סוף מעשה במחשבה תחילה

סוף מעשה במחשבה תחילה

לא אחת עלו כאן סיפורים של אנשים שסיפרו על סיטואציות לא נעימות ומעבר לזה, שנקלעו אליהן במסגרת מגורים בשכירות. המשותף לחלק נכבד מהמקרים היה שחוסר הניסיון שיחק פה תפקיד, לפעמים בשילוב של נאיביות והסתמכות על נתונים והנחות שלא היו לגמרי נכונים.

אתם מוזמנים לשתף בדברים שלמדתם מניסיונכם, בחוויות שעברתם שאם הייתם חושבים יותר או מבררים יותר, דברים היו נראים אחרת. אחד מהיעדים של הפורום הזה הוא להשתמש בחכמת ההמונים באופן של למידה מניסיונם של אחרים - כולל מטעויות שלהם.

כמובן שגם עצות כלליות יתקבלו בברכה - שגרו
 
וכמובן שאני ראשונה

המלצה מספר אחת שלי היא - לקחת כל עצה שנותנים לכם בערבון מוגבל. זה נשמע סותר אבל מיד תבינו:
ישראלים אוהבים לתת עצות, ורבים וטובים אוהבים לתת עצות גם בתחומים שאין להם ניסיון בהם ואין להם מושג איך זה הולך. לצערנו, יש אנשים נאיביים שיוצאים מנקודת הנחה שמי שנותן עצה בביטחון שכזה יודע על מה הוא מדבר, ולא כך הדבר.
גם אם מי שנותן לכם עצה גר בשכירות כבר שנים או גר בעבר או שיש לו חברים שגרים בשכירות - זה לא אומר שהעצות שלו רלוונטיות אליכם, במיוחד אם אתם בסטטוס שונה ולא גרים באותו אזור - כשאותו אזור זה טווח רחב, במדינה הקטנה שלנו הפערים מאוד רחבים כידוע, ובכל עיר קנה המידה הוא שונה.
&nbsp
מה לעשות לפיכך? אם אתם רוצים לדעת אם מחיר נחשב לסביר או לא - בצעו השוואות ביד2, דברו עם אנשים שגרים באזור המדובר - עד לרמת השכונה, תברר ספציפית לגבי המיקום המדויק מה המחירים המקובלים לדירה בסגנון ומה מקובל בהיבט של שכירות דירה - כי גם אם בעל הדירה אומר לכם משהו, והחבר שגר עם ההורים אבל לומד שנה א' משפטים ויש לו חברים ששוכרים אומר משהו, זה עדיין לא מעיד על אמיתות הדברים.
&nbsp
כנסו לגוגל מפות ובדקו את המרחקים מהדירה לאזורים מבוקשים כמו מקום העבודה והלימודים - כולל בשעות העומס ואפשרויות התחבורה הציבורית, אל תסתמכו על מה שיאמרו לכם הדיירים העוזבים או בעל הדירה.
&nbsp
הגעתם לשלב של חידוש חוזה ובעל הדירה מודיע שמעלה את המחיר? סרבו לכך. במקרים רבים בעל הדירה יעדיף שתישארו בדירה על פני לחפש שוכרים אחרים. ברור שאם תסכימו לשלם יותר הם ישמחו, אבל יש סיכוי שירצו שתישארו גם במחיר הקיים - אז אל תמהרו לקבל את כל מה שהם מציעים.
&nbsp
 
מה, זותי שאכלה אותה עם המחיר?

אולי השכנים שלה יודעים להתמקח על המחיר והיא לא? אולי בעל הדירה השכנה גמיש במחיר ושלה לא?
אם היא הייתה רואה כמה דירות באזור, מן הסתם היא הייתה יודעת מה טווח המחירים פלוס מינוס לאזור ואיזה דירה אפשר לבקש תמורת מחיר כזה או אחר.

דווקא מצד המשכיר העצה שלי היא אל תהיו קרציות קטנוניות בתור שוכרים. לא בגלל שזה יפה ונחמד לא להיות קרציה קטנונית, אלא בגלל שלהיות קרציה קטנונית בסוף יכול לחזור אליכם ולפגוע בכם בתור שוכרים.
 
לא זו המטרה של הדיון

אם יש לך השגות לגבי המקרה של קינמונית, את מוזמנת להביע את דעתך בשרשור שהיא פתחה.
&nbsp
&nbsp
 
זו הערה.

אני בעד דיונים. לא זכור לי מקרה שבו מישהו אומר לי מה להגיד מתי ואיפה. אם יש לך השגות, את מוזמנת לפנות אלי במסר.
 
הערה שיוצאת נגד חברה בפורום בדיון שלא קשור אליה

ואם תתעקשי, אני לא חושבת שההערה הזאת לעניין, במיוחד אחרי שהיא הסבירה מה עומד מאחורי המחיר הגבוה יותר שהם משלמים. אם את מאוד רוצה להביע את דעתך בנושא - השרשור של קינמונית הוא המקום, לא השרשור הזה שהוא בנושא אחר לגמרי.
&nbsp
&nbsp
 
וזה כן לעניין?

קינמונית ילדה גדולה, היא שוכרת דירה בעצמה, אם היא תרצה היא תגיב. או שאת תאסרי עליה גם להגיב ואז היא לא תגיב.
 
אני לא אוהבת לחזור על עצמי

ולכן אני לא אעשה את זה. כל תגובה נוספת שאינה קשורה לנושא הדיון תימחק, לא משנה על ידי מי היא תיכתב.
 

a wild rose

New member
גם אני למדתי לא להקשיב לאנשים

גם אם הם ממש מתעקשים - לעשות את מה שנראה לי ומתאים לי - מי שיגור בדירה ומי שישלם זה אתם, אז הדירה צריכה להיות מותאמת לכם ולא לכל אלו שנותנים לכם עצות. אם אתם יכולים לא לספר לאף אחד על התכניות שלכם זה הכי טוב - וזה נכון לא רק כשמחפשים דירה אלא בכלל.
&nbsp
עוד עצה חשובה: אל תשקיעו בריהוט של דירה שכורה - אם אתם לא מתכוונים לגור בדירה לטווח ארוך אין סיבה להשקיע ואחר כך לשלם המון כסף על ההובלה או לוותר על הרהיטים. אם מדובר בדירת שותפים בכלל אין סיבה להשקיע ובטח שלא ברהיטים המשותפים, ורצוי שלא לקנות רהיטים ומכשירי חשמל ביחד עם השותפים, כי אחר כך נוצרים בלאגנים כשאחד השותפים עוזב וזה סתם כאב ראש (חברה שלי הייתה תמימה ועשתה את זה, ואז השותף עזב ולקח איתו דברים שעלו לה לא מעט כסף).
&nbsp
&nbsp
 
למעלה