אירוח בפורום בנושא פיריון

תשובות לשאלותייך

שלום רב,
התשובה לשאלתך היא שאין חובה לבצע היסטרוסקופיה מראש, אבל כדאי מאוד לבצע היסטרוסקופיה לפני טיפול כ״כ מורכב ויקר. במקרה שלך, היסטרוסקופיה היא חובה אחרי שארבע החזרות לא עלו יפה. כמוכן מציע לבצע בירור קרישיות יתר וגם לשקול בדיקת קריוטיפ לבן הזוג (קריוטיפ התורמת אמור להיבדק מראש).
בהצלחה,
 

ai21

New member
הקפאת ביציות או ביציות-מופרות

אחותי פנתה למרכז פריון במטרה להקפיא ביציות ולשמר אפשרות לעתיד.
&nbsp
ביום השאיבה הבהירו לה שאין טעם להקפיא ביציות לא-מופרות,
ושהאפשרות היחידה היא למצוא תורם-זרע כדי הקפיא ביציות-מופרות.
האם הדבר נכון?
 
חד משמעית לא

שלום רב,
בודאי שאפשר להקפיא תמיד ביציות בלתי מופרות. יתכן שבמצבים מסויימים ימליצו בעדיפות להקפיא ביציות מופרות או לגשת לטיפול במטרה להרות, אבל להקפיא את הביציות בלתי מופרות תמיד אפשר.
בברכה,
&nbsp
 
שחלות פוליציסטיות

שלום וברכה,
מאחר ואובחנתי כבעלת שחלות פוליציסטיות, נקלטתי להיריון בעזרת איקקלומין. ברוך השם, הוא עבר בהצלחה. מאז הלידה לא קיבלתי מחזור ואני תוהה אם זה קשור להנקה (הנקה מלאה) או בגלל שיש לי שחלות פוליציסטיות. אם זה השני, האם אוכל להיכנס להיריון ללא השראת איקקלומין בעתיד? (יש לציין שאני סובלת מעודף משקל והמחזור שלי מעולם לא היה סדיר מלבד בתקופות בהן הייתי רזה יותר בעשרה קילו לפחות)
 
שחלות פוליציסטיות

שלום רב,
אי אפשר להרות ללא ביוץ. בתקופת ההנקה הביוץ משובש ואם קיים רקע של PCOS על אחת כמה וכמה. לאחר הפסקת ההנקה אם אין חזרה לביוצים (=וסת סדירה) כנראה שתצטרכי שוב טיפול להשראת ביוץ. נסי אולי לרזות ואז קיים סיכוי טוב לחזרת הביוצים כבעבר.
בהצלחה,
&nbsp
 
שאלה נוספת

ה-BMI שלי הוא 30.46. האם זה נחשב כעודף משקל גבוה הגורם ל-PCOS (ז"א יש לי PCOS בשל עודף משקל) או שזה לא נחשב כמשקל הגורם ל-PCOS, ובעצם ירידה במשקל ככל הנראה לא תפתור את הבעיה.
תודה
 

Espera7

New member
החזרת עוברים מוקפאים

שלום ד"ר שופרו.
תודה שפינתה זמן לענות על שאלות.
מה הם דברים חשובים בהחזרת מוקפאים?
מה העדיפות בין החזרה על בסיס מחזור טבעי והכנה הורמונלית.



איך מתכננים החזרת מוקפאים בלהתחשב במחזור חודשי וביוץ.
 
מוקפאים

שלום רב,
&nbsp
עוברים מופשרים מוחזרים מספר ימים אחרי הביוץ, או הוספת פרוגסטרון תרופתית, בהתאם לגילם בימים בעת ההקפאה. אין הבדל בין סיכויי ההריון והלידה במחזור על בסיס הביוץ הטבעי או בהכנה מלאכותית. השיקולים לבחירה הם מעשיים- נוחות קלינית, תזמון, קיום או אי קיום ביוץ ספונטני סדיר וכד׳. בשורה התחתונה- לפרוטוקול ההכנה חשיבות פחותה ביחס לאיכות העובר ולגיל הביצית ממנה נוצר בעת שאיבתה. כדאי כמובן שהרירית תהיה תלת שכבתית ובעובי 7 ממ לפני הביוץ או הוספת הפרוגסטרון.
בהצלחה,
 
תודה ד"ר שופרו על הנכונות להתארח וברוך הבא לפורום שלנו
ומודות לך בשם גולשי הפורום
שאלה שעולה כאן לא מעט פעמים
מתי הזמן להגיד די בטיפולי IVF ולעבור לתרומת ביצית?
תודה ושיהיה לנו אירוח מוצלח
איילת
 
הי איילת

מתארח בחפץ לב,
&nbsp
התשובה לשאלה אינה אחידה. ככל שגיל האישה מתקדם יותר, ומספר ואיכות הביציות/עוברים נמוכים יותר- כדאי לשקול מהר יותר מעבר לטיפול עם סיכויי הצלחה משמעותית גבוהים יותר ולעבור לטיפול באמצעות ביציות תורמת.
 
אי הצלחה בטיפולי תרומת ביציות

הי,
הבירור המומלץ הוא היסטרוסקופיה, בירור קרישיות יתר וקריוטיפ לבן הזוג (תורמות ביציות ותורמי זרע אמורים להיות בעלי קריוטיפ תקין מראש).
בברכה,
 
למעלה