חוזה מול אנשים מבוגרים מאוד

adi20092

New member
חוזה מול אנשים מבוגרים מאוד

שלום
אני בעל דירה ומעוניין להשכיר את הדירה לזוג מבוגרים. הם לא עצמאיים בהיבט ההתנהלות היום יומית ויש להם מטפלת. בקושי יכולים להחזיק עט ולחתום. ההתנלהות שלי היא מול הילדים שלהם.
השאלה שלי היא איך אני חותם חוזה עם אנשים שלא כל כך יכולים לחתום עצמאית. האם אני יכול להחתים את הילדים בלבד ולציין בחוזה שהילדים אחראים מולי וההורים יגורו בדירה. יש לציין שהילדים שלהם לא מוגדרים אפוטרופוסים שלהם.
 
נושא מעט מורכב

אבל אני מניחה שלא אמורה להיות בעיה במידה והילדים מסכימים, לציין בחוזה שהדירה מושכרת לילדים במטרה שהוריהם יגורו בדירה, והילדים אחראים לקיום כל סעיפי החוזה וישמשו אנשי הקשר לכל מטרה.
&nbsp
זה לא אותו הדבר, אבל בזמנו סיבלטתי דירה לזוג תיירים שהגיעו לארץ לבקר את בתם, הבת פנתה אלי והחוזה התקיים מולה, צוין בו שהיא מסבלטת את הדירה עבור שימוש הוריה, היא חתמה על ההתחייבות לקיום סעיפי החוזה (כולל איסור עישון בדירה ושאר סעיפים שקשורים לדיירים) וסיפקה תשלום וערבויות. ליתר ביטחון ביקשתי וקיבלתי צילומי דרכונים של בני הזוג ו-מבחינתי זה הספיק והכל היה מצוין. במקרה הזה התיירים המדוברים לא דוברי עברית וגם לא אנגלית, ככה שבכל מקרה נדרש תיווך של הבת.
 

adi20092

New member
ומה לגבי המטפלת

תודה על התשובות.
למבוגרים יש גם מטפלת צמודה שגרה בדירה.
האם צריך לציין זאת בחוזה?
 
אני לא חושבת שזה קריטי

את שכ"ד משלמים בני הזוג, הדירה מיועדת עבורם, והמטפלת במעמד שונה מזה של השוכרים אחרי הכל, יש לה חוזה עבודה מולם והם - או הילדים שלהם (מה שלרוב קורה במקרים כאלו) אחראים עליה במקרה הזה. אם חלילה המטפלת תגרום לבעיה כלשהי בדירה, הילדים של השוכרים לא יוכלו להתנער מהנושא היות שהיא מועסקת על ידם.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
במצב כזה יש לחתום חוזה מול הילדים כשוכרים

ולציין בגוף החוזה כי הזוג המבוגר (לציין שמם המלא ות"ז) יגורו בדירה המושכרת.
 
למעלה