דרישות סבירות וסבירות פחות מבעלי הדירה

דרישות סבירות וסבירות פחות מבעלי הדירה

בעקבות ההודעה של מיצי על הדיירת בעלת הדרישות המוגזמות, אני בעד דיון בנושא: הן מהצד של השוכרים והן מהצד של המשכירים.

בתור שוכרת לא זוכרת מקרים חריגים של דרישות מבעלי הדירות, היו מקרים שדברים לא נראו בדירות במעמד ההתעניינות, ושאלתי את בעלי הדירה על אפשרות לשנות/לחדש/להוציא מהדירה, אבל לרוב אלו היו דברים לא קיצוניים, כמו למשל להחליף את המקרר למקרר מהמאה הנוכחית, או להוציא רהיטים ישנים ומיותרים. במקרה חריג אחד ביקשתי מבעלת הדירה אחרי חתימת החוזה, שתבצע שיפוץ של האמבטיה - כשראיתי את הדירה, היו באמבטיה דבקיות סיליקון ולא ראיתי עד כמה המצב לא סימפטי כולל חלודה. בעלת הדירה בהתחלה לא התלהבה, אבל אחרי שהדגשתי בפניה עד כמה המצב חמור, היא בדקה וביצעה הלבשת אמבטיה חדשה, שזה עסק לא כל כך יקר מסתבר.

היות שאני צפויה לעזוב את הדירה שלי בקרוב, התחלתי כבר להראות את הדירה, ולצד ההתפעלות מכך שהדירה יפה ובמצב טוב, עלו כמה תהיות/ציפיות שלעניות דעתי הן על גבול המוגזמות - מישהי שאלה למשל על אפשרות להתקנת מזגן חדש בחדר השינה, יש בדירה מזגן מפוצל שעובד מצוין, אבל היא מאלו שמעדיפים מזגן עילי והיא נתנה הסבר כלשהו למה זה בעייתי מבחינתה. מישהי אחרת שאלה על אפשרות לשיפוץ חדר האמבטיה, כשאישית אני לא מבינה מה יש לשפץ בכלל - הכל במצב חדש כולל הכלים הסניטריים והברזים, אבל היא כנראה סטרילית מאוד.

מישהי אחרת שאלה כמה פעמים על אפשרות להורדת המחיר, ונתנה כל מיני טיעונים למה צריך להוריד את המחיר, כמו שאין נוף (ברור שאין נוף, זה אמצע רמת גן, למה ציפית?) כמו שזה מחיר יקר לאדם בודד במיוחד יחד עם הארנונה הגבוהה (הארנונה גבוהה כי הדירה גדולה, מספיק גדולה בשביל זוג, גרו פה זוג בעבר ויש גם זוגות שבאו לראות, ועובדה שיש מי שמתעניינים במחיר הזה). אני תמיד בעד לנסות להתמקח, אבל תהיו ריאליים.

מה שכן, אני צופה שיהיו לבעלי הדירה בעיות עם נושא הערבות הבנקאית שהם דורשים, לא כל אחד יכול להרשות לעצמו ערבות בנקאית והם גם דורשים סכום יחסית גבוה, אני הסכמתי לזה בעיקר כי אני לא משלמת את העמלה של הערבות הבנקאית, אבל לאדם הממוצע זה לא פשוט, וזו דווקא נראית לי דרישה ריאלית והגיונית, ואפשר להגיע להסדר ערבות מסוג אחר.

מה לכם יש לספר בנושא? מה ביקשתם/דרשתם מבעלי דירות? מה ביקשו/דרשו מכם? מה סביר ומה בלתי סביר בעיניכם?
 

im mitzi

New member
כשוכרת

אנחנו בדירה הנוכחית במו"מ על החוזה דיברנו על להכניס מוצרי חשמל וארונות, הדירה הגיעה ריקה לגמרי וזו היתה הוצאה מבחינתנו, אחרי שבעל הדירה התייעץ עם אשתו הוא אמר לנו שבסדר ושהם יבחרו כי לאשתו יש טעם מיוחד (הם מתכוונים לעבור לגור בדירה הזאת מתישהו) אחרי שקיבלנו את החוזה גילינו שהם התכוונו שאנחנו נכניס את הציוד על חשבוננו ושהוא ישאר בדירה כשנעזוב, כמובן שזה לא היה מקובל עלינו והבנו שהיתה אי הבנה.
בסוף אנחנו הכנסנו את הציוד החשמלי (מקרר, תנור ומדיח) והם הכניסו 2 ארונות גדולים.
&nbsp
בנוסף ממש לפני חודש התחלנו לישון עם מאוורר תקרה והיה לנו מאוד קשה לישון כי הוא חרק, בעלי דיבר עם בעל הדירה וביקש להחליף אותו, להפתעתנו הוא הסכים וממש רץ לקנות מאוורר תקרה חדש ויקר, אנחנו השתתפנו בהתקנה שלו.
&nbsp
בדירה הקודמת בעל הדירה היה גם סבבה, אבל על רוב הדברים הוא אמר לנו "אין בעיה אתם יכולים לעשות", כלומר אני לא אחליף לכם, כך החלפנו שם את המאוורר תקרה ומכרנו אותו בסוף לדיירים שהחליפו אותנו.
 


במידה ולא הובן, אני בהלם מאותם בעלי דירה שיצאו מנקודת הנחה שהשוכרים שמתעניינים באפשרות להכניס מוצרי חשמל וארונות, מתכוונים לכך שהם יקנו אותם וישאירו אותם בדירה - זה ללא ספק אחד הדברים הכי הזויים ששמעתי! ועצם זה ששניהם הבינו את זה מעיד בעיני על ראייה מעוותת במיוחד, זה לא סתם אי הבנה, זו הזייה מסוג נדיר.
 

im mitzi

New member
אני לא בדיוק זוכרת את המקרה

וכמו שציינתי זו הדירה הנוכחית, היתה אי הבנה וזה באמת היה נשמע מוזר, אם אני לא טועה זה היה כהתמקחות על המחיר אבל לא זוכרת במדויק
ואגב הם אנשים מאוד נחמדים ואינטיליגנטים ומאוד באים לקראתנו בהמון דברים ותקלות
 
זה בכלל נשמע הזוי

השוכרים מנסים להתמקח על המחיר, והמשכירים מבינים מזה שהשוכרים מציעים לאבזר את הדירה על חשבונם ולהשאיר להם הכל במתנה?

זה מזכיר לי מהצד השני קטעי עבר שהגיעו בעקבות שיחות עם אנשים שלא שכרו דירה מעולם, ואפשר לומר שחיו בסרט לגבי האפשרויות שקיימות בשוק מבחינת מה שהמשכירים מספקים לשוכרים, באופן כזה שמישהי פעם ממש הממה אותי כשהסתבר שהיא חשבה שהמחשב שלי הוא מחשב "של הדירה" (וממש לא היה מדובר במחשב ענתיקה, למען הסר ספק). אחרים לא הבינו למה אני לא מבקשת מבעל הדירה שישפץ כמה דברים זניחים כמו חדר האמבטיה, ארונות המטבח ועוד, כשהיה גם מי שהעלה תהיה למה אני לא דואגת לזה בעצמי (ועוד בתקופה הסטודנטיאלית כשהיה מדובר בדירת שותפים).

היו גם אנשים שבאו לראות את הדירה והתעניינו בתקינות מכשירי החשמל השונים, יידעתי אותם שהכל עובד מצוין, אבל עובר איתי לדירה הבאה... למרות שיש דירות שמגיעות עם מכונת כביסה ותנור אפיה, אז כאן באמת אין מה לשפוט לחומרה.
 

a wild rose

New member
איזו הזייה

זה אחלה פתרון, לקנות דירה, להשכיר אותה, השוכרים ישלמו על הריהוט ומכשירי החשמל שבעלי הדירה יבחרו ואחרי שיעזבו הכל ישאר, לא ברור לי איך הם בכלל חשבו שזה תרחיש אפשרי?
 

im mitzi

New member
כמשכירה

היו לי המון הזויים שרצו לשכור את הדירה
הכי הזוי היה מישהו שניסה לגרום לי להכניס מזגן לחדר שינה, זה חדר שיש בו יציאה של המזגן של הסלון. אבל החדר השני לא הפריע לו שאין בו מזגן בכלל

אבל רוב ההזיות היו דברים שלא קשורים בדרישות ממני כמשכירה, אלא יותר בדיירים הפוטנציאלים ועיסוקם
 

a wild rose

New member
אנשים נהיו חוצפנים בימינו

יצא לי כמה פעמים לשמוע טענות של כל מיני אנשים שלא היו מנוסים בשכירת דירה אבל חשבו שבעלי הדירות חייבים לשוכרים את כל העולם, אמרו לי כמה פעמים שאני פראיירית ושבעלי הדירות שלי חצופים בגלל שהראיתי את הדירה לשוכרים מחליפים בעצמי ולא הם עשו את זה (למה שהם יעשו את זה? אני גרה בדירה וגם ככה נמצאת שם), אנשים שהתעניינו בדירה שלי העלו לפעמים הברקות כמו שאלות אם בעל הדירה יכול להביא מכונת כביסה או תנור אפיה (אחרי שהבינו באיחור שמה שיש בדירה שייך לי) או להחליף את ארון הבגדים כי הוא קטן מדי בשבילם. מישהי התלהבה מאוד מהרהיטים שלי ואחרי שהבהרתי לה שהם שלי ולא נשארים בדירה היא הביעה כזאת אכזבה ושאלה כמה פעמים שאולי בכל זאת אני אשאיר אותם - והיא לא הציעה לקנות אותם, היא ציפתה שאני אשאיר אותם בדירה בטענה שהם משתלבים טוב.

עוד קטע הזוי היה מתי שגרמתי בדירת שותפים ואחת השותפות עזבה, ואחת המחליפות הפוטנציאליות ביקשה לראות גם את החדרים האחרים והודיעה שהחדר שלי מוצא חן בעיניה יותר ושהיא רוצה אותו, וכשהסברתי לה שזה החדר שלי ואני נשארת בדירה היא לא הבינה למה אני לא יכולה לעבור לחדר של השותפה שעוזבת ולתת לה את החדר.
 
אנשים לא מתביישים לנסות

אני לא הייתי חושבת בכלל לשאול על אופציות כאלו, זה מרגיש לי כמו משהו שיתפרש כחוצפה, אבל אני מודעת לכך שאני זן נדיר בקרב הישראלים. הבחורה שסיפרת עליה הגזימה ממש, זה לגיטימי לעשות דבר כזה בדירה שאת כבר גרה בה והשותפה עוזבת (זאת אומרת - להציע את החדר שלך ולעבור לחדר היותר טוב), אבל לא ככה. במצב קיצוני הייתי אולי מגששת אם את צפויה לעזוב בקרוב, אבל להציג את זה כמו שהיא הציגה נשמע חצוף משהו. זה מזכיר לי בעקיפין שהייתי בזמנו בקשר עם בחורה לא ברורה, שבתקופה שהיא חיפשה דירה היו לה אמירות מוזרות כמו "הלוואי שהייתי גרה בדירה שלך" ובסגנון, עם תוספת הבהרות ונימוקים למה הדירה שלי אידיאלית בשבילה - הדירה הייתה קרובה יחסית למקום עבודה שלה, בנוסף ליתר מעלותיה (זו הייתה דירת יחיד על גבול המושלמת במחיר שגם אז היה על גבול הבלתי אפשרי להשיג), היו כמה אנשים שביקשו ממני שאעדכן אותם כשארצה לעזוב, אבל היא הביאה כאלו משפטים שנשמעו ממש כמו רמיזה שהיא מתכננת על הדירה שלי ובטווח זמן מיידי, ועוד מנסה לשכנע אותי שהדירה יותר מתאימה לה מאשר לי.

לגבי ציפייה להשארת רהיטים שלך - הזכרת לי שמתי שעזבתי דירת שותפים לטובת דירה אחרת, השותפה שנשארה בדירה הנעזבת חקרה אותי בצורה מעמיקה לגבי הדירה החדשה, בהתחלה לא הבנתי למה היא כל כך מתעניינת ושואלת על דברים כל כך קטנים, ואז הבנתי שהיא מנסה לגשש לגבי האבזור של הדירה החדשה, ולברר על אפשרות שאשאיר לה חלק מהדברים שלי - בדגש על מכונת הכביסה שמסתבר שהיא קיוותה שאמצא דירה שיש בה כבר מכונה ובמצב כזה ציפתה שאשאיר לה אותה במתנה (וזו שותפה שממש לא חיבבתי, היא עוד רצתה שאני אמצא דירה לשתינו ונעבור ביחד, אחרי שלא הצליחה לשכנע אותי להישאר). מהצד השני היו מי שפירשו דברים לגיטימיים כחוצפה, למשל מחליפים פוטנציאליים שהתעניינו באפשרות להתמקחות על שכ"ד, או בכך שאשאיר ללא עלות משהו מהרהיטים שלי - דבר שקורה לפעמים, ובכל מקרה כל עוד שואלים בצורה נעימה אני לא רואה בזה חוצפה, ואלו שאלות לגיטימיות.

אני מתחברת גם לחלק הראשון בהודעה שלך, גם אני שמעתי מאנשים כל מיני טענות לגבי בעלי הדירה וכמה הם חצופים שמתי שיש תקלות אני מתאמת עם אנשי המקצוע ולא הם (בעלי הדירה שילמו על זה למען הסר ספק), כשגרתי בדירת שותפים והשותפה עזבה היו מי שלא הבינו למה אני מחפשת מחליפה כי זו אחריות של בעל הדירה (אבל אני הולכת לגור עם הבחורה הזאת, אז הגיוני יותר שאני אראיין את המועמדות ולא אתן לבעל הדירה להביא את כל מי שמוכן לשלם).
 
למעלה