לאיזה זום הדפדפן שלכם מכוון בגלישה דרך מחשב?

יוסי Yosef

New member
לאיזה זום הדפדפן שלכם מכוון בגלישה דרך מחשב?


היי, אני בעיצומה של עבודה על בניית אתר אינטרנט, ואני ממש מתלבט לגבי גודל הפונטים שאני צריך לכוון עבור הטקסט באתר כברירת מחדל.

אני לא רוצה לסמוך על הגולשים באתר שיכוונו את הזום בעצמם כי אני לא בטוח שכולם יודעים איך לעשות זאת (בעיקר אנשים מבוגרים שפחות שולטים בעניניי אינטרנט ודפדפנים) אני רוצה שהאתר יעלה כבר בהתחלה (by default) עם פונטים בגודל שיהיה נוח לקריאה עבור רוב האנשים.

אז השאלה שלי היא (סוג של סקר) באיזה דפדפן אתם משתמשים לגלישה דרך מחשב (או טאבלט) ולאיזה זום (Zoom) הדפדפן שלכם מכוון? לדוגמא בכתבה הזו, האם הטקסט נוח לכם בגודלו הנוכחי? לי לדוגמה הוא נוח לקריאה רק בזום של 150%, בזום קטן יותר כבר דיי קשה לי לקרוא אותו, אני גולש דרך כרום.

אז שוב, השאלה שלי: לאיזה זום הדפדפן שלכם מכוון בדרך כלל?

תודה מראש
 

עומר TT

New member
100%, בדיוק כמו 99% מהאנשים

אבל יש פה עוד משתנים שאין לך דרך לשלוט עליהם, כמו גודל המסך של הגולשים למשל, וכמובן טיב ראייתם.
אני חושב שטוב תעשה אם תבנה את האתר לפי סטנדרט הנגישות הקיים בארץ (שהוא גם חובה חוקית במקרים מסויימים) וכך יתאפשר לאנשים להגדיל את הכתב במקרה הצורך.
 

יוסי Yosef

New member
קודם כל תודה!


מוזר אצלי ב 100% זום דרך כרום הטקסט נראה לי ממש פיצפון... זה באמת נוח לכם לקרוא טקסט כל כך קטן? האם ניסית לכוון (בכתבה שנתתי קודם) ל 150% ולראות אם זה לא טיפה יותר קריא?

לגבי הנגישות, לא מובן לי הקטע הזה של מתן אופציה מיוחדת להגדלה או הקטנה של הטקסט באתר. הרי זה בדיוק מה שעושה הזום של הדפדפן לא? אז למה דורשים ממני בנוסף לזה לתת אופציה נוספת להגדלה? מדוע האופציה של הדפדפן עצמו לא מספיק טובה?
 
בעבודה עם אופרה,מסך 19 אינצ' וזום ברירת המחדל-100%
בבית משתמש גם בIE וגם בכרום , מסך 19 אינצ' וזום ברירת המחדל - 100% בשניהם
 

יוסי Yosef

New member
תודה רבה


בקיצור אני רואה שכמעט כולם מכוונים ל 100% זום.

תודה לכולם.
 
אני לא יודע כמה זה קובע בימנו אבל אני זוכר שלפני יותר מעשור
היו לי במועדפים כמה אתרים שהייתי גולש בהם שהגדירו את הרזולוציה לגבוהה יותר ממה שהכ.מסך שלי תמך (בזמנו זה היה 800X600 והאתר היה על יותר מזה) ובגלל זה הייתי נאלץ לשחק עם הזום בשביל שהכל יכנס למסך אבל אז בגלל זה הכל היה קטן יותר ולא ממש קריא
 
למעלה