוא נולד בפולין או במרוקו לא עושה אותו טוב יותר או רע יותר מאחרים.
 

הכוכב33

New member
אולמרט עזב לתמיד-דרעי חוזר

בניזרי ודרעי מול אולמרט והירשזון הנה השוני- אולמרט התפטר לחלוטין מהכל.התפטר מהממשלה,מהכנסת מהמפלגה.הירשזון כנ'ל וגם מבודד,מנודה ומבוייש. לעומתם- דרעי חוזר לשלטון.ומקבל תמיכה מעשרות אלפים.בניזרי מאשים את כל העולם חוץ מעצמו.זו הנקודה.בגלל זה הפסקתי להצביע ש'ס. עבריינים יש בכל עדה ובכל מדינה בעולם.אבל- אם העבריין זוכה לאהדה ותמיכה ,אז כולם שותפים.וכולם חוטאים.
 

NormanD

New member
שרונה צודקת, מדובר באנשים עצמם

דע לך, שזה מקור הכח של ש"ס, אבל אל לנו להלין עליהם (בניזרי,דרעי) אלא על אותם אנשים נטולי דעה או כאלה נסחפים בעבור שיקוי או ברכת רב ללא כיסוי הולם... הנסיון שלך לקשור את זה לעדה נדון לכשלון לדעתי, זה קשור באנשים באופיים, חינוכם וכו, לא בעדה או מוצא. נלך לשיטתך ונבודד את האבוטבולים, אברג'ילים, דרעי וכו', האם אתה מעלה בדעתך שאבותיהם של הנ"ל או דודיהם או בכלל סביבתם הקרובה הן במרוקו וגם בארץ התנהגו בצורה עבריינית? היו לוקחי שוחד,גנגסטרים, גונבים וכו'? בטוחני שלא. רוב רובם המוחלט היו אנשים פשוטים וישרי דרך. מה כן, אם כך? אני יכול לקבל שזה איכשהו קשור בעליות, באופן קבלת והכלת העולים לארץ מקום המדינה. כולנו יודעים איך קיבלו את עולי מרוקו וארצות ערב האחרות בשנות החמישים והשישים. ברור שרוב רובם הצליחו אע"פי ולמרות הכל, גדלו וגידלו דורות לתפארת המדינה, בכל זאת היו גם לא מעטים שפנו לדרך קלוקלת כיוון שחשו דחויים (בצדק או שלא זה דיון אחר). שים לב, לעולי רוסיה נתנו הטבות מפליגות וקיבלו אותם בזרועות פתוחות, ולמרות זאת רבים מהם פנו לדרך של פשע, למה? כי חבלי קליטה ושינוי תרבות במובן מסויים מעוללים משהו לחלשים ולמחפשי דרך, לחסרי עמוד שדרה וכו'. זה לא קשור לעדה. עיין ערך העלייה מאתיופיה ושם אני בכלל בחזקת Rest my case , לדאבון לב. בכל מקרה, לא קשור בעדה, בניזרי לקח שוחד, דרעי גנב , אברג'ל רצח כמו גם, רמון מיזמז, הירשזון גנב, גולדרינג ופימשטיין רצחו. חלק מהם צועקים ובוכים וחלק מהם שותקים, לבושה כנראה עשרות פנים...מישהו אמר פעם שבתי הכלא מלאים בחפים מפשע....
 
למעלה