שלום רב!

הילה202

New member
שלום רב!

אני מעוניינת ללמוד שנה הבאה בע"ה קלינאות תקשורת או ריפוי בעיסוק.. זה נכון שמרויחים טוב קלינאי תקשורת לעומת מרפאים או שזה לא משנה ההבדל בינהם? ומה היחודיות של קלינאית לעומת ריפוי בעיסוק הן בלימודים והן בעבודה עצמה? אשמח אם תענו לי. הילה.
 

מרינקי

New member
הי

אני סטודנטית לקלינאות תקשורת ולכן לא אוכל לספר לך על תנאי העסקה/שכר... מה שכן, ניתקלתי מעט בשני התחומים ושניהם מרתקים. ריפוי בעיסוק מתמקד יותר בצד המוטורי פיזי של הגוף מתוך ראיה של צרכי האדם ביום יום. דגש רב על מוטוריקה עדינה (לדוגמה בידיים- כתיבה או כל פעילות אחרת שיש שימוש באצבעות) ובכלל פעילות של יום יום. מרפאה בעיסוק חושבת על הסביבה היומיומית של האדם ומחפשת לו פתרונות בהתאם לבעיות בהן הוא נתקל (יכול להיות אפילו פתרונות לשימוש במחשב כאשר שתי הידיים לא פעילות). קלינאות תקשורת הוא תחום מיוחד המתמקד יותר בתקשורת (מילולית ולא מילולית), שפה, דיבור, שמיעה, בליעה... פלג גוף עליון יותר... יש דגש רב על התפתחות הילד, סוגי לקויות (אוטיזם או פיגור), מדעי השמיעה (כמובן גם חרשות), התחום רחב מאוד. יש מידע לא רע באתר של האגודה: http://www.ishla.org.il/ אם יהיו לך שאלות נוספות אשמח לענות. צרי איתי קשר במסר. מקווה שעזרתי.
 
שלום לך,

מבחינת השכר אין הבדל ככל הידוע לי בין שני התחומים. ההבדל היחיד הוא, שנכון לעכשיו יש יותר צורך בקלינאי תקשורת מאשר במרפאים בעיסוק, בגלל שיש פחות קלינאי תקשורת בארץ. מצב זה הולך להשתנות תוך כמה שנים, בגלל שכעת יש יותר מקומות בהם לומדים הפרעות בתקשורת. בהצלחה בכל אופן...
 
למעלה