סקירת ספר "אפקט רוזי"

דינה136

New member
סקירת ספר "אפקט רוזי"

תודה לחולית ולפורום תפוז על המתנה היפה!


"אפקט רוזי"
מאת גרהם סימסיון
הוצאת אחוזת בית 2014
595 עמודים



כל מי שנהנה מהספר "פרויקט רוזי" והצטער על שהספר נגמר, ישמח מאוד לפגוש את ספר ההמשך "אפקט רוזי". אותם גיבורים, אותו סגנון, הומור והומור עצמי- בקיצור, ההנאה מובטחת!
דון ורוזי נשואים עכשיו וחיים בניו יורק. דון עובד באוניברסיטת קולומביה כפרופסור לגנטיקה, ורוזי משלימה את לימודי הרפואה שלה. חוץ מזה שניהם משלימים הכנסה פעם בשבוע כמוזגים בבר.(כן, באמת!)
בתחילת הספר מגלה רוזי שהיא בהריון, ומכאן מתחילה העלילה, ההולכת ומסתבכת להנאת הקוראים. הכל נגרם ע"י נסיונותיו של דון להפוך לאדם, המתאים להיות אב ולנסיונותיה של רוזי לגלות אם היא רוצה שדון יגדל איתה את התינוק.
דון , השבוי בתסמונת אספרגר, מנסה להתגבר על המגבלות שלו, המונעות ממנו להבין קודים חברתיים בסיסיים. הוא מלמד את עצמו לקרוא הבעות פנים וחווה נחת כשהוא מזהה רגשות בבני שיחו ובעיקר ברוזי. הוא מכין טבלאות ורשימות בכל נושא הקשור להריון (רשימות מאכלים בריאים, מעשים אסורים ומותרים וכדומ'.) עיסוקים אלה מרגיעים אותו מצד אחד ומסבכים אותו בשקרים מביכים מצד שני.
כל המסופר בספר נשלט ע"י אהבתם האיתנה של דון ורוזי, העומדת בפני כל המכשולים, וכאלה יש בשפע.
הספר כתוב בגוף ראשון כשדון הוא הדובר. דבר זה מאפשר לקוראים יתר הזדהות עם הגיבור, שאישיותו אמנם מלאה פגמים ובעיות, אך למרות זאת הוא מקסים ומלא חן.
אני ממליצה בחום על הספר, שהוא יצירה מרגשת מצחיקה ומרתקת.

 
לדינה

תודה דינה ,על ההמלצה השופעת והיפה .המלצה המעוררת ענין ורצון לקריאה.
ושאלה אליך, הופיע ספר שמציעים לחברי הפורום "סטפה אהובתי" של עמלה עינת .סטפה עבדה עם יאנוש קורצק .
לספר מחפשים קורא ...... ...
 

דינה136

New member
כרגע מחכים לי בערמה 4 ספרים לקריאה . אשאיר את הספר לאחרים.

 
למעלה