לייקה? פנסוניק? או אולי סיגמא....

על לייקה?


 

ravivme

New member
המסקנה ברורה

עולם השיווק מתעתע בנו עם שמות גדולים ומותגים מפורסמים.
בפועל השמות האלה לא ממש קריטיים.
יותר חשוב לראות מה כל פריט ציוד יודע לעשות וכמה הוא טוב.
אנחנו זוכרים פלאש "לייקה" שהיה בעצם ניסין (אם אינני טועה).
מצלמת לייקה שהיא בעצם פנסוניק.
ועכשיו עדשת לייקה שהיא בעצם סיגמה.
ועוד לא דיברנו על האסלבלד שהיא סוני, וצייס שהיא בעצם טמרון.
וכמעט שכחתי את החיישן של ניקון שהוא בכלל ישראלי...
מישמש אחד גדול של מותגים, העיקר שאפשר יהיה לסחוט מאיתנו יותר כסף.
 

sagiKor

New member
הבהרה לגבי פנהלייקה

לייקה לא מייצרות שום עדשה עבור פנסוניק, גם לא מתכננות אותן.
יש שיתוף ידע בין החברות.
עבור עדשות פנהלייקה, פנסוניק מגישות תכנון אופטי ללייקה והם מאשרים או פוסלים ואחר כך בודקים את העדשה עצמה אם היא עומדת בדרישות וקריטריונים להיקרא לייקה.
אם פנסוניק לקחו תכנון של סיגמה והיגשו ללייקה, אין בזה שום הבדל מכל עדשה אחרת.

סיגמה חברה בקואליציות M43 גם אם היא לא מייצרת שום דבר לפורמט, כנראה שהיא כן משחררת תכנונים אופטיים לפורמט, גם האולימפוס 75 המהוללת היא תכנון אופטי של סיגמה.

שיתופי פעולה ו re-branding זה לא דבר חדש, גם לא בעולם הצילום. אפשר למנות לא מעט שיתופי פעולה כאלו עוד מתקופת הפילם, כמו פוג'י והאסלבלד, לייקה ומינולטה ועוד וזה נמשך גם היום כמו בדוגמאות שהבאת ועוד.

אני לא רואה בזה דבר רע, אני לא רואה בזה דרך לסחוט יותר כסף, אני רואה בשיתופי פעולה כאלו יתרון כי יצרנים מקבלים חיזוק בתחומים שבהם הם פחות טובים מבלי להשקיע שנים של מו"פ וזה גם מקצר זמן המתנה ללקוח לקבל טכנולוגיה מיצרן X וגם מוזיל עלויות שדווקא מוזילים מחירים, הרי הדברים האלו לא מוסתרים וללקוח יש את האופציה לרכוש את אותו מוצר (או כמעט אותו מוצר) תחת מותג פרימיום במחיר פרימיום או תחת מותג פחות נחשק במחיר עממי יותר.
זה גם גם מאד מקובל בעולם האלקטרוניקה, טלויזיות, מערכות אודיו ווידאו ושלל מוצרי חשמל משתמשים באותו מוצר OEM עם מיתוג שונה, להבדיל מעולם הצילום שהכל ידוע יחסית, בתחומים אחרים זה לא כל כך ידוע.
 

חובב1

New member
בעולם הטלוויזיות ומסכי המחשב

חברות מתחרות רוכשות האחת מהשנייה פאנלי LCD / OLED לייצור דגמי הטלוויזיות. למשל, כל טלוויזיות ה- OLED הקיימות היום (סוני, פנסוניק ומותגים סיניים שונים), מתבססות על פאנל של LG. לסוני וסמסונג היה בעבר מפעל משותף לפאנלי LCD וכו'.
 
יש הבדל גדול בין תכנון לבין ייצור

התכנון מגדיר את אורך המוקד ואת התיקון האופטי של עיוותים, אבל מה שעושה את ההבדל בין עדשה טובה לעדשה מצוינת הוא אופן ליטוש הזכוכית, ההרכב הכימי של האלמנטים השונים והציפויים. לאלה יש להוסיף את מאפייני המארז (חומרים, מכאניקה ו - רחמנא ליצלן - אלקטרוניקה).
&nbsp
תכנון הנוסחה האופטית הוא משימה פשוטה למדי כיום (עבור המהנדס). הוא נעשה באמצעות תוכנה ייעודית ואינו כרוך בידיים מלוכלכות. לדעתי כל היצרנים משתמשים באותם כלים לצורך התכנון. מה שמבדיל עדשות "לייקה" מעדשות סיגמא נמצא בתהליכי הייצור.
 

EyesToSee

New member
תכנון הנוסחה האופטית אינה משימה פשוטה למדי גם כיום ,

כמו כל דבר בהנדסה (ובמציאות) תכנון וביצוע מלאים מורכבים משרשרת של החלטות אשר מתפשרות האחת עם הקודמת.
התוצר הסופי מורכב מכל הפשרות הללו.

סוגי החומרים, שיטות הליטוש, שיטות הציפוי וכמובן המחיר נלקחים כבר בחשבון במהלך התכנון האופטי.
 

Papito

New member
למה שמת את השם ׳לייקה׳ במרכאות ולא את ׳סיגמא׳?

 

ravivme

New member
אני לא מתמצא ספציפית באופטיקה

אבל אני בתחושה שאתה לא נותן משקל נכון לתכן האופטי.
תכן אופטי זה לא רק מספר האלמנטים, הסוגים, הגודל והמיקום שלהם.
זה גם החומרים שמשתמשים בהם, הציפויים, הטולרנסים, וכנראה דברים נוספים.
אני דווקא חושב שייצור של עדשות זה משהו שמבוצע במפעלים לא רבים בעולם.
לדוגמה: צייס מייצרים כבר שנים ביפן, ובכל זאת יש אופי ייחודי לעדשות צייס לעומת המתחרים היפנים.
זה נובע בעיקר מפרמטרים מסויימים בתכן ולא מהייצור.
 

slarti

New member
כל תכנון חדש הוא פטנט

אני לא חושב שזה ככ פשוט כמו שאתה אומר
 
למעלה