הצילו!החורף הגיע

adia

New member
../images/Emo41.gifהצילו!החורף הגיע../images/Emo41.gif

שלום לכם. ממש בבוקר התקשר אלי חבר בבהלה!"עדי,היתה לי הפסקת חשמל והמחשב לא עולה לי..המסך מהבהב..מה עושים?". ובכן,לאחר פתרון חלקי של הבעיה החלטתי לשוטט ב-WEB,ללקט אינפורמציה וביחד עם הידע האישי והניסיון לכתוב כמה מילים..חחחחח(נראה לי יותר)על מפגעי החורף למחשבים ולמוצרי חשמל.
כללי-מכשירי חשמל מקבלים את מתח ההספקה שלהם דרך שקעי החשמל בבית.החשמל בבית מתקבל מח' החשמל דרך רשתות חשמל פרטיות/איזוריות. מתח החשמל שמגיע לשקע בביתנו הוא 220V/50HZ.כלומר מתח שח 220V בתדירות של 50 הרץ לשניה.לא אכנס לתהליך הייצור,אבל המתח לפני ההגעה לשקעים הוא הרבה יותר גבוה,ובתהליך מסויים מורד ל-220V.
בעיות מתח-המתח אמור להיות יציב יחד עם התדירות בסטייה מוסכמת ע"פ תקנות שחב' החשמל אמורה לעמוד בהם. אם הכל תקין,המתח שייתקבל בביתנו יהיה מיוצב.כלומר בגדר הסטייה המותרת. מכשירי החשמל לא יושפעו באופי עבודתם כל זמן שהמתח והזרם המסופקים "מסתדרים" אחד עם השני,אבל אם מאיזה שהיא סיבה תהיה הפרעה למכשירי החשמל,המכשירים לא יתפקדו כמוסכם ועלול להיגרם נזק,ואפילו נזק בלתי-הפיך. מה זה הפרעה?תשאלו.אז אמרנו שהמתח צריך להיות 220V זוכרים?ומה אם פתאום הוא יהיה 330V??או אפילו גבוהה פי 20?. ומה אם אפילו לחלקיק שניה הוא מגיע ל-1000V ומיד חוזר ל-220V?.אז כאן מתחילות הבעיות.כי מכשירי החשמל מתוכננים גם כן "לסבול" שינוי קטן במתח/זרם.אבל שינוי גדול יותר עלול להקפיץ פיוז(מפסק הגנה)והוא למעשה "המחסום" של השינוי בפני המכשיר עצמו.(גדר ההפרדה של המכשירים כנגד מפגעים..
). אבל לפעמים השינוי הוא כל כך מהיר,(אלפיות השניה),ש"הגדר" לא מספיקה לחסום את נחשול המתח.ואז הוא מגיע למכשיר ועושה שם כבשלו.כתוצאה מזה עלול המכשיר להנזק,ואפילו נזק בלתי הפיך קרי שריפת המכשיר/רכיב.
פתרונות-אם כך אנחנו צריכים "מכשיר" שיידע לעשות כמה דברים: 1.זיהוי מהיר של התחלת נפילת/העלאת מתח.(שיזהה את ניסיון החדירה עוד בהתקרבו לגדר). 2.שיידע "להגיד" למכשיר שיש פולש זר. 3.שיידע לתת למכשיר מתח ממקור אמין ומיוצב. 4.שיידע "להגיד" למכשיר שהוא יכול להמשיך בעבודתו.(זמני העבודה תלויים במכשירי ההגנה).
"המכשיר"-UPS=אל פסק=UNINTERRUPTIBLE POWER SUPPLY. אז ה-UPS יודע לעשות את הדברים שמוזכרים.הוא יודע גם לתת גיבוי למכשירים כי יש לו סוללת גיבוי פנימית.
גודל וחיבור ה-UPS-גודלו של המכשיר יכול להגיע לגודל של קופסת נעליים,ומשקלו יהיה כבד יחסית בגלל מערך האלקטרוניקה/שנאים/מצבר שבתוכו. את המכשיר מחברים לשקע החשמל.מהמכשיר יש(תלוי בסוג המכשיר)לפחות שתי יציאות מגובות(UPSים),ושתי יציאות מתח מיוצבות נוספות ללא גיבוי. את המחשב נחבר מיציאת ה-UPS לכניסת המחשב. ניתן לחבר גם מדפסת,מסך,מודם,מע' רמקולים וכו'. ניתן ורצוי לחבר גם את שקעי הטלפון דרך ה-UPS ואז למודם כדי למנוע מעבר של נחשול מתח/זרם דרך שקעי הטלפון. ה-UPS מחובר כאמור באופן רציף לחשמל ואין לכבות ולהדליק את המכשיר.בכל הפעלה של מכשיר שמחובר ל-UPS יופעל המכשיר רגיל,והמשתמש לא אמור להרגיש בשום הבדל לאיתחול המכשיר שמגובה.
אז מה בעצם הוא עושה?-לאחר שחיברנו את המכשירים ל-UPS(כמובן לפי הוראות ההתקנה של כל מכשיר, וניתוק החשמל בזמן העבודה)ה-UPS למעשה עובד. מה זה עובד תשאלו?ובכן אם מכל סיבה שהיא תהיה הפסקת חשמל,נפילת מתח,או כל הפרעה אחרת יקרו אחד מהדברים הבאים ו/או כולם יחד: 1.המכשיר יגבה מיד את המכשירים שהוא מגן עליהם בכך שהוא ייתן להם את המתח מעצמו הוא,דרך סוללת הגיבוי שלו. 2.המכשיר דרך כבל RS232(ממשק תקשורת נפוץ בין מחשבים.) שמחובר למחשב,יבצע פעולות גיבוי,וסגירה אוטומטית של המחשב.(תלוי בזמן הגיבוי שתלוי בגודל הסוללה שתלוי באיכות ה-UPS). 3.ה-UPS "יודיע" לנו שיש/הייתה נפילת מתח,ויאפשר לי גם לסגור מסודר את המכשיר/מחשב.
סיכום-מומלץ לרכוש את ה-UPS ע"מ למנוע נזק למחשב/מכשיר חשמלי. מומלץ בכל בית שיש בו מחשב/מכשיר יקר,ולא לחסוך בעלותו של המכשיר שמגיע לכ-400ש"ח. חורף נעים ושקט לכולנו.
 

uriler

New member
יפה ../images/Emo45.gif.

מנהלים, מתאים לדעתי לנעציצה ליום יומיים...
 

ocean666

New member
../images/Emo45.gif

המלצה לכמה UPS איכותיים (ולא במחירים מטורפים) תהיה בהחלט נחמדה
 

adia

New member
מע' אל-פסק שמותקנות אצלי.

טוב,לאחר סקר שוק לגבי טיב השירות,ומרכישה אקראית לפני כשנה של מע' אל פסק של חב' גמאטרוניק,החלטתי לרכוש עוד אחד למחשב.מע' אחת מותקנת לי כהגנה על מע' אודיופילית יקרה,ומע' שניה על מחשב אחד מתוך שניים כולל מסך,מע' רמקולים ומודם. המכשיר מסופק עד הבית ע"י חברת שליחויות לאחר יממה מההזמנה. מה באריזה?-מע' אל פסק.דיסק התקנה.כבל RS232.שני כבלי חשמל(ע"פ בקשתי בנוסף למסופק).הוראות התקנה ותעודת אחריות לשנתיים. התקנה-פשוטה,ללא כל צורך בידע מוקדם בחשמל/אלקטרוניקה.נבדק לאחר ההתקנה וביצע את עבודתו נאמנה. הדגמים שברשותי הם של 550VA והאחרון של 650VA.מומלצים.
 
כתבתה ממש יפה....

אני שמעתי על התופעה אבל מעולם לא ניתקלתי בה ! במתח כזה גבוהה השנאי שנותן את המתח לאזור, הישרף קודם... הדבר היחיד שטוב זה מערכת על פסק, ככה שבמיקרה של הפסקת חשמל המחשב ימשיך ליפעול.
 

uriler

New member
אז תן לי לגלות לך משהו...

זה קורה... בשביל לשרוף את השנאי של חברת חשמל אתה צריך עומסים גדולים בהרבה ממה שיהרוג לך את המחשב, ויותר מזה - גם השנאי הביתי ישרוד דברים קיצוניים... חוץ מזה, קיים גם מצב של מתח חיצוני, עיין ערךמכת ברק (כגמו שחבר שלי לשעבר איבג חלקים מ8 מחשבים שונים ברשת ביתי בגלל מכת חשמל בכבל טלפון)
 
אבל אתה יודע מה קרה לי פעם....

הדלקתי את האור בסלון והנורה יתפוצצה..... (קודם נתנה מין אור אדום ואחרי זה - בום !!)
 

frankthe

New member
מנורה שמתפוצצת=הארקה פגומה!

זאת המסקנה אליה הגיעתי לאחר שהתפוצצו לנו בבית לא מנורה אחת אלא 4 או חמש ורק אחרי שהזמנו חשמלאי שבא ובדק את ההארקה בבית - הוא גילה נתק בכבל של הארקה בבית המנורה עצמו.
 
תישמע יש בעיה עים מה שאתה כותב

ואני מנסה לקחת את הדברים שאמרתה לי בירצינות, (ויש לי רקע בחשמל) אבל נורה רגילה (לא פלורסנט) לא מחוברת לארקה. אבל לא משנה עברתי דירה מאז...
 

uzi2

Active member
לא להסיק ממקרה אחד

נורה מתפוצצת ממגע לא טוב שגורם לספייקים במתח. לבית המנורה עצמו לא אמורה להגיע הארקה, אלא אולי רק לקישוטים החיצוניים.
 

Cmona

New member
../images/Emo39.gif תטוגלן. ../images/Emo51.gif adia ../images/Emo13.gif../images/Emo45.gif

 
למעלה